Foto: BoBo/Srdjan Živulović
Foto: BoBo/Srdjan Živulović

V Portorožu in Piranu so julija zaznali skoraj 85.000 prihodov turistov in dobrih 330.000 njihovih prenočitev. Prihodov gostov je bilo dva odstotka več kot julija lani, število prenočitev pa je poraslo za en odstotek, so zapisali v sporočilu za javnost.

Med gosti so seveda močno prevladovali domači gostje, ki so ustvarili 70 odstotkov vseh prenočitev v piranski občini. V primerjavi z lani je bilo domačih prenočitev za 160 odstotkov več. K temu so prispevali tudi turistični boni, saj so podatki Finančne uprave RS ta teden razkrili, da je bilo v občini Piran do 9. avgusta unovčenih 63.899 turističnih bonov v vrednosti 9,9 milijona evrov, kar je daleč največ v državi.

Finančna uprava RS bo danes ponudnikom turističnih bonov v tretji tranši nakazala skupno 19,5 milijona evrov. Za toliko je bilo namreč unovčenih bonov od 16. do 31. julija letos.

Na drugem mestu med gosti so Avstrijci (sedem odstotkov), sledijo Nemci (šest odstotkov), Madžari (štirje odstotki) ter Čehi, Slovaki in Italijani z od 1,5- do dvoodstotnim deležem. Italijanski gosti so ustvarili kar 70 odstotkov manj prenočitev kot julija lani, medtem ko je denimo upad pri nemških gostih 27-odstoten.

Po vrstah nastanitvenih obratov je skoraj polovica (45 odstotkov) prenočitev odpadla na hotele. V primerjavi z lani je bilo sicer v hotelih realiziranih le 84 odstotkov prenočitev, kar je zlasti posledica dejstva, da so nekateri hoteli tudi v sezoni ostali zaprti. So pa na primer v marini zaznali 42 odstotkov, v kampih 37 odstotkov in v zasebnih nastanitvah 19 odstotkov več prenočitev v primerjavi z lani.

"Dober obisk je posledica prepleta več ukrepov, s katerimi smo prepričali Slovence, da letujejo pri nas. Država nam je priskočila na pomoč z uvedbo turističnih bonov, Slovenska turistična organizacija je organizirala kampanjo Moja Slovenija, mi pa smo se priključili s kampanjo Nazaj v Portorož in Piran," je pojasnil direktor Turističnega združenja Portorož Igor Novel.

So pa manj razveseljivi podatki o rezultatih prvih sedmih letošnjih mesecev. Lani so v Portorožu in Piranu v tem obdobju že presegli milijon prenočitev, letos pa so za zdaj le na dobri polovici lanskega rezultata. V vseh nastanitvenih zmogljivostih občine Piran so namreč od januarja do konca julija zaznali 562.000 prenočitev.

V Izoli so lanske julijske rezultate praktično izenačili, v Portorožu in Piranu pa so jih malenkost presegli. Foto: BoBo
V Izoli so lanske julijske rezultate praktično izenačili, v Portorožu in Piranu pa so jih malenkost presegli. Foto: BoBo

Tudi v Izoli zelo zadovoljni z obiskom
O "izredno dobrih" podatkih o turističnem obisku poročajo tudi iz Izole. "Julija nas je obiskalo 25.288 gostov, ki so skupaj opravili 112.629 prenočitev," so navedli v sporočilu za javnost. V primerjavi s preteklim letom to predstavlja enoodstotno povečanje opravljenih prenočitev in dvoodstotno znižanje števila gostov.

Tudi v Izoli dopustujejo številni Slovenci. "Če so v lanskem letu domači gostje realizirali 52 odstotkov prenočitev, so jih v letošnjem kar 82 odstotkov," navajajo v Turističnem združenju Izola. Med tujimi gosti so pri njih na prvem mestu nemški gostje, sledijo avstrijski in češki gostje.
Zasedenost nastanitvenih zmogljivosti v juliju se je gibala okrog 90 odstotkov, podobna pa ostaja v avgustu. Rezultati so primerljivi z lanskimi. Julija je bilo sicer v Izoli 35 odstotkov vseh prenočitev ustvarjenih v hotelih, 30 odstotkov v apartmajih, 14 odstotkov v kampih in 10 odstotkov v prenočiščih.

V obdobju od januarja do julija so v vseh nastanitvenih enotah v Izoli zaznali 46.932 gostov, ki so realizirali 183.173 prenočitev. V primerjavi s preteklim letom to predstavlja 40-odstotni upad števila gostov in 36-odstotno znižanje števila prenočitev.

"Zaradi dejstva, da Izolo že v običajnih sezonah zaseda več kot 50 odstotkov slovenskih gostov, se je uvedba turističnih bonov tukaj izkazala kot zelo dobrodošel ukrep," še navajajo v Turističnem združenju Izola. Po podatkih Fursa je bilo v Izoli unovčenih 18.042 bonov v vrednosti 2,8 milijona evrov. "Ker se Izola ponaša s turističnimi produkti, ki so aktualni vse leto, bo to zagotovo pripomoglo k temu, da bo marsikateri domači gost prepoznal to vrednost in se vračal tudi zunaj poletne sezone," so še optimistični.