"Če želiš z vlakom na cilj priti točno, moraš v Švico," je zdaj že uveljavljena nemška šala. A kljub vsemu nemški vlaki na cilj točno pridejo v treh četrtinah voženj. Kakšna je pa slovenska statistika? Foto: EPA

Analiza, ki jo je objavil Deutsche Bahn, je sicer zajela samo hitre in medkrajevne vlake (IC in ICE), a podatki kljub vsemu niso bili preveč spodbudni za potnike: samo 75,2 odstotka vlakov je v letu 2021 na cilj prišlo v napovedanem času, kar je precej manj od 82 odstotkov vlakov, kolikor jih je na cilj prišlo točno leto prej.

Pri tem na nemških železnicah priznavajo, da so bili lanski podatki precej izstopajoči glede na 15-letno povprečje. Kot poroča Deutsche Welle, poznavalci lanske dobre podatke glede točnosti vlakov pripisujejo temu, da je bilo mnogo voženj med pandemijo odpovedanih, poleg tega pa so ljudje potovali manj in je bilo zato tudi manj gneče ...

V sporočilu za javnost o statistiki točnosti so na nemških železnicah razloge za zamude iskali tako v naravnih katastrofah kot stavkah in delih. Kot so navedli, so bile zanje usodne predvsem julijske uničujoče poplave na zahodu Nemčije, ki so po njihovih ocenah na železniški infrastrukturi pustile najmanj za milijardo evrov škode.

K zamudam naj bi po mnenju DB-ja precej prispevale stavke železničarskih delavcev, pa tudi dela na infrastrukturi, ki jih je bilo precej več tudi zato, ker jih v letu 2020 niso mogli izvesti. "Vse skupaj je privedlo do ozkih grl," so dodali v nemških železnicah.

Deutsche Welle ob tem navaja, da so strokovnjaki za promet že nekaj let opozarjali, da Nemčija premalo vlaga v železniško infrastrukturo in da preveč stavi na svojo avtomobilsko industrijo. Odkar se je družba deloma privatizirala, je vlaganj tako v infrastrukturo kot v tehnologijo vse manj, še opozarjajo poznavalci.

Kljub zamudam pa nemške železnice vztrajajo pri napovedanem povišanju cen vozovnic – čeprav je družba dobila tudi več milijard evrov pokoronske pomoči, ob tem še navaja nemški časopis.