Hello Kitty ima celo zborovanje svojih oboževalcev - Hello Kitty Con. Foto: AP
Hello Kitty ima celo zborovanje svojih oboževalcev - Hello Kitty Con. Foto: AP

Šintaro je podjetje Sanrio (takrat še pod drugim imenom) ustanovil leta 1960 in se najprej ukvarjal s prodajo darilnih izdelkov. Kmalu je uvidel potencial izdelkov z ljubkimi motivi, zato je najel ilustratorko Juko Šimizu, da je ustvarjala ljubke motive za različne izdelke, ki jih je prodajal. Leta 1974 je zasnovala podobo bele mucke z rdečo pentljo, prvi izdelek, ki ga je Hello Kitty krasila, pa je bila vinilna drobižnica, ki jo je Šintaro v svojo izložbo postavil leta 1975.

Ker je Šintaro podobo tako kot številne druge zaščitil, so se na račun podjetja kmalu (predvsem pa po preboju na ameriški trg leta 1976) začeli stekati lepi denarci. V letih in desetletjih, ki so sledila, je podjetnik podobo Hello Kitty sistematično širil na praktično vse izdelke: od oblačil do obutve, od voščilnic in šolskih potrebščin do brisač, od modelčkov za peko palačink in opekačev do vina. Celo na toaletnem papirju in gasilnih aparatih jo je mogoče najti.

Podoba, ki jo poznajo v večjem delu sveta. Foto: Shutterstock
Podoba, ki jo poznajo v večjem delu sveta. Foto: Shutterstock

Poleg tega je v zadnjih letih nastalo več zabaviščnih parkov na temo ljubke mucke, na Tajvanu je mogoče celo poleteti na krovu airbusa z njeno podobo, v Hongkongu pa jesti cmoke v obliki omenjene muce, piše CNN.

Ravno podoba Hello Kitty je bila po mnenju številnih antropologov zaslužna za širjenje japonske kulture, poimenovane kawaii, po svetu (izraz kawaii izvira iz besede kawaisa, kar pomeni ljubkost). Razlogov za priljubljenost Hello Kitty je sicer več, je pred leti v pogovoru za CNN dejala profesorica antropologije Christine Yano in avtorica knjige o fenomenu Hello Kitty. "Podobo je mogoče najti na tako širokem spektru izdelkov, ki so namenjeni različnim občinstvom, različnim starostnim skupinam. Zato je na primer všeč tako petletnici kot 15-letniku ali celo 50-letniku," pravi.

Podoba, ki očara različne generacije in različne profile ljudi. Foto: AP
Podoba, ki očara različne generacije in različne profile ljudi. Foto: AP

Vse to uvršča družbo Sanrio na šesto mesto najdonosnejših prodajalcev licenciranih izdelkov na svetu (pred njo so zgolj družbe, kot sta Disney z Miškom Mikijem in liki iz Ledenega kraljestva na čelu in Mattel s svojo slovito Barbie). Kljub vsemu pa zadnja leta prodaja licenciranih izdelkov upada (lani po podatkih CNN-a za 11 odstotkov), zato mladi up družbe, Šintarov vnuk, 31-letni Tomokuni Cuji rešitev vidi v širjenju donosnejšega, zabaviščnega dela družbe.

Tudi tu ima družba zadnje mesece hude težave, saj so prihodki zaradi epidemije novega koronavirusa in posledičnega zaprtja tematskih zabaviščnih parkov, trgovin in restavracij padli za 95 odstotkov. Najslavnejši zabaviščni park na temo Hello Kitty Sanrio Puroland v Tokiu, ki je znan tudi kot Hello Kitty Land bo namreč svoja vrata odprl šele 20. julija.

Zanimivo je sicer, da si novi predsednik upravnega odbora družbe deli rojstni dan s priljubljeno mucko oba ga imata 1. novembra, le da je Tomokuni 14 let mlajši. Čeprav ima dozdajšnji predsednik uprave 92 let, pa se iz družinskega posla ne namerava popolnoma umakniti ostal bo namreč v upravnem odboru. Podjetje je že pred leti nameraval predati svojemu sinu, a je ta leta 2013 nenadoma umrl zaradi srčne kapi.