Letalski družbi Norse Atlantic Airways je uspel pravi podvig, ko je s potniškim letalom boeing 787 dreamliner pristala na letališču Troll na Antarktiki, kjer je pristajalna steza 3000 metrov dolga, 60 metrov široka – in povsem zaledenela.

Letalo je pristalo v sredo malce po 2. uri zjutraj, a v popolni sončni svetlobi, ker je na južni polobli trenutno poletje in sonce ne zaide.

To je prvič, da je dreamlinerju, ki ima sicer kapaciteto do 330 potnikov, uspelo pristati na šesti celini.

A preden začnete iskati letalsko vozovnico za skrajni jug Zemlje, je treba poudariti, da polet N0787 ni bila redna trasa, poroča CNN. Med 45 potniki so bili znanstveniki z norveškega polarnega inštituta, ki so najeli čarterski polet, da jih skupaj z 12 tonami opreme popelje na raziskovalno postajo Troll v Queen Maud Land.

Polet je bil vse prej kot kratek. Letalo je vzletelo v Oslu 13. novembra, naredilo postanek v Cape Townu, nato pa nadaljevalo polet proti jugu v sredo ponoči, preden je opravilo zgodovinski pristanek.

Zaradi obsežnega prostora za tovor je bil dreamliner idealno letalo za polet, je povedal Daniel Carey iz Aircontacta, agencije, ki je polet uredila.

Pomemben dejavnik je bil tudi dober izkoristek goriva, pa je dodal predstavnik Boeinga Paul Erlandsson. Letalu je uspelo priti do Antarktike in nazaj v Cape Town brez postanka za gorivo.

Nov mejnik letalske industrije

"V imenu celotne ekipe Norse lahko povem, da smo navdušeni in nam je v veliko čast nam, da nam je uspelo skupaj doseči pomemben mejnik kot prvi pristati z boeingom 787 dreamlinerjem na Antarktiki,” je v izjavi sporočil predsednik letalske družbe Norse Atlantic Airways Bjørn Tore Larsen.

“V duhu raziskovanja in pustolovstva smo ponosni, da smo del te pomembne in edinstvene misije. To je resnični dokaz, kako visoko usposobljeni in izkušeni so naši piloti in posadka ter naše izjemno Boeingovo letalo.”

Camilla Brekke, direktorica norveškega polarnega inštituta, pa je povedala, da je bilo dejansko bolj trajnostno uporabiti večje letalo za polet na Antarktiko.

”Najbolj ključen vidik je okoljski izkupiček, ki ga lahko dosežemo z uporabo velikega in modernega letala, ki lahko pomaga zmanjšati izpuste in okoljski odtis na Antarktiki. Pristajanje s tako velikim letalom odpira povsem nove priložnosti za logistiko na Trollu, kar bo tudi prispevalo h krepitvi norveških raziskav na Antarktiki,” je še sklenila.