Foto: EPA
Foto: EPA

Ob tem so s potovalne spletne platforme v svojem drugem poročilu o transparentnosti (prvo je bilo objavljeno leta 2019) poudarili, da so 67 odstotkov lažnih oz. ponarejenih ocen s pomočjo posebnega algoritma prestregli, še preden so bile objavljene na strani.

Leta 2019 je Tripadvisor analizo potrošniške skupine Which?, ki je odkrila, da ima 14 odstotkov hotelskih ocen "brezsramne znake, da gre za lažne", označil za "poenostavljeno".

Novo Tripadvisorjevo poročilo navaja tudi podatke o plačanih ocenah, pojav, ki je vzniknil iz želje ponudnikov po višji uvrstitvi s pozitivnimi ocenami, s katerimi bi si pridobili višji status na Tripadvisorju. Iz podjetja so sporočili, da so lani umaknili plačane ocene iz 131 držav, vključno z velikim porastom tovrstnih ocen iz Indije.

Sorodna novica Tripadvisor se utaplja v ponarejenih ocenah

"Čeprav skupno število ocen na naši strani upadlo skupaj s potovanji (približno za polovico v primerjavi z letom 2018), lažne objave, ki, jasno, ne temeljijo na resničnih izkušnjah gostov, temu trendu niso sledile. Naša ekipa je bila pozorna in učinkovita pri prestrezanju teh prevarantov, posledično pa se je delež ocen, ki smo jih zavrnili ali umaknili, povečal v primerjavi s številkami pred pandemijo," so zapisali.

Brisali tudi psovke in zavajanja glede covida

Čeprav lažne ocene predstavljajo največjo grožnjo verodostojnosti Tripadvisorja in ocenjenih ponudnikov, pa niso edine, ki jih platforma briše.

Skupno so zavrnili ali umaknili več kot dva milijona (8,6 odstotka vseh) ocen, med drugim zaradi uporabe psovk, hujskanja k ignoriranju vladnih pravil glede covida, širjenje lažnih informacij glede virusa in rasističnih opazk glede "kitajskega virusa".

Skupno je Tripadvisor lani zaradi goljufanja kaznoval 34.605 ponudnikov storitev, 20.299 članom pa zaprl račune, ker se niso držali pravil platforme. Potniki so skupno lani predložili več kot 26 milijonov ocen, od tega več kot 8 milijonov za hotele, več kot 12 milijonov za restavracije in več kot 4 milijonov za doživljajske izkušnje, atrakcije in najrazličnejše dejavnosti. 54 odstotkov vseh ocen se je nanašalo na Evropo, 23,5 pa na Severno Ameriko.