Turisti so med ponudbo največkrat izbirali zahtevnejše obiske podzemnih jam in vodene oglede medveda v naravnem okolju, veliko pa je bilo povpraševanj tudi po pohodniških in kolesarskih turah. Foto: Pixabay
Turisti so med ponudbo največkrat izbirali zahtevnejše obiske podzemnih jam in vodene oglede medveda v naravnem okolju, veliko pa je bilo povpraševanj tudi po pohodniških in kolesarskih turah. Foto: Pixabay

Aktivnosti Regionalne destinacijske organizacije (RDO) Postojnska jama-Zeleni kras, ki deluje v okviru Regijske razvojne agencije (RRA) Zeleni kras, so bile tudi v letošnjem letu usmerjene v povečevanje prepoznavnosti destinacije.

"Želeli smo povečati zanimanje za Zeleni kras kot zelene naravne destinacije za odgovornega obiskovalca, ki išče aktivna in posebna doživetja kraške neokrnjene narave in kulturne dediščine. Glavna promocija je bila namenjena novemu turističnemu produktu Exsplore the Wondernature in daljinski pohodniški poti Via Dinarica. Izvedli smo prek 20 spletnih predstavitev za tuje poslovne javnosti in medije, se ob znatno okrnjenih možnostih udeležili dveh sejemskih dogodkov v živo in izdali nov katalog destinacije v štirih jezikih," je na včerajšnji novinarski konferenci povedal vodja RDO-ja Postojnska jama-Zeleni kras Dejan Iskra.

Opažamo največ povpraševanja po unikatnih programih, po tistih, ki so izven ustaljenih poti, se pravi, da so malo bolj avanturistični, in tisti, ki niso toliko masovno usmerjeni.

Dejan Iskra

Obiskovalci turistične regije, v katero so od leta 2013 združene občine Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Logatec, Loška dolina, Pivka in Postojna so med ponudbo največkrat izbirali zahtevnejše obiske podzemnih jam in vodene oglede medveda v naravnem okolju, veliko pa je bilo povpraševanj tudi po pohodniških in kolesarskih turah.

"Kot krovna regijska turistična organizacija smo v sodelovanju in s finančno pomočjo Slovenske turistične organizacije organizirali brezplačna turistična vodenja po destinaciji. Sedem lokalnih vodnikov je v sodelovanju z RDO-jem pripravilo programe vodenj v naravi, ki so obiskovalcem razkrivali posebnosti Zelenega krasa. Od julija do septembra 2021 se je zvrstilo 56 vodenih izletov, ki se jih je udeležilo več kot 500 obiskovalcev," je poudaril Iskra.

Načrti za naprej
Glavne razvojne aktivnosti so bile v letošnjem letu osredotočene na digitalizacijo nepremične kulturne dediščine. Tako so nastali atraktivni 3D-modeli gradu Prem, dvorca Ravne, Malega gradu – Ravbarjevega stolpa v Planini in kulturne krajine Cerkniškega jezera – požiralnika Rešeto.

Na Zelenem krasu upajo, da se bodo turisti vrnili

"V letu 2022 bomo nadaljevali z zastavljenimi cilji v novi turistični strategiji. Ti predvidevajo razvoj kulinaričnih vsebin in izboljšanje kakovosti doživetij v naravi. V letu 2022 želimo razviti nova doživetja v obliki organiziranih dogodkov na regijski ravni, kot so Festival pohodništva in kolesarjenja Zeleni kras, kulinarični dogodki in podobno, nadaljevati z digitalizacijo ponudbe ter povezati ponudnike destinacije Zeleni kras v kartico doživetij," je načrte strnil Dejan Iskra.

V zadnjih letih dvig slovenskih gostov
V obdobju prvih devetih mesecev so v destinaciji Zeleni kras našteli 59.575 prihodov gostov in 100.819 turističnih nočitev. Podatki so v primerjavi z letom 2020 boljši, saj je bilo za pet odstotkov več prihodov in 40 odstotkov več nočitev, v primerjavi z obdobjem pred pandemijo covida-19 pa imajo 50-odstotni upad prihodov in nočitev.

Večino gostov še vedno predstavljajo tujci, teh je 80 odstotkov, vendar pa opažajo, da se je v zadnjih letih dvignilo število slovenskih gostov. Ti praviloma ustvarijo več nočitev na osebo (2,2 nočitve) kot tujci (1,5 nočitve). Največ tujih gostov je prišlo iz Nemčije, Italije, Francije in Nizozemske.