Maja Štamol je v Milanu predstavila svoje kreacije. Foto: Slovenia Expo Milano 2015
Maja Štamol je v Milanu predstavila svoje kreacije. Foto: Slovenia Expo Milano 2015
Prvič se je v tujini predstavila mlada oblikovalka Maja Leskovšek. Foto: Facebook Slovenia Expo Milano 2015
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) je Štamolovo pred časom izbrala za ambasadorko blagovne znamke Izdelek slovenske obrti. "Skupaj se trudimo, da ljudi ozaveščamo o tem, da so izdelki narejeni v Sloveniji, s slovenskimi rokami in za pošteno plačilo zaposlenim," je pojasnila svojo vlogo. Foto: Facebook Slovenia Expo Milano 2015
Slovenija se na svetovni razstavi Expo v Milanu predstavlja kot poročna destinacija prek modne zgodbe z naslovom Ljubezen gre skozi želodec. Dogajanje med drugim spremlja tudi razstava čipk, ki so tudi modni dodatek uniform osebja slovenskega paviljona. Foto: Spirit Slovenia

"Upam, da bo iz teh oblek mogoče razbrati, da tudi Slovenci znamo kaj narediti, da smo delavni in da imamo občutek za modo in estetiko," je pred revijo povedala Štamolova, ki je dodala, da ji revija na Expu pomeni veliko.

"Imeti revijo v kateri koli prestolnici mode je čisto posebno doživetje in priznanje. Vabila sem bila res iskreno vesela."

Za kreacije, ki jih je predstavila, so po njenih besedah v njenem slogu: "Zvesta sem svojim prečiščenim, izčiščenim linijam, elegantnim in kakovostnim materialom." Obenem pa predstavlja Slovenijo tudi kot državo z občutkom za lepo in s pridnimi in delovnimi ljudmi.

Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) je Štamolovo pred časom izbrala za ambasadorko blagovne znamke Izdelek slovenske obrti. "Skupaj se trudimo, da ljudi ozaveščamo o tem, da so izdelki narejeni v Sloveniji, s slovenskimi rokami in za pošteno plačilo zaposlenim," je pojasnila svojo vlogo.

Tako znamka ljudem sporoča, da neki izdelek "ni bil narejen v tujini in plačan s pestjo riža", je ponazorila. "Pristop in delo sta popolnoma drugačna - za vsak izdelek posebej pripraviš kroj, urežeš in zašiješ," je poudarila oblikovalka. Ti izdelki so v trgovinah označeni z etiketo Izdelek slovenske obrti, še posebej pa je znamka s svojim sporočilom izpostavljena na dogodkih, kot je današnji.

Prva predstavitev v tujini za Leskovškovo
Današnje dogajanje pred slovenskim paviljonom se je začelo z modno revijo mlade slovenske oblikovalke Maje Leskovšek, ki si je predstavitev prislužila z nagrado I feel Slovenia na natečaju mladih oblikovalcev tekstilij na spomladanskem ljubljanskem Tednu mode. "Gre za mojo prvo predstavitev v tujini. To bo zelo pomembna referenca," je povedala o tej priložnosti.

Pri pripravi kolekcije je Leskoškova razmišljala o prihodnosti in postavila koncept, v katerem je populacija ob vplivu tehnologije povsem otopela. Lik, dekle, ki nosi to kolekcijo, skuša ljudi fizično in vizualno izzvati, da bi spet čutili.

Danes predstavljeno delo Leskoškove je njen magistrski projekt. Po koncu magisterija pa jo čaka iskanje službe. "Najlažje je reči, da možnosti ni. A treba se je truditi in vedno delati, najti projekte, pri katerih lahko preizkušaš različne stvari - včasih so bolj komercialni, včasih bolj umetniški. Pomembno je, da pridobivaš izkušnje in reference, kar je tudi zelo pomembno v tujini," je odgovorila na vprašanje, kakšne so priložnosti za mlade slovenske oblikovalce.

Veliko priložnosti za nabiranje dragocenih izkušenj Leskoškova vidi v izmenjavah in pripravništvih. Tako lahko dopolnjuješ svoje izkušnje in reference ter se tudi odločiš, ali bi raje delal doma ali v tujini. "Službo bom iskala v tujini, za zdaj ne vidim svoje blagovne znamke," je pojasnila svoje načrte za prihodnost.