Foto: Reuters
Foto: Reuters

Po analizi Agencije za civilno letalstvo (CAA) gre torej za okoli 40.000 tako imenovanih "poletov duhov". V enem četrtletju med pandemijo covida je z letališča Luton proti Poljski vzletelo 62 praznih letal, spet v drugem pa je s Heathrowa proti ZDA poletelo 663 skoraj praznih letal.

Zračni promet proizvede več emisij ogljika na uro kot katerakoli druga potrošniška dejavnost, dominira pa ji manjšina rednih potnikov, zato je zračni promet ena osrednjih tem okoljskih aktivistov. Slednji so razkritje o količini "poletov duhov" označili za “šokantno" in dejali, da je potreben davek na reaktivno gorivo, pod vprašaj pa bi bilo treba postaviti načrte za širitev letališč.

Tudi britanska vlada opisuje "polete duhov" kot “okoljsko škodljive”.

Zakaj poleti duhov sploh obratujejo, ostaja nejasno. Kot piše Guardian, razloge za to vedo samo letalske družbe same, a podatkov, ki bi prakso pojasnjevali, ne objavljajo. Ena od razlag je, da se družbe bojijo, da bi brez poletov sicer izgubile svoje dodeljene t. i. "slote" oziroma časovne intervale, v katerih imajo letalski prevozniki rezerviran svoj prihod na določeno letališče, a so te na vrhuncu pandemije začasno ukinili.

Letalske družbe med ostalimi potencialnimi razlogi omenjajo še covidne polete za vračanje državljanov ali repozicioniranje letala. A vsega tega se ne da neodvisno potrditi in aktivisti menijo, da je potrebne več transparentnosti.

Novi podatki dajejo najbolj celovito sliko do zdaj glede števila poletov duhov v Veliki Britaniji, CAA pa bo zdaj podatke objavljal redno, po vsakem četrtletju.

“Objava teh podatkov je korak v pravo smer, a potrebujemo več transparentnosti, da bi razumeli, zakaj se te neučinkovite, onesnaževalne prakse nadaljujejo, glavne krivce med prevozniki pa sankcionirati," je povedal Tim Johnson iz Aviation Environment Federation. “Glede na podnebno krizo je razkritje, da toliko skoraj praznih letal kuri fosilna goriva in dodaja k ogljikovemu dioksidu v ozračju, precej šokantno.”