Zaradi Panamskega prekopa ladjam ni treba pluti okoli Južne Amerike, da bi prišle iz tihomorske na atlantsko stran in obratno. Foto: EPA
Zaradi Panamskega prekopa ladjam ni treba pluti okoli Južne Amerike, da bi prišle iz tihomorske na atlantsko stran in obratno. Foto: EPA

Tako na tihomorski kot atlantski strani prekopa je ujetih ogromno plovil, med njimi so večinoma tovorne ladje. Nedavno je upravljavec prekopa zaradi varčevanja z vodo število plovil, ki lahko plujejo skozi prekop, omejil na 32 na dan. Običajno ladje prečkajo prekop s povprečnim ugrezom 15 metrov, vendar je ta zdaj zaradi suše zmanjšan na dobrih 13 metrov.

Prekop namreč za delovanje vsak dan porabi trikrat toliko vode kot velemesto New York, a v zadnjem obdobju je bilo na tem območju padavin zelo malo, tako da porabljene vode ne morejo nadomestiti z novozapadlim dežjem. V Panami se tako borijo z najhujšo sušo v zadnjih sto letih, zato nestrpno pričakujejo začetek deževnega obdobja.

Zamude delajo prevoznikom velike preglavice. Foto: EPA
Zamude delajo prevoznikom velike preglavice. Foto: EPA

Do takrat bodo za vožnjo skozi prekop veljale dnevne omejitve – trenutno je ta ukrep v veljavi do drugega septembra, kar pomeni, da bodo nekatera plovila za plovbo skozi prekop čakala tudi več kot 20 dni, pišejo tuji mediji.

A Ricaurte Vasquez Morales, ki je član uprave prekopa, je posvaril, da bi bile lahko omejitve v veljavi celo do konca leta. Obenem je dejal, da bodo upravljavci prihodnje leto imeli za 200 milijonov dolarjev nižje prihodke, če se bo pomanjkanje dežja nadaljevalo tudi pozimi. Po njegovem mnenju se v zadnjem času v primerjavi s pred nekaj desetletji mnogo večkrat dogaja, da ima prekop skrajne vremenske razmere, kar pomeni ali obilico padavin ali izjemno sušo.

Sorodna novica V letu in pol porabila le 200 litrov goriva, a denar na Karibih vseeno (pre)hitro kopni

V prekop želijo speljati še dodatne štiri reke

A pomanjkanje vode ne pesti le ladjarjev, saj podjetje Panama Canal Authority skrbi tudi za oskrbo z vodo za polovico izmed 4,5 milijona prebivalcev Paname. Upravljavci so zato najeli celo inženirje ameriške vojske – ameriški vojaki so tudi zgradili prekop – in namenili dve milijardi dolarjev v naslednjem desetletju za projekt, s katerim bodo štiri reke preusmerili v Panamski prekop, s čimer bodo ladje po njem lažje plule. V prekop se trenutno izlivajo tri reke.

Suša omejuje promet v Panamskem prekopu