Velo-city 2022 je namenjen predvsem trajnostni in aktivni mobilnosti. Foto: BoBo
Velo-city 2022 je namenjen predvsem trajnostni in aktivni mobilnosti. Foto: BoBo

Kongres organizira Evropska kolesarska federacija pod sloganom Cycling the change oziroma Kolesari – spremembo ustvari. Ljubljana bi sicer partnersko mesto kongresa morala biti že leta 2020, vendar je takrat pandemija prekrižala načrte organizatorjev. Poglavitni namen konference je izmenjava znanj in ugotovitev o trajnostnem razvoju in aktivni mobilnosti. Prav tako organizatorji veliko težo dajejo pospeševanju sprememb urbanega razvoja, infrastrukture in javnih površin.

Vsako leto se na kongresu Velo-city zbere več kot 1400 udeležencev iz 60 držav. Tudi na letošnjega je teden pred kongresom prijavljenih že več kot 1000 udeležencev, po navedbah Matica Sopotnika iz občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet, pa pričakujejo še vsaj 400 prijav. Kongresa se bodo udeležili predstavniki mest, podjetij, ustanov in civilne družbe. Med najvidnejšimi udeleženci bodo gotovo vodilni strokovnjaki na področju trajnostne mobilnosti. To so Jan Gehl, eden največjih svetovnih urbanistov, nekdanja evropska komisarka Violeta Bulc, nekdanji član Evropske komisije Karl Falkenberg in Jean-François Decaux, eden od glavnih izvršnih direktorjev skupine JCDecaux, v katero sodi tudi sistem BicikeLJ.

Med kongresom se bo zvrstilo sedem plenarnih in 66 mešanih zasedanj. Na razstavnem prostoru se bo predstavilo 52 razstavljavcev, vrhunec letošnjega Velo-cityja pa bo kolesarska parada – 11-kilometrsko kolesarjenje po ljubljanskih ulicah (pričakovati je tudi nekaj cestnih zapor in obvozov) in koncert Magnifica 15. junija.

Podžupan ljubljanske mestne občine (MOL) Janez Koželj od konference pričakuje utrditev kolesarstva kot najpogosteje izbranega načina prevoza. Koželja skrbijo predvsem dnevni migranti, v Ljubljano jih vsak dan pride več kot 150.000 v 110.000 avtomobilih. Ravno zato si po besedah podžupana na Mestni občini prizadevajo Ljubljano še bolj usmerjati v zeleno in trajnostno prihodnost. O tem priča tudi tretja zaporedna uvrstitev Ljubljane med 20 do kolesarjev najprijaznejših mest na svetu.

Prva pokrita kolesarnica

Sopotnik je ob tem poudaril še nekaj ukrepov MOL-a v dobro kolesarjev. V tem mesecu bo v garažni hiši Kongresni trg svoja vrata odprla prva pokrita kolesarnica v Ljubljani, več kot 100 mest za kolesa bodo meščani glavnega mesta za zdaj lahko uporabljali brezplačno. Občina je s postavitvijo novih postajališč pred vhodom v Lekovo upravno stavbo ter na Vodovodni cesti dodatno razširila mrežo sistema izposoje koles BicikeLJ. Ta zdaj obsega 83 postajališč in 830 koles, za varnejše kolesarjenje pa je poskrbela prenova kolesarske steze na Verovškovi ulici.

Visoka kotizacija

Številne medije je negativno presenetila draga kotizacija za udeležbo na kolesarskem kongresu. Za sodelovanje na celotni prireditvi je bila cena ob zgodnji prijavi 675 evrov, za zamudnike 975. Cene dnevnih kotizacij pa se gibljejo od 625 do 775 evrov.

Koželj in župan MOL-a Zoran Janković sta obžalovala negativne komentarje glede cene. Menita, da Ljubljana od tega dogodka lahko odnese le pozitivne stvari. Župan je poudaril, da je vabilo za tako velik dogodek težko dobiti. Omenil je, da bodo hoteli prihodnji teden zaradi tega in drugih mednarodnih dogodkov polni, tako da bo pozitiven vpliv tudi na lokalno gospodarstvo. Občina je ob tem dobila 100 vstopnic za dogodek in jih razdelila med študente, mestne svetnike in člane Ljubljanske kolesarske mreže, da bodo ti lahko spoznali najboljše trenutne prakse na tem področju.