Podoba risane junakinje z ušeski in brčicami se danes pojavlja na več kot 50.000 izdelkih, ki so na prodaj v približno 130 državah sveta. Foto: Reuters
Podoba risane junakinje z ušeski in brčicami se danes pojavlja na več kot 50.000 izdelkih, ki so na prodaj v približno 130 državah sveta. Foto: Reuters
Hello Kitty
S Hello Kitty so danes praznovali tisoči oboževalcev po vsem svetu. Foto: Reuters

Dežela vzhajajočega sonca je soboto posvetila praznovanju okroglega jubileja prikupne Hello Kitty, ene največjih japonskih izvoznih uspešnic, za katero stoji podjetje Sanrio. V podjetju so za njen rojstni dan izbrali 1. november, saj je bil to dejanski rojstni datum njene stvariteljice, ilustratorke Juko Šimizu.

Risana junakinja, katere podoba krasi vse - od oblačil in obutve do svinčnikov in skodelic - je kot maskota v velikosti človeka praznovanje začela v Tokiu, kjer je za en dan prevzela vodenje veleblagovnice Micukoši in še pred odprtjem navdušila zaposlene, saj se je pojavila na jutranjem sestanku osebja in se pretvarjala, da s kretnjami deli navodila, nato pa so se okoli nje zgrnile še trume navdušenih kupcev, željne skupnih fotografij.

Veselo je bilo tudi v Sanrievem tematskem parku Puroland, kjer je Hello Kitty, obkrožena s trumami oboževalcev, poplesavala s preostalimi hišni junaki, pa tudi na drugi strani Tihega oceana, saj so v losangeleški četrti Little Tokio pripravili kar štiridnevno slavje njej v čast. Računajo, da bo pritegnila okoli 25.000 obiskovalcev.

Je marsikaj, ni pa mačka!
Posvetili so ji tudi posebno razstavo v losangeleškem japonsko-ameriškem narodnem muzeju, kuratorka Christine R. Yano, ki fenomen Hello Kitty preučuje že vrsto let, pa je pred razstavo doživela presenečenje. Ko je poslala Sanriu v predogled spremno besedilo k razstavi, je v odgovoru dobila eno samo pripombo, in sicer da Hello Kitty ni mačka.

"Hello Kitty ni mačka. Je risana junakinja. Je deklica. Je prijateljica. Ni pa mačka. Nikoli ni bila upodobljena na vseh štirih," so pojasnili pri podjetju.

Dodali so, da Hello Kitty sploh ni Japonka, ampak Britanka. Njena oče in mama sta George in Mary White, ima pa tudi sestro dvojčico in vsi skupaj živijo v londonskem predmestju. Že ves čas obiskuje tretji razred osnovne šole in rada je jabolčno pito. Antropologinja je ugotovila, da je njen profil logičen, saj so se Japonci v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je nastala, navduševali nad Veliko Britanijo.

Krasila letalo in Lady Gaga
Podoba risane junakinje z ušeski in brčicami se danes pojavlja na več kot 50.000 izdelkih, ki so na prodaj v približno 130 državah sveta. Sanrio jo je oboževalcem približal s sodelovanjem z različnimi modnimi znamkami, tudi tistimi najprestižnejšimi - med drugim z velikanom Diorjem in kozmetično hišo MAC.

V kostumu Hello Kitty je nastopala razvpita pevska zvezdnica Lady Gaga, v svoj prepoznavni slog so jo vključili tudi rokerji Kiss. Tajvanska letalska družba EVA Air je z njeno podobo okrasila svoj airbus, številni centri za dobro počutje z njeno podobo so odprli vrata v Bangkoku in Dubaju.