Nas bodo kmalu na letališču čakale tudi osebne tehtnice, ne le tehtnice za prtljago? Foto: EPA
Nas bodo kmalu na letališču čakale tudi osebne tehtnice, ne le tehtnice za prtljago? Foto: EPA

Na njihovih letalih bo tako odslej na voljo vrsta širših sedežev, ki bodo od 30 do 36 centimetrov širši kot običajni. Do sedenja na njih bodo upravičeni vsi, ki tehtajo več kot 130 kilogramov. Verjetno bo med njimi tudi veliko domačinov, saj ima Samoa enega najvišjih odstotkov prebivalcev s prekomerno telesno težo na svetu.

Vodja družbe Samoa Air Chris Langton je dejal: "Za ljudi, ki imajo takšno postavo, je sedenje na običajnih letalskih sedežih precej neudobno. Poleg tega se težko sploh prebijejo do sedeža, s tem pa motijo tudi druge potnike. Zato smo uvedli "XL-razred" - podobno, kot obstajajo oblačila in drugi izdelki za obilnejše ljudi," je dejal.

Tudi Američani se spogledujejo s to novostjo
Samoa Air, ki leti po tihooceanskem območju, že zdaj zaračunava potnikom glede na njihovo težo, tudi številni ameriški letalski prevozniki pa zaostrujejo svojo politiko glede tega vprašanja. Southwest Airlines tako zahteva, da potniki zavzamejo zgolj prostor, ki jim je bil odrejen s sedežem, če pa tega ne morejo, morajo kupiti dodatni sedež. American Airlines pa navaja, da morajo potniki, ki si ne morejo pripeti varnostnega pasu, svoje "sedežne potrebe" sporočiti pri rezervaciji.

Pri Samoa Air morajo potniki ob prijavi navesti osebno težo, ki jo potem preverijo še ob prijavi na polet oziroma oddaji prtljage. Vsak kilogram teže stane na krajših notranjih poletih en ameriški dolar, na mednarodnih pa 4,16 dolarja na kilogram.

Langton je prepričan, da bodo tudi druge družbe sledile njihovemu zgledu in spremenile opremo v letalih, da bi se prilagodile obilnejšim potnikom.