Eva Herzigova med večerjo – ena izmed fotografij iz Barbierijevega arhiva, ki je pritegnila največ pozornosti. Foto: Reuters
Eva Herzigova med večerjo – ena izmed fotografij iz Barbierijevega arhiva, ki je pritegnila največ pozornosti. Foto: Reuters

Danes 87-letni Gian Paolo Barbieri je bil eden najljubših fotografov več italijanskih in evropskih modnih hiš. Njegove fotografije so bile osrednji način promocije svežih kreacij znamk oz. oblikovalcev, kot so Dolce & Gabbana, Vivienne Westwood in Gianfranco Ferré. Pred Barbierijevim objektivom so pozirale največje svetovne supermanekenke, kot so Eva Herzigova, Aly Dunne in Laura Alvarez, ter številni drugi znani obrazi, na primer italijanska igralka Monica Bellucci in modna oblikovalka Donatella Versace.

Zdaj je Barbieri skupaj s soustanoviteljem galerije Arts in progress Eugeniejem Calinijem pobrskal po svojem arhivu (ki vključuje več kot milijon negativov!) in na ogled postavil nekatera svoja najslavnejša fotografska dela, pa tudi številne še nevidene fotografije, med katerimi gotovo izstopa podoba češko-italijanske supermanekenke Eve Herzigove iz leta 1997, ko jo je v objektiv ujel v restavraciji Rimu, medtem ko je (precej zapeljivo) jedla špagete.

Laura Alvarez leta 1976 v Venezueli, med fotografiranjem za naslovnico italijanskega Voguea. Foto: Reuters
Laura Alvarez leta 1976 v Venezueli, med fotografiranjem za naslovnico italijanskega Voguea. Foto: Reuters

Razstavo, ki jo v Milanu odpirajo danes, je Barbieri naslovil z izrazom, ki ga je zanj neredko uporabljala celotna modna srenja: "Nekonvencionalen". Na medijski predstavitvi, ki je bila v ponedeljek zvečer, tako ni manjkalo številnih njegovih muz, pa tudi drugih znanih obrazov iz modne industrije s konca prejšnjega in začetka tega tisočletja.

Sloviti italijanski fotograf je postal širše prepoznaven že v 60. let prejšnjega stoletja, v prvih desetletjih ustvarjanja pa prisegal na črno-bele fotografije. "Vedno se mi je zdelo, da se lažje izražam s črno-belimi fotografijami," je dejal v pogovoru za Reuters in dodal, da ravno take fotografije dajejo gledalcu možnost, da "si sam predstavlja tiste barve, ki si jih hoče", s čimer se bolj osredotoči na samo bistvo podobe. "A z leti sem vzljubil tudi barve," še priznava Barbieri.

Večina razstavljenih fotografij, ki so bile že objavljene, je bila prvotno objavljena v črno-beli različici, tokrat pa jih je razvil v barvah, še pojasni. "Želeli smo pokazati nov obraz Gian Paola," pa doda Calini.

Janet Fischietto pred fotografijo sebe izpred dveh desetletij. Foto: Reuters
Janet Fischietto pred fotografijo sebe izpred dveh desetletij. Foto: Reuters

Na prelomu tisočletja je bil zaščitni znak njegovih fotografij bogata kostumografija in senzualnost – med bolj prepoznavnimi je podoba burleskne plesalke Janet Fischietto, sicer tudi igralke v Shakespearovi komediji Ukročena trmoglavka, kjer je upodobila Katherine. Barbieri jo je v njenem kostumu fotografiral na oslu, pred temnozelenim tropskim ozadjem, pri čemer se ni trudil skriti njenih tetovaž – ali njene senzualnosti. "Obožujem to fotografijo," je ob ogledu razstave za Reuters dejala Fischietto in dodala, da barve samo še poudarijo "zmagoslavje lepote", ki veje iz nje.

V Milanu se bodo po odprtju razstave Barbieriju poklonili tudi s predvajanjem filma o njegovem življenju.