Italijanska industrija mode: upad ali nova priložnost?

Njeni predstavniki se bojijo, da bodo letos ustvarili tudi do 50 odstotkov manj dohodka kot lani. Toda med njimi se najdejo posamezniki, kot je znameniti Giorgio Armani: ta verjame, da je epidemija prinesla priložnost za korenit obrat v razmišljanju.

Mnoga podjetja visoke mode in drugih luksuznih izdelkov so se v preteklih dveh mesecih preusmerila v izdelavo zaščitnih oblačil, mask in druge nujne opreme, pomagala pa so tudi z donacijami.

"Podjetja iz našega združenja so s svojimi partnericami prispevala za več kot 41 milijonov evrov donacij," je pojasnil predsednik Združenja proizvajalcev luksuznih izdelkov Altagamma Matteo Lunelli.

Giorgio Armani je v odprtem pismu stanovske kolege povabil k zasuku miselnosti. Foto: Reuters
Giorgio Armani je v odprtem pismu stanovske kolege povabil k zasuku miselnosti. Foto: Reuters

Med prvimi je milijon evrov doniral starosta italijanske visoke mode Giorgio Armani, ki je pred kratkim v odprtem pismu pozval svoje stanovske kolege k radikalnemu zasuku miselnosti: "Dovolj je bilo hitre mode, ki zastari po nekaj mesecih, dovolj spektakla, dovolj nenehnih modnih revij po vsem svetu in potrate. Epidemija naj nas strezni, da bomo proizvajali trajnostna oblačila." Toda vsi se s tem ne strinjajo.

Moda si bo hitro opomogla

"Kot vidimo na primeru Kitajske, bo moda najverjetneje tista od luksuznih panog, ki se bo najhitreje pobrala, sploh pri prodaji," poudarja Lunelli.

Pričakovanja so upravičena: Kitajska je v preteklih letih prispevala 90 odstotkov rasti svetovnega trga luksuznih izdelkov.

Lunelli pravi, da je pravo vprašanje, ali bo imel trenutni zastoj prometa obliko črke V ali U. "Načeloma bi morali okrevati precej hitro."

Modna industrija sicer velja poleg pohištvene, živilske in vinarske za enega od glavnih gonil italijanskega izvoza.