Letališče je glavna baza letal družbe Air France. Foto: EPA
Letališče je glavna baza letal družbe Air France. Foto: EPA

Širitev glavnega pariškega in francoskega letališča Charles de Gaulle, poimenovanega po legendarnem francoskem predsedniku, se očitno ne bo zgodila. Francoska vlada je napovedala, da spremembe v letalskem potniškem prometu zahtevajo temeljit razmislek.

Po njihovih besedah je krčenje potniškega prometa med pandemijo ponudilo priložnost za razmislek o prihodnosti letalskega prometa. Čeprav se ministrica za okolje Barbara Pompili strinja, da bo letalski promet ostal del vsakdana mednarodnih potovanj, morajo razmisliti, "kako potovanja narediti trajneje vzdržna in odgovorna". Po njenem mnenju je projekt v tej luči zastarel.

Nov terminal bi kapacitete letališča povečal za kar 50 odstotkov. Foto: EPA
Nov terminal bi kapacitete letališča povečal za kar 50 odstotkov. Foto: EPA

Odgovorno potovanje

Širitev letališča je vsaj v trenutni fazi v nasprotju s smernicami francoske vlade glede širitev kapacitet v letalskem prometu. Te predvidevajo vključitev infrastrukture za letala na električni pogon in za oskrbovanje letal z drugimi obnovljivimi gorivi. Potezo so pozdravili tudi pri francoski zeleni stranki, kjer so projekt označili kot "idiotski".

Letališče je dobilo ime po generalu in dolgoletnem francoskem predsedniku Charlesu de Gaullu. Foto: EPA
Letališče je dobilo ime po generalu in dolgoletnem francoskem predsedniku Charlesu de Gaullu. Foto: EPA

Poteza gotovo odraža prihodnje smernice v letalski industriji, ki je pod vedno večjim pritiskom po okoljski posodobitvi. Letalski promet je med največjimi onesnaževalci zraka, a do zdaj se je večjim prevoznikom uspelo izogniti večjim spremembam, predvsem zaradi pomanjkanja resnih transportnih alternativ in velikega pomena letalskega prometa v svetovnem kontekstu.

A pandemija je poskrbela za drastičen upad prometa in posledično finančnih sredstev za industrijo. To je po eni strani ponudilo možnost za prenovo transportne strategije držav, po drugi strani pa so večji infrastrukturni projekti, kot je povečanje letališča, izgubili svoj osnovni pomen večanja kapacitet.

Letališče v letališču

Opuščena širitev bi ob izvedbi gotovo sodila med največje infrastrukturne pridobitve v letalskem prometu v zadnjih letih. Gradnja terminala številka 4 bi omogočila do 450 dodatnih poletov na dan, 76 milijonom potnikov, ki so leta 2019 potovali prek letališča Charles de Gaulle, pa bi se pridružilo še dodatnih 40 milijonov.

Zaradi obsega so številni projekt poimenovali letališče v letališču, saj bi se Charles de Gaulle s širitvijo povečal približno za velikost drugega pariškega letališča Orly.