Dogajanje na prihajajočih Dnevih slovenskega turizma so pristojni opisali na novinarski konferenci. Foto: STO/Jošt Gantar
Dogajanje na prihajajočih Dnevih slovenskega turizma so pristojni opisali na novinarski konferenci. Foto: STO/Jošt Gantar

Dneve slovenskega turizma bo tokrat med 13. in 15. novembrom gostila družba Hit iz Nove Gorice. V družbi so po besedah predsednika uprave Hita Tomaža Repinca ponosni, da jim je bilo omogočeno soustvarjanje tega dogodka. Vrsto spremljevalnih dogodkov pripravlja novogoriška občina, z njimi pa bodo obiskovalcem predstavili turistično in gostinsko ponudbo Nove Gorice, ki bo leta 2025 z Gorico Evropska prestolnica kulture, je na današnji novinarski konferenci organizatorjev Dnevov slovenskega turizma predstavil novogoriški župan Samo Turel.

Osrednje dogajanje bo v torek, ko bosta potekala plenarno zasedanje in podelitev najvišjih priznanj s področja turizma, je dejala generalna direktorica direktorata za turizem na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Dubravka Kalin.

Glavna tema dogodka bo umetna inteligenca, ki ji bo posvečen letošnji IT Tour, ta pa bo potekal v sredo. Domači in tuji strokovnjaki ter predstavniki slovenske turistične panoge bodo predstavili možnosti uporabe umetne inteligence v turizmu, izzive, ki jih prinaša, in primere dobre prakse. "Letošnja tematika je še kako pomembna, saj gre za teme, ki med turističnimi delavci v zadnjem času zbujajo številne ideje in dileme," je povedala Dubravka Kalin in dodala, da je lahko tehnologija v veliko pomoč pri doseganju ciljev, ki so si jih zastavili v turizmu.

Umetna inteligenca – revolucija v svetu marketinga

Umetna inteligenca spreminja svet in turizem, zato jo je treba bolje spoznati in razumeti, je dejala direktorica STO-ja Maja Pak in ob tem poudarila, a je uporaba te tehnologije v slovenskem turizmu še precej šibka. "Umetna inteligenca lahko bistveno prispeva k boljši izkušnji turista in večjemu zadovoljstvu gosta, kajti komunikacijo ter produkte in storitve lahko prilagajamo preferencam posameznikov," je pojasnila Maja Pak.

Obenem je poudarila, da umetna inteligenca prinaša revolucijo v svet marketinga in oglaševanja. Na STO-ju jo tako že nekaj let uporabljajo za ciljno promocijo na tujih trgih. Z nadgradnjo produktov v turizmu omogoča tudi večjo konkurenčnost, turističnim ponudnikom pa prinaša možnost stroškovne optimizacije in analize konkurence.

Tekmovanja sobaric, tekmovanja v postrežbi kave, v pripravi burgerjev ...

Ob vsem razvoju tehnologije pa so najpomembnejši del turizma še vedno ljudje, zato bodo tudi na letošnjih Dnevih slovenskega turizma poudarili pomen kadrov in dvig ugleda poklicev v gostinstvu, je dejal predsednik Turistično gostinske zbornice Slovenije Andrej Prebil. Zbornica bo v okviru dogodka pripravila več tekmovanj, med drugim v pripravi in postrežbi kave, v pripravi burgerjev ter tekmovanje sobaric. Potekalo bo tudi tekmovanje za zlato kuhalnico, ki je namenjeno osnovnošolcem.

Sekcija za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije bo organizirala strokovno srečanje, ki bo po besedah predsednice sekcije Patricije Furlan v znamenju tradicije in inovativnosti, potekalo pa bo tudi srečanje z zamejskimi gostinci. Osrednji del srečanja bo okrogla miza o tradicionalnih jedeh, pripravljenih na inovativen način, je pojasnila Furlan.

Turistična zveza Slovenije bo organizirala srečanje turističnih društev in prireditev Moja dežela – lepa in gostoljubna. Na zvezi se bodo ob napovedih Svetovne turistične organizacije o krepitvi povpraševanja osredotočili na tematske poti, saj v njih vidijo priložnost za usmerjanje turistov in razbremenjevanje krajev, je pojasnil predsednik zveze Dominik S. Černjak.

Dnevi slovenskega turizma so ena redkih priložnosti za strokovno izpopolnjevanje turističnih novinarjev, je dejala predsednica Društva turističnih novinarjev Slovenije Marjana Grčman. V okviru dogodka bodo podelili nagrado kristalni triglav.