Omejitve potovanj zaradi pandemije covida-19 so vodile k znatnemu padcu izpustov ogljikovega dioksida v letalskem prometu v Evropi – izpusti so se glede na predlani zmanjšali za 56,9 odstotka, število poletov pa je upadlo za 54,6 odstotka. Foto: Reuters
Omejitve potovanj zaradi pandemije covida-19 so vodile k znatnemu padcu izpustov ogljikovega dioksida v letalskem prometu v Evropi – izpusti so se glede na predlani zmanjšali za 56,9 odstotka, število poletov pa je upadlo za 54,6 odstotka. Foto: Reuters

Najbolj so izpusti upadli v Črni gori (-74,9 odstotka), na Hrvaškem (-73,2 odstotka), Češkem (-71,2 odstotka), v Sloveniji (-70,6 odstotka) in na Slovaškem (-70,4 odstotka), najmanj pa v Luksemburgu (-12,8 odstotka), Belgiji (-30,1 odstotka), na Danskem (-41,2 odstotka) in v Bolgariji (-46,7 odstotka).

Med državami so sicer precejšnje razlike, ki so posledica različnih flot letal (ali so letala lažja ali težja, starejša ali novejša), dolžine poletov (ali gre za polete na kratke ali na dolge proge), razmerij med tržnimi segmenti (delež tovornega prometa, poslovnega letalstva itd.) in trajanja omejitev potovanj.

V Belgiji na primer se je število poletov glede na predlani zmanjšalo za okoli polovico, izpusti pa le za 30 odstotkov. Glavni razlog za to je velik delež tovornega prometa, ki se je povečal za od 11 do 25 odstotkov. V tovornem prometu uporabljajo lažja letala in letijo na daljših razdaljah, kot je belgijsko povprečje, zato so tudi izpusti nadpovprečni. Drugi razlog je, da je bil zaradi odpovedi kratkih poletov povprečen opravljeni polet precej daljši kot v letu 2019 in je tako povzročil več izpustov, pojasnjuje Eurocontrol.