In to se je zgodilo že v prvem koncu tedna. Dolina je tako zdaj rešena prahu, a deležna občutno povečanega prometa in predvsem zamaškov, ki v dolino onemogočajo vožnjo tudi posebnim avtobusom, ki naj bi jo prometa razbremenili.

Kot pravi podžupan Občine Kranjska Gora Bogdan Janša po tem, kar je pokazal pretekli konec tedna, smo v resnici lahko zaskrbljeni.

Dnevno je v dolino vstopilo več kot 700 vozil, prihajalo je do neprevoznosti, slabe volje in vroče krvi. Tudi brezplačni avtobus pravi Janša, ki se mu bo po 15. juliju sicer pridružil še eden. "V tej gneči pravzaprav nič ne pomaga, ker avtobus konstantno zamuja in je problem logistike in pa srečevanja na cesti ter umikanja. Glede na to, da je prvi konec tedna v juliju pokazal, kam te smernice prometa in obiska grejo, smo lahko zaskrbljeni, da bo v prihodnje prihajalo do še večjih prometnih zamaškov in posledično slabe volje vseh obiskovalcev doline Vrata."

In seveda tudi domačinov, ki so na to, da je asfaltacija samo prvi del rešitve, pravi predsednik Turističnega društva Dovje Mojstrana Matjaž Podlipnik, opozarjali že od prvega dne: "Za domačine je težko, za rezidente, ki živijo na vstopu v dolino Vrata ali pa ki imajo zemljišča na poti proti Aljaževemu domu, je težko. Za naravo je obupno slabo. Mislim, da si tega ne moremo privoščiti, da je notri nepregledna množica pločevine. Je pa slabo tudi za turizem. Nekdo, ki pride k nam na obisk in se zatakne na tri četrt oziroma pol poti, ne bo prišel nikoli več. In zato bi bilo treba zapreti – ko je enkrat dolina polna, je samo še javni prevoz."

Edina rešitev je torej spremenjen prometni režim, ki pa je v rokah države, poudarjajo tudi na upravi Triglavskega narodnega parka. Direktor Tit Potočnik je povedal: "Tukaj je treba poudariti, da je javni zavod upravljavec parka, sama cesta v Vratih pa je državna cesta, kar pomeni, da je upravljavec DRSI. V zvezi z urejanjem same ceste v Vratih je potekalo precej sestankov, vendar do končne rešitve glede same ureditve nismo prišli predvsem zaradi zakonskih ovir. Dejstvo je tudi, da pri izdaji naravovarstvenega soglasja za samo asfaltacijo je TNP opozoril, da bi bilo treba prometni režim vzpostaviti že s samim odprtjem ceste, kar pa se ni zgodilo, saj je v soglasju določeno, da je to mogoče urediti v enem letu."

Kar pomeni, dodaja podžupan Bogdan Janša, da bo letošnjo sezono pač treba preživeti z najmanj ranami, ta gordijski vozel, ki traja že vse predolgo, pa prekiniti vsaj do naslednje sezone. "Žal se že tri, štiri leta kot mačka okoli vrele kaše ukvarjamo s tem, kdo bo dal cesto, čigava cesta je, kdo lahko izvaja prometni režim in kdo ne, v vmesnem času pa narava in obiskovalci ter vse skupaj, kar v dolini Vrata lepega premoremo, trpi."

Občina je za zdaj storila vse, kar je v tem trenutku v njeni moči, dodaja Janša, uvedla brezplačni prevoz v dolino, začeli pa bodo tudi graditi centralno parkirišče v Mojstrani. A ta hip jim kaj drugega kot trkati na vest obiskovalcev, naj se v dolino odpravljajo trajnostno, ne preostane.