Po lanski odlični tako zimski kot poletni sezoni, ki sta si na Voglu finančno in po številu potnikov praktično enakovredni, se dobrega rezultata na Žičnicah Vogel nadejajo tudi letos. Foto: BoBo
Po lanski odlični tako zimski kot poletni sezoni, ki sta si na Voglu finančno in po številu potnikov praktično enakovredni, se dobrega rezultata na Žičnicah Vogel nadejajo tudi letos. Foto: BoBo

Žičnice Vogel so bile uspešne na lanskem razpisu ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo za nadaljnji razvoj in prestrukturiranje večjih slovenskih smučišč v celoletna gorska središča. Za približno 8,5 milijona evrov vreden projekt vzpostavitve panoramske krožne kabinske žičnice Zadnji Vogel in sklop novih poletnih dejavnosti bodo na Voglu prejeli okoli 6,4 milijona evrov nepovratnih sredstev.

Z novo krožno kabinsko žičnico bodo zamenjali štiri desetletja staro dvosedežnico Zadnji Vogel. Nova žičnica bo tišja in tako do okolja prijaznejša, bo tudi hitrejša in udobnejša za uporabnike. "Obratovala bo tudi poleti, saj bo nudila lepe panoramske razglede, z njo pa bo mogoče prepeljati tudi kolo," je povedala Aleksandra Fiorelli z Žičnic Vogel.

Foto: BoBo
Foto: BoBo

Za pridobitev sofinanciranja nove žičniške naprave so morali prijaviti tudi več novih zunanjih dejavnosti, s katerimi bodo nadgradili poletno sezono in jo podaljšali. Tako bodo uredili kolesarski park in disk golf park ter nadgradili otroški park z novimi igrali. Tako bo ponudba primerna tudi za dejavnost timbildinga.

Uredili bodo visokogorsko pohodniško arheološko pot z digitaliziranimi tablami in vizualizacijo življenja nekoč. Tako bodo obiskovalci poleg naravnih danosti spoznali tudi kulturne in zgodovinske značilnosti tega prostora. "Radi bi, da bi se obiskovalci dalj časa zadržali na Voglu, se sprehodili in videli, kako lepo je pri nas," je poudarila Fiorelli.

V restavracijah bodo lahko poskusili domače jedi blagovne znamke Bohinjsko, od hišnega ričeta do pohodniškega štrudlja in malice za gospodarja. Ponudbo bo dopolnilo še petzvedično kulinarično doživetje pod zvezdami z zvezdogledom in domačo kulinariko.

Priprave na uvedbo omenjenih novih dejavnosti že potekajo, dobili pa so tudi gradbeno dovoljenje za nadomestno gradnjo krožne kabinske žičnice. "Tako zdaj samo še čakamo konec zimske sezone, potem pa začnemo odstranjevanje stare dvosedežnice in postavitev nove naprave," je povedala sogovornica in pojasnila, da morajo za pridobitev nepovratnih sredstev celoten projekt končati do sredine novembra.

Imajo pa na Žičnicah Vogel v prihodnje v načrtu še več investicij. Nadomestno gradnjo vlečnice Kratki plaz so nameravali izvesti že letos, a se je nekoliko zavleklo s pridobivanjem koncesije od Občine Bohinj, ki pa jo zdaj imajo. Vendar se bodo letos zdaj raje osredotočili na Zadnji Vogel, Kratki plaz pa bi lahko prišel na vrsto prihodnje leto.

Od države so konec lanskega leta dobili tudi koncesijo za zamenjavo najstarejše enosedežnice Šija, za katero še čakajo gradbeno dovoljenje. "Če bo na voljo še kakšen razpis za nepovratna sredstva, se bomo prijavili, sicer pa bo uresničitev investicije odvisna od uspešnosti sezon," je povedala Fiorelli. Dodala je, da so se medtem že prijavili na razpis za nadgradnjo turističnih namestitev za projekt nadomestitve obstoječega Hostla Murka s štirizvezdičnim penzionom.

V prihodnje jih morda čaka tudi investicija v umetno zasneževanje, ki ga na Voglu ni. Načrti za akumulacijsko jezero so sicer narejeni, vendar so zaradi lege v Triglavskem narodnem parku podvrženi vrsti omejitev. Še večja težava pa je pomanjkanje vode. Tako kaže, da bo na Voglu ostala smuka na naravnem snegu, je ocenila Fiorelli.

To, da nimajo umetnega zasneževanja, je sicer ob dvigu cen električne energije v tem trenutku po eni strani tudi prednost. Stroški elektrike so tako na Žičnicah Vogel relativno nizki in predstavljajo le približno šest odstotkov v strukturi vseh stroškov. "Vendar pa vzporedno s ceno elektrike rastejo tudi preostali stroški, od stroškov materialov do vzdrževanja, kar pa se nam že pozna," je poudarila Fiorelli.