Propad turističnih agencij med pandemijo

Med najbolj prizadetimi turističnimi panogami je tudi posebna veja turizma – receptivne agencije, ki ne poslujejo že od marca lani. Na tiskovni konferenci so danes predstavili težak položaj v svoji panogi.

"Mi smo tista veja turizma, ki smo 100-odstotno izvozno naravnani. Pomeni, da vozimo sèm organizirane poslovne skupine, organizirane skupine prostočasnega turizma, individualce, skratka ustvarjamo dodano vrednost in posel v Sloveniji," je povedal predstavnik receptivnih agencij znotraj Kongresnega urada Slovenije Boštjan Horjak.

Pomen teh agencij je poudarila tudi Karmen Novarlič, vodja sektorja za komuniciranje s poslovnimi javnostmi pri Slovenski turistični organizaciji. "Njihov pomen je prav pri odpiranju Slovenije na srednje ali bolj oddaljenih trgih. Poleg STO so tisti, ki najbolj internacionalizirajo slovensko turistično ponudbo, tam, kamor marsikatero slovensko turistično podjetje ne seže."

Receptivne agencije lahko v Slovenijo pripeljejo goste, ki jih tradicionalni turistični ponudniki težko dosežejo. Foto: BoBo
Receptivne agencije lahko v Slovenijo pripeljejo goste, ki jih tradicionalni turistični ponudniki težko dosežejo. Foto: BoBo

Doslej so si pomagali z notranjimi rezervami in z ukrepi iz PKP 8 – predvsem za povrnitev fiksnih stroškov in čakanja na delo. Ker pa se srečujejo z več kot 90-odstotnim padcem prometa, to ne zadošča več.

"Lani smo lahko poslovali samo v prvih treh mesecih, ki so zunajsezonsko obdobje, medtem ko letos upamo in računamo, da bomo lahko izvajali kakšne dejavnosti v zadnjem kvartalu," še dodaja Horjak, ki poudarja, da je od prvih mesecev poletne sezone odvisno preživetje panoge.

Novarlič ob tem obljublja dodatno pomoč agencijam: "Smo zato prvič objavili razpis, ki je namenjen prav receptivnim agencijam in slovenskim organizatorjem potovanj, za dva milijona evrov, s katerimi želimo pomagati pri ponovnem zagonu in pri tržnokomunikacijskih dejavnostih na tujih trgih – teh bo po pandemiji izredno veliko."

Receptivnim agencijam turistični boni ne koristijo. Ministrstvo za gospodarstvo zato zagotavlja, da jim bodo pomagali ob morebitni odpovedi dogodkov v drugi polovici leta, pa tudi z enkratnim dodatkom za turizem. V receptivnih agencijah se kljub temu bojijo, da te pomoči ne bo dovolj in da bo prišla prepozno.

Med glavnimi aduti slovenskega turizma je tudi kulinarika, na katero stavijo tudi v receptivnih agencijah. Foto: Promocijsko gradivo/STO
Med glavnimi aduti slovenskega turizma je tudi kulinarika, na katero stavijo tudi v receptivnih agencijah. Foto: Promocijsko gradivo/STO