Klemen Slakonja se je v vlogi Sester odlično znašel. Foto: RTV Slovenija/Rožle Bregar
Klemen Slakonja se je v vlogi Sester odlično znašel. Foto: RTV Slovenija/Rožle Bregar

"Moja osnovna ideja je bila, da se naredi venček vseh zmagovalnih pesmi Eme, se estetsko posname in predvaja v oddaji kot videospot," nekaj dni po Emi 2020, kjer je njegov šestminutni venček vseh dozdajšnjih slovenskih evrovizijskih predstavnikov požel daleč največ pozornosti, razlaga Slakonja. Režiser Nejc Levstik pa je zadevo nadgradil, pojasnjuje igralec: "Predlagal je, da bi vse imitacije videli na dejanskem odru Eme 2020, pred živim občinstvom. To je pomenilo, da bi imitacije posneli pred tako imenovanim modrim ozadjem (blue screenom) in potem vse nastope in vsak kader dan pred Emo posneli še v pravem studiu Eme, z združitvijo posnetkov pa ustvarili občutek, kot da se preobrazbe dogajajo v živo."

A to je bil šele drugi korak. "Najprej je bilo treba določiti, katere dele pesmi bi pravzaprav izbrali in da bi mogoče celo logično prehajale iz ene v drugo. Ko sem to naredil, je Miha Gorše sproduciral in zaranžiral celoten venček, da bi pesmi zvenele čim bolj podobno originalom. Potem sem posnel še vse vokale in spremljevalne vokale za vsako pesem posebej," delo pred "pravim" začetkom dela opisuje Slakonja.

Slakonja kot Maja Keuc. Foto: RTV Slovenija/Rožle Bregar
Slakonja kot Maja Keuc. Foto: RTV Slovenija/Rožle Bregar

Ko so to vse imeli, so se šele lotili snemanja. "En snemalni dan po navadi traja 12 ur, a kmalu smo videli, da tako hitro le ne bo šlo. Posneti smo morali namreč 31 likov (nekatere pesmi sta pela dva ali celo trije nastopajoči), kar pomeni veliko preoblačenja in oblikovanja maske in frizure. Tako smo na koncu preobrazbe snemali 42 ur v dveh dneh, za kar je bilo treba res veliko energije in potrpežljivosti. Predanost celotne ekipe je bila neverjetna. Bili smo kot v nekakšnem TV-laboratoriju. Empera me je s pomočjo Sonje Murgelj, ki je skrbela za lasulje, ki so nam jih prijazno posodili v KSFH Rimska, preobrazil v vse like, ki so nas zastopali na preteklih 25 izborih za Pesem Evrovizije. Vesna Mirtelj in Nina Jagodic sta skrbeli za kostumografijo in me s pomočjo asistentke Pie Gorišek in RTV-garderoberk (Alenka Smole, Barbara Kunaver, Zvonka Kovač, Ariana Sabina Malec, Mojca Rodman) preoblačili. Mnogi težko verjamejo, a kakšne tri četrtine kostumov, ki sem jih imel na sebi, je bilo originalnih. Seveda pa nekoliko predelanih, da sem jih lahko spravil nase (smeh)," v pogovoru za MMC razkriva priljubljeni imitator.

A po 42 urah se delo še zdaleč ni končalo. Ko je Nejc vse skupaj zmontiral, je snemalec Rožle Bregar vsak lik v kompleksnem procesu postprodukcije ločil od modrega ozadja, pred katerim so snemali, da bi sliko lahko pozneje prenesli v realen studio. Studio 1, v katerem je v soboto potekala Ema, je bil postavljen dober teden pred samim dogodkom, a urnik vseh priprav je tako gost, da so like lahko prenesli na pravi oder šele dan pred Emo, torej na dan, ko v studio na generalko prvič pride občinstvo. To je po Slakonjevi oceni imelo zelo zahtevno nalogo, saj je moralo gledati na prazen oder, na katerega so virtualno pričarali vse like. "Najprej smo jim vse nastope seveda predvajali v surovi obliki in pravzaprav prvič slišali pristno rekacijo in odzive, ki smo jih tonsko tudi posneli. Vsem, ki so prišli, sem hvaležen za vso potrpežljivost, zdržati so morali uro in pol, na da bi na odru kaj videli (smeh)."

Ker je bila že naslednji dan oddaja, je nekaj članov TV Slovenija na čelu s tehničnim vodjo Gregorjem Oblakom ostalo na televiziji pozno v noč, da so pridobili surove posnetke visoke kakovosti. "Nejc je nato združeval posnetke do pol sedmih zjutraj. Na koncu je dejansko reakcijo občinstva, ki smo jo posneli v studiu, zvočno obdelal Boštjan Kačičnik, snemalec Rožle Bregar pa vse skupaj dokončno barvno obdelal in pripravil za predvajanje le nekaj ur pred samo oddajo. Tako da, ja ‒ res je bilo veliko dela za celotno ekipo," ob tem še poudarja Slakonja.

In kaj mu je pri imitacijah najtežje? "Težko je reči. Seveda sem si pred snemanjem zelo natančno ogledal vse posnetke. Najtežje je vsekakor zadeti ženske glasove, sploh če si moški (smeh). In ko je padla ideja o preobrazbah, si niti nisem predstavljal, da je bila večina naših predstavnic na Evroviziji pravzaprav žensk. Izpit za četrto Sestro sem definitivno opravil (smeh). Čeprav je bilo naporno, pa je bilo samo snemanje tudi zelo zabavno. Sam sem se še najbolj zabaval v vlogi Alenke Gotar. Najtežje pa mi je bilo ob imitaciji Lee Sirk. Samo zaradi koreografije, ki mi je ob ogledu posnetka ni uspelo do potankosti doumeti (smeh)."

Zahtevne priprave. Foto: RTV Slovenija/Rožle Bregar
Zahtevne priprave. Foto: RTV Slovenija/Rožle Bregar

Zaradi njegovega venčka in njegovega vodenja nasploh so se tudi po tokratnem Slakonjevem vodenju Eme pojavila vprašanja, kdaj se bo tudi sam prijavil na Emo oz. sodeloval na Evroviziji. Klemen te možnosti ne izključuje (več): "Ker Evrovizijo spremljam že od otroštva in ker se vsa ta leta toliko ukvarjam z njo prek vodenja Eme, sem se začel poigravati tudi z idejo o nastopu na evrovizijskem odru. Zdi se mi, da kot največji televizijski šov na svetu ponuja zelo veliko."