Okrevanje poteka neenakomerno. Glavni letalski trgi v azijsko-pacifiški regiji namreč zaostajajo za zahodnimi, saj so še naprej delno zaprti za mednarodni promet. Foto: Reuters
Okrevanje poteka neenakomerno. Glavni letalski trgi v azijsko-pacifiški regiji namreč zaostajajo za zahodnimi, saj so še naprej delno zaprti za mednarodni promet. Foto: Reuters

Po oceni Mednarodnega združenja letališč Airports Council International (ACI) naj bi se svetovni potniški promet letos znatno izboljšal in dosegel 77 odstotkov prometa v letu 2019, pred izbruhom pandemije covida-19. Skupaj naj bi letos našteli 7,1 milijarde potnikov.

Lani je covid-19 v primerjavi z letom 2019 "odpeljal" 4,6 milijarde potnikov, kar predstavlja izgubo 50,3 odstotka svetovnega potniškega prometa. Zaradi pandemije covida-19 se je v prvih dveh letih število potnikov na svetovnih letališčih zmanjšalo za 10,2 milijarde.

"Glede na moja nedavna potovanja in na podlagi najnovejših podatkov ni nobenega dvoma, da si mnogi popotniki želijo nadaljevati s potovanji – in zgodnje poletne rezervacije to potrjujejo," je ob tem povedal generalni direktor ACI-ja Luis Felipe de Oliveira.

Sprostitev omejitev za potovanja ob povečanem zaupanju v letalski prevoz je po njegovih besedah spodbudila okrevanje letalske industrije. "Ker številne države delajo korake k vrnitvi v določeno normalnost, odpravljajo skoraj vse zdravstvene ukrepe in omejitve potovanj, pričakujemo skok v povpraševanju po letalskih prevozih v drugi polovici leta 2022," je še dodal de Oliveira.

Kljub trenutnim trendom v prometu je okrevanje letalske industrije po oceni združenja še vedno v veliki negotovosti, zlasti v srednje- do dolgoročnem obdobju. Medtem ko številni kazalniki kažejo na okrevanje, se industrija spopada tudi z nekaterimi pomembnimi ovirami, vključno z geopolitičnimi konflikti, višjo inflacijo, ohlajanjem gospodarstva, motnjami v dobavnih verigah, pomanjkanjem delovne sile in morebitnimi novimi izbruhi covida-19.

Čeprav tveganja ostajajo, pa so v letalski industriji prepričani, da je potencial za dosego ravni prometa iz leta 2019 dosegljiv v dveh ali treh letih. Potem ko je bilo okrevanje letalskega prometa v prvem četrtletju letos zaradi koronavirusne različice omikron počasnejše od pričakovanj, naj bi se na raven iz leta 2019 vrnil konec leta 2023, popolnoma pa naj bi okreval v letu 2024, so še navedli v ACI-ju.