Na lanskem razpisu je ministrstvo podprlo prestrukturiranje devet smučarskih centrov v celoletne gorske turistične centre. Foto: MMC RTV SLO/Tina Hacler
Na lanskem razpisu je ministrstvo podprlo prestrukturiranje devet smučarskih centrov v celoletne gorske turistične centre. Foto: MMC RTV SLO/Tina Hacler

V slovenskem turizmu se po besedah generalne direktorice direktorata za turizem na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Dubravke Kalin trenutno izvajajo naložbe, vredne blizu 359 milijonov evrov. "Ta trenutek imamo na mizah 136 projektov oziroma pogodb – od gorskih centrov do dejavnosti na prostem in hotelov," je pojasnila na novinarski konferenci pred začetkom zimske sezone. Deležniki so razpravljali predvsem o prestrukturiranju smučarskih centrov v gorske centre s celoletno ponudbo.

Po besedah Dubravke Kalin se radi zgledujejo po sosednjih državah, ki namreč s svojo statistiko dokazujejo, da je pravzaprav poletna sezona v gorskih središčih boljša od zimske. Tega vprašanja so se lotili s pomočjo mehanizma razpisa React in začeli njihovo prestrukturiranje. Kalin je ob tem opozorila tudi na podnebne spremembe – če se bo trend segrevanja nadaljeval, predvideva, da bodo gorski centri sploh v poletnem času še bolj zanimivi, saj bo temperatura tam vsaj nekoliko nižja kot v dolini.

Na lanskem razpisu je ministrstvo podprlo prestrukturiranje devet smučarskih centrov v celoletne gorske turistične centre – Krvavec, Vogel, Veliko planino, Cerkno, Golte, Roglo, Kope, Mariborsko Pohorje in Tri kralje. "Sofinancerski delež bo približno 55,4 milijona evrov, celotna vrednost naložb pa bo okoli 80 milijonov evrov oz. bo končna številka glede na podražitve, ki so jih doživeli investitorji, verjetno še nekoliko višja," je dejala. Dotaknila se je tudi usode Kanina in poudarila, da se na ministrstvu zavedajo pomena tega gorskega centra, pristojni naj bi iskali rešitve zanj. "Delni način reševanja žal ne bo mogoč, ampak bo potreben drugačen pristop," je povedala, a podrobnosti ni omenila.

Gorski centri ne bodo več namenjeni le smučarjem

"Ko se en center zapre, potem se zbudijo vsi, celotna lokalna skupnost, gostinci ... Takrat se šele vidijo učinki gorskih središč," je na primeru Kanina vlogo centrov ponazoril predsednik Združenja žičničarjev Slovenije Boštjan Paradiž, ki je tudi sam opozoril na razpis React, katerega namen je zagotoviti celoletni trajnostni turizem.

"Vemo, da se ena tretjina vseh prenočitev v Sloveniji ustvarja v gorskih občinah in s temi celoletnimi programi se nam obeta rast poletnega turizma. Z delovanjem žičniških naprav in spremljevalnih dejavnosti v poletnem času bodo dejansko postali konkurenčni v našem srednjeevropskem prostoru," je prepričan. Poleg razpisanih sredstev so smučišča po njegovih besedah precej vlagala sama, gorski centri tako ne bodo več namenjeni le smučarjem. Na Kopah so po njegovih besedah v zadnjih treh letih izvedli za več kot 15 milijonov evrov naložb, pri čemer so dobili osem milijonov evrov nepovratnih sredstev.

"Med 17 milijoni ljudi je zagotovo dovolj gostov, ki jih bomo prepričali in se bodo k nam radi vračali"

Tudi v Združenju Slovenia Outdoor nagovarjajo ljudi, ki ne samo, ampak tudi smučajo, je dejal direktor Matej Kandare. Poudaril je, da poleg smučanja obstajajo različne zimske dejavnosti, pa tudi kulinarična in druga doživetja. "Na trgih, kjer smo intenzivneje prisotni, smuča 17 milijonov ljudi. Moramo si biti enotni, da Slovenija nikoli ne bo imela smučišč na 2000 metrih in povezanih 100 kilometrov in več prog. Med 17 milijoni ljudi pa je zagotovo dovolj gostov, ki jih bomo prepričali in se bodo k nam radi vračali," je zagotovil in dodal, da so slovenski gorski centri ravno prav veliki. "Če je na primer otrok izgubi, ga potem tudi najdejo," se je pošalil.

Pri promociji ima veliko vlogo Slovenska turistična organizacija (STO). Kot je dejala vodja sektorja za vsebinski digitalni marketing na STO Ana Savšek, izvajajo celo paleto dejavnosti, ki so usmerjene tako na končne obiskovalce Slovenije kot tudi poslovno javnost. "Organiziramo predstavitve na borzah in sejmih, sodelujemo z agenti v tujini, s tujimi novinarji, promoviramo po promocijskih kanalih, tudi na družbenih omrežjih, prek portala Slovenija Info," je nanizala in napovedala, da bodo v tem Slovenijo zelo intenzivno promovirali kot privlačno zimsko destinacijo. "Seveda je zdaj zelo močno smučanje, ker je toliko novosti v gorskih centrih. Poleg tega pa so tudi drugr zimske dejavnosti – od teka na smučeh do zimskega pohodništva – privlačne za naše ciljne trge," je povzela. Poleg tujih nagovarjajo tudi domače goste.