Foto: Reuters
Foto: Reuters

"Gorenjska je bila v prejšnjem stoletju ena najrazvitejših industrijskih pokrajin, tako da je slika industrijskih panog, ki so narekovale tako poslovno-ekonomsko kot tudi družbeno življenje prebivalcev, zelo raznolika," je ob koncu projekta povedala njegova vodja Nina Zupan. Kot je pojasnila, so skozi projekt želeli prikazati ohranjanje tradicionalnih znanj z oživitvijo industrijske kulture in z njeno promocijo.

Pripravili so štiri koncepte interpretacije industrijske dediščine, in sicer za vezenine, kovaštvo, čevljarstvo in graverstvo. Cilj projekta je spodbuditi muzeje, podjetja in ponudnike turističnih storitev k nadaljnjemu razvoju inovativnih turističnih izdelkov in storitev na področju interpretacije industrijske dediščine.

Na spletni predstavitvi industrijske dediščine 28. oktobra so zainteresirani javnosti in strokovnim službam strnjeno predstavili opravljeno raziskovalno delo in nove zbirke sodelujočih muzejev. Ti so se v okviru projekta posebej osredotočili na predstavitev industrijske dediščine javnosti, med drugim z modno revijo vezenin in čevljev, igrifikacijo in prikazom kovanja ter interpretacijo graviranja.

Umetniški kovač iz Krope
V Kovaškem muzeju v Kropi so v okviru projekta postavili novo stalno razstavo Mojster Joža Bertoncelj, umetniški kovač iz Krope.

Kot je pojasnila Petra Bole iz Muzejev radovljiške občine, njegove umetnine iz železa, bakra in medenine pomenijo kulturno dediščino nacionalnega pomena in so pomembna zapuščina kroparske kovaške dediščine.

Tržiški muzej je predstavil zgodovino obuvanja s sodobno interpretacijo obutvene dediščine in predstavitvijo današnjih tržiških čevljarjev. Na Šuštarsko nedeljo, ki jo je letos vzela epidemija, so v Tržiču pripravili Šuštarski praznik, ki so ga v Tržiškem muzeju uvedli z odprtjem obutvene razstave in ga nadgradili z modno revijo.

Namesto Šuštarske nedelje Šuštarski praznik

Gorenjski muzej in Občina Bled sta pripravila zbirko izdelkov Vezenine Bled ter osem desetletij industrije čipk in vezenin. Pripravila sta razstavo, ki bo v prihodnje del novega medgeneracijskega središča, ki nastaja na območju nekdanje tovarne Vezenine Bled. Razstavo dopolnjujejo dokumentarni film, zloženka in katalog.

Gornjesavski muzej Jesenice se je v projektu osredotočil na industrijsko dediščino Stare Save.

Obnovljenih je bilo 15 enot industrijske dediščine nekdanje železarne, z njimi pa so popestrili prikaz predelave železove rude v različne jeklene izdelke. "Obiskovalci Stare Save so bili navdušeni nad prikazi kovanja, podkovanja konja, postavljanjem vetrne peči in taljenjem rude. Projekt je pokazal, da je lahko industrijska dediščina poučna, zabavna in nam je lahko v ponos," je poudaril Marko Mugerli iz Gornjesavskega muzeja.

Na BSC-ju tudi po koncu tega projekta teče še nekaj drugih projektov na temo industrijske dediščine. "Tako se bomo še naprej trudili za ohranjanje in oživljanje industrijske kulture, v kateri vidimo veliko priložnost za razvoj regije," je zagotovila Nina Zupan.

Pri projektu, ki se je začel januarja lani, so sodelovali BSC – Poslovno podporni center Kranj, Občina Bled, Muzeji radovljiške občine, Tržiški muzej in Gornjesavski muzej Jesenice. Skoraj 160.000 evrov vreden projekt sta sofinancirala Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Njegov namen je bilo vzpostaviti inovativen turistični produkt interpretacije industrijske dediščine.