"Nemški trg predstavlja 16 odstotkov prenočitev med tujimi prenočitvmi." Foto: STO

V Berlinu poteka tretji in s tem zadnji dan turistične borze, kjer se predstavlja 26 podjetij. Sejem, kjer pričakujejo kar 24.000 ljudi in je namenjen poslovni javnosti, velja za eno največjih prireditev za predstavitev turističnih destinacij. Sejemsko razstavišče vrvi od mamljivih podob držav in dežel, ki vabijo v svoje osrčje, letošnja država gostiteljica je Oman.

Slovenija se na dogodku ITB Berlin predstavlja vsako leto, letos sta v središču umetnost in kultura. Slovenska turistična organizacija (STO) je zato k sodelovanju na predstavitvi povabila Novo Gorico kot Evropsko prestolnico kulture 2025.

Sorodna novica Slovenski turizem na ITB-ju Berlin bogato nagrajen z medvedi

Na delu slovenske stojnice, ki je sicer odeta v zeleno in je v središču dvorane Hub 27, poleg stojnic Avstrije in nemških dežel, je tako pozornost pritegnila predvsem replika novogoriškega Trga Evrope kot vabilo k obisku Evropske prestolnice kulture 2025 (skupaj z nemškim mestom Chemnitz). Na repliki trga lahko obiskovalci prejmejo unikatno grafiko. "Grafični odtis delamo na podlagi matrice Zore Stančič, na slovenski ali italijanski časopisni papir, da ga nekako umestimo v vsakdanje življenje. Odtis je vsakič drugačen," je povedala Andreja Repič Agrež, vodja marketinga projekta prestolnice kulture.

Za zabavo na stojnici in pozneje na podelitvi nagrade Best of the Alps, ki jo je prvič dobila Slovenija kot država (običajno jo prejmejo posamezniki ali organizacije) je s koncertom poskrbel tudi Ansambel Saša Avsenika, Avsenikova glasba je morda največji slovenski izvozni produkt v nemško govorečem prostoru. "Nemčija je za nas pomembna, da lahko igramo celo leto in se nas Slovenija ne prenasiti. Od tam pridemo z novimi idejami v domovino – pa tudi obratno," je dejal Sašo Avsenik in dodal, da jim pomaga, da pojejo tudi v nemščini.

Nemški trg je za slovenski turizem izredno pomemben

Slovenija se na berlinski turistični borzi predstavlja konsistentno, nemški turisti so tudi tisti, ki so našo državo največ obiskovali v času pandemije covida-19. Po besedah vodje predstavništva STO-ja v Nemčiji Rebeke Kumer Bizjak je vrhunec sezone za nemške turiste med junijem in septembrom. "Prišli smo do točke, ko se lahko dobro razlikujemo od tekmecev. Nemci cenijo našo raznolikost na majhnem območju – hitro so lahko na različnih koncih in užijejo različne izdelke," je pojasnila Kumer Bizjak. Nemški turisti radi počitnikujejo v naravi in opazijo usmerjenost Slovenije v trajnost.

Nemčija je za slovenski turizem zelo pomembna. "Nemški trg predstavlja 16 odstotkov prenočitev med tujimi prenočitvami," je povedala direktorica STO-ja Maja Pak Olaj in poudarila, da je rast izjemna – lani je slovenski turizem dosegel kar 24 odstotkov več prenočitev kot v rekordnem letu 2019 in pet odstotkov več kot v letu 2022.

Tudi minister za gospodarstvo, pristojen tudi za turizem, Matjaž Han, je poudaril pomen privabljanja nemških turistov in gospodarstvenikov. Obenem je sicer poudaril, da je del strategije ministrstva za razvoj turizma tudi to, da je v zadnjem letu razpisalo za več kot 150 milijonov evrov razpisov za na primer dvig kakovosti nastanitev in boljšo povezljivost.

Na nemški trg, čeprav je ta velik, domnevno sicer ni vedno lahko prodreti, ker so Nemke in Nemci občutljivi na cene.