Luka Dončić je povezal Dallas s Slovenijo. Foto: Reuters
Luka Dončić je povezal Dallas s Slovenijo. Foto: Reuters

Z dogodkom se krepita prepoznavnost in ugled Slovenije ter znamke I feel Slovenia na ameriškem trgu, so zapisali pri Slovenski turistični organizaciji (STO).

V popoldanskem delu programa bo STO večjo prepoznavnost Slovenije po zaslugi košarkarskega asa Luke Dončića izkoristila za izvedbo delavnice o slovenskem turizmu. Na njej bodo predstavniki turističnih agencij in organizatorjev potovanj iz Dallasa lahko izvedeli več o turistični ponudbi Slovenije.

Več slovenskih institucij je že v letu 2020 sklenilo partnerstvo s klubom Dallas Mavericks z namenom krepitve in povečanja prepoznavnosti Slovenije in nacionalne znamke I feel Slovenia ter za predstavitev države, gospodarskih, investicijskih in turističnih priložnosti na ameriškem trgu. Začrtane promocijske aktivnosti so bile zaradi pandemije covida-19 prestavljene in so se začele odvijati v letošnjem letu s košarkarsko tekmo I feel Slovenia Night ter se nadaljujejo s tokratnim dogodkom.

Programe počitnic v Sloveniji in raznolika butična doživetja jim bodo na individualnih delovnih sestankih predstavili slovenski turistični ponudniki in organizacije: Turizem Ljubljana, Zavod za turizem Maribor, Julijske Alpe, Ljubljanski grad, Sava turizem, Thermana Laško in turistične agencije KNM Travel, Kompas, PasSport Europe, Polka Dot Cycling in Palma ...

Ilona Stermecki, v. d. direktorice STO-ja, je pred dogodkom povedala, da je v letih pred pandemijo število prihodov in prenočitev ameriških turistov v Sloveniji konstantno raslo, največ prenočitev gostov iz ZDA pa smo imeli leta 2019, in sicer 323.000. "V lanskem letu smo zabeležili 95.000 prenočitev ameriških turistov, interes za obisk Slovenije pa se skladno s sproščanjem covidnih omejitev pri medcelinskih potovanjih postopno povečuje, pri čemer v zadnjih tednih zaradi občutljive geopolitične situacije v Evropi organizatorji potovanj zaznavajo upočasnitev rezervacij. Potrošnja ameriških gostov v Sloveniji je bistveno nad povprečjem potrošnje tujih gostov, saj za nastanitev in sprotne izdatke v povprečju potrošijo 158 EUR na dan, v Sloveniji pa v povprečju prenočijo kar osemkrat."

V dopoldanskem času bo potekala poslovno-investicijska konferenca, ki se je bodo poleg slovenskih udeležencev udeležili potencialni ameriški poslovni partnerji in investitorji, predstavniki NBA-ekipe Dallas Mavericks in člani slovenske poslovno-razvojne delegacije. Na ameriški strani so sodelovanje na konferenci potrdili vodilni predstavniki podjetij s področja zelenih tehnologij, energetike, visokih tehnologij in drugi, organizatorji pa pričakujejo tudi udeležbo Američanov slovenskih korenin, ki živijo v Teksasu.

Sorodna novica Navijači Dallasa na tekmi s Sacramentom "občutili" Slovenijo

Na konferenci bo ameriškim udeležencem predstavljeno slovensko poslovno okolje, kaj Slovenija ponuja severnoameriškim podjetjem, ki želijo razširiti svoje poslovanje na evropski trg ter investicijske in poslovne priložnosti za ameriška podjetja. Slovenski udeleženci pa bodo prek uspešnih poslovnih zgodb spoznali tudi priložnosti ameriškega trga. Po končani konferenci bo na vrsti poslovno mreženje med udeleženci.

Rok Capl, v. d. direktorja SPIRIT Slovenija, je ob tem povedal: "S poslovno-investicijsko konferenco, ki jo skupaj s partnerji organiziramo v Dallasu, v ameriški zvezni državi Teksas, ki je deseto največje svetovno gospodarstvo, se odpirajo odlične priložnosti za poglobitev obstoječega in vzpostavitev novega sodelovanja med slovenskimi in ameriškimi podjetji. Ameriško tržišče je namreč v vladni strategiji določeno kot prioritetno tržišče tako za povečevanje blagovne menjave kot tudi trg, iz katerega pričakujemo najresnejše in kapitalsko ter panožno ustrezne investitorje. Prepričan sem, da je ta konferenca pomemben korak v realizaciji teh ciljev."

V tem času se v ZDA mudi tudi 27-članska razvojna delegacija slovenskih gospodarstvenikov iz različnih sektorjev, ki v Houstonu, Austinu in Dallasu išče priložnosti za poglobitev in vzpostavitev poslovnega sodelovanja. Člani delegacije bodo imeli priložnost spoznati vodilna tamkajšnja podjetja in novosti na področjih energetike, obnovljivih virov energije, telekomunikacij, digitalnih tehnologij in umetne inteligence, pa tudi vesoljske tehnologije. V Dallasu se bo delegacija udeležila tudi poslovnega dogodka Texas Feels Slovenia.

Dogodek Texas Feels Slovenia poteka v partnerskem sodelovanju več institucij: Slovenske turistične organizacije (STO), SPIRIT Slovenija, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, Ministrstva za zunanje zadeve, Turizem Ljubljana, AmCham Slovenija in Sport Media Focus.