Hitri vlak med Milanom in Rimom je najbolj priljubljena trasa za poslovneže. Foto: EPA
Hitri vlak med Milanom in Rimom je najbolj priljubljena trasa za poslovneže. Foto: EPA

Danes si namreč lahko s hitrim vlakom iz Milana v 750 kilometrov oddaljenem Rimu že v pičlih treh urah.

Temu prištejte enostavnost potovanj z vlakom – brez varnostnih pregledov, brez vrst, brez dodatne poti do oddaljenih letališč v predmestjih, od enega mestnega središča do drugega, brez ogljičnega odtisa letal, brez dolgih čakanj na letališču – dovolj je, da ste na postaji nekaj minut pred odhodom.

V četrtek je poletelo zadnje letalo Alitalie, in sicer iz Cagliarija v Rim. Foto: EPA
V četrtek je poletelo zadnje letalo Alitalie, in sicer iz Cagliarija v Rim. Foto: EPA

Podatki, ki so jih leta 2019 objavile italijanske železnice Ferrovie dello Stato, kažejo, da se je število potnikov na najprometnejši poslovni trasi Rim–Milano v desetih letih skoraj početverilo, z enega milijona leta 2008 na 3,6 milijona leta 2018. Več kot dve tretjini ljudi, ki potujejo med tema dvema mestoma, zdaj vzame hitri vlak, ki so ga Italijani vzpostavili leta 2008.

Kot poroča CNN, je imela Alitalia, poleg slabega vodenja, tudi številne druge težave, ki so vplivale na njen propad. Med drugim dobro razvita mreža hitrih vlakov. Pa to, da je bila, čeprav je šlo za mednarodnega prevoznika, izjemno osredotočena na domači trg. S tem pa je bila ranljiva, ko je šlo za konkurenco – najprej v obliki nizkocenovnih letalskih prevoznikov, nato pa še s hitrimi vlaki.

Na vlak prisegajo tudi turisti

Sorodna novica Iz Cagliarija v Rim - zadnji polet Alitalie po 74 letih

Tudi turisti so začeli bolj in bolj posegati po vlakih, saj, kot pravijo, ko sešteješ vse stroške, z vožnjo z vlakom privarčuješ tako čas kot denar. In današnji sistem hitrih vlakov je daleč stran od starega italijanskega železniškega sistema, ko so bili vlaki počasni in so stalno zamujali.

Potovanja z letali so lahko zamudnejša od potovanj z vlakom. Foto: EPA
Potovanja z letali so lahko zamudnejša od potovanj z vlakom. Foto: EPA

Danes lahko Italijani celo izbirajo med dvema družbama hitrih vlakov – državni Trenitalia in zasebni Nuovo Trasporto Viaggiatori.

Italija je s tem edina država na svetu z dvema operaterjema hitrih vlakov. Cene vozovnic so običajno nižje od tistih primerljivih v Franciji, Nemčiji ali Švici, strežba pa primerljiva s tisto na letalu.

Iz podatkov Trenitalie je razvidno še, da se je v prvem desetletju po uvedbi hitrih vlakov število vlakov na liniji podvojilo, število potnikov pa se je strmo povzpelo s 6,5 milijona leta 2008 na 40 milijonov leta 2018. Število hitrih vlakov se je podvojilo na 144, povišale pa so se tudi najemnine nepremičnin v okolici glavnih železniških postaj v večjih mestih (za približno 10 odstotkov).

Število turistov, ki uporabljajo vlak, se je z 1,8 milijona leta 2008 povzpelo na kar 7,3 milijona leta 2018, pri čemer sta najbolj priljubljeni trasi Rim–Firence in Rim–Benetke, podatke še povzema CNN.