Izsek iz Adidasovega videospota, v katerem omenijo raziskovalce, ki so analizirali 1,2 milijona 3D-posnetkov stopal. Foto: Institut Jožef Stefan
Izsek iz Adidasovega videospota, v katerem omenijo raziskovalce, ki so analizirali 1,2 milijona 3D-posnetkov stopal. Foto: Institut Jožef Stefan

Slovenski raziskovalci Sašo Džeroski z Instituta Jožefa Stefana, Aleš Jurca iz švedskega podjetja Volumental in Jure Žabkar s Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani so v znanstveni reviji Scientific Reports, ki ga izdaja Nature Portfolio, objavili članek analize 3D-posnetkov stopal 1,2 milijona ljudi iz Evrope, Severne Amerike in Azije.

Raziskava je potrdila obstoj številnih statistično pomembnih razlik v povprečnih meritvah stopal med območji in med spoloma ter veliko razpršenost meritev stopal znotraj vsake skupine ljudi. Njihov znanstveni članek, ki je bil objavljen decembra 2019, si je v tem času prebralo več kot 60.000 ljudi.

Slovenski znanstveniki so bili v članku kritični do izdelovalcev čevljev, ki so "desetletja razvijali izdelke z uporabo zastarelih metod in meritev, pri čemer so delale z omejenim pogledom v oblike in dimenzije stopal ciljnih strank".

Avtorji so se zavzeli za posodobitve v čevljarski industriji, ki vključujejo "ločeno razvijanje čevljev za vsako skupino, regijo in spol", predlagali pa so tudi vsaj "tri različne širine na dolžinski razred", da bi se čevlji ustrezno prilagodili 90 odstotkom strank.

Adidasove čevlje promovira olimpijska zmagovalka

Njihova dognanja so pritegnila zanimanja velikih podjetij iz modne industrije. Multinacionalki Adidas in Lululemon sta rezultate raziskav uporabili pri načrtovanju novih modelov ženskih tekaških čevljev.

Adidas je na podlagi rezultatov razvil popolnoma nov tekaški čevelj Ultraboost 22, ki so ga predstavili v promocijskem videospotu z olimpijsko zmagovalko v teku z Bahamov, Shaunae Miller-Uibo. Poleg tega se v videospotu pojavi posvetilo slovenskim znanstvenikom, je poudaril Sašo Džeroski.

Lululemon dobil oskarja čevljarske industrije

Podjetje Lululemon s sedežem v Vancouvru v Kanadi, ki se osredinja na razvoj športne opreme za ženske, je za svoj tekaški čevelj lani dobilo tudi oskarja čevljarske industrije, nagrado "Launch of the Year".

"Prepričan sem, da bo obutvena industrija sledila temu trendu in začela razvijati obutev, ki bolje ustreza oblikam stopal, in ne bo sledila starim kopitom, ki so se uporabljala v preteklosti," je ob tem povedal Aleš Jurca. Več v spodnjem pogovoru:

Do superg s pomočjo slovenske znanosti