Pri 92 letih je še vedno poln modnih idej. Foto: Reuters
Pri 92 letih je še vedno poln modnih idej. Foto: Reuters
Novi muzej je nadomestil leta 2006 odprt Cardinov muzej v pariški četrti Saint-Ouen. Foto: Reuters

Svoje navdušenje nad delom, ki ga opravlja že vse svoje življenje, je pokazal tudi na odprtju novega muzeja Preteklost - sedanjost - prihodnost v pariški četrti Le Marais, v katerem je predstavljenih 40 let njegovega modnega ustvarjanja - ogledate si lahko okoli 200 primerkov oblačil visoke mode, skupaj s klobuki, čevlji in nakitom, pa tudi pohištvo.

Leta 1922 v San Biagiu v bližini Trevisa rojeni modni oblikovalec je poznan predvsem po geometrijskih oblikah, oblačilih z motivi krogov in pravokotnikov ter pokrivalih, ki spominjajo na astronavtska. Kot pravi, sam vedno raje gleda naprej kot nazaj.

Njegova starša sta se leta 1924 pred fašističnim režimom umaknila v Francijo. Cardin je s 14 leti začel delati kot vajenec v modni industriji, po drugi svetovni vojni pa se je preselil v Pariz, kjer je delal v modnih hišah Paquin in Schiaparelli, nato se je pridružil Christianu Diorju. Ko leta 1950 ni dobil službe pri hiši Balenciaga, se je odločil, da gre na svoje. "Imel sem priložnost, da dosežem vse, kar si želim, ne da bi za to potreboval bankirja, oblasti ... Bil sem svoboden in star sem bil 20 let," se spominja.

Njegova kolekcija Space Age iz leta 1964 je postala mejnik v zgodovini mode z izrezanimi oblekami, tesno oprijetimi oblačili, ozkimi usnjenimi hlačami, tesno prilegajočimi se pokrivali in jopicami z netopirskimi krili. "Samo linije so pomembne. Pomembna mi je le preprostost," je nekoč zapisal.

Cardin je bil tudi eden prvih, ki je verjel v konfekcijsko modo. Ko je leta 1959 predstavil svojo prvo kolekcijo konfekcijskih oblačil, je bil takoj izključen iz pariškega kroga oblikovalcev visoke mode. Vendar pa je bila nova smernica dostopnejše mode neustavljiva.

Še vedno zaposlen s številnimi projekti je vesel, da ostaja odmaknjen od preostalega sveta. "Ne gledam, kaj delajo drugi oblikovalci. Imam preveč svojega dela. Ne sodim jih ... Oni imajo svoje delo, jaz imam svojega."