Porsche 911 nekoč in danes. Foto: Porsche
Porsche 911 nekoč in danes. Foto: Porsche
Ferdinand Alexander Porsche in Porshe 911
Oče Porscheja 911 je Ferdinand Alexander Porsche, vnuk ustanovitelja avtomobilskega velikana. Foto: EPA

Izplačilo nagrade sledi finančno rekordnemu letu 2012, saj je lani kljub krizi Porsche prihodke od prodaje povečal kar za 27 odstotkov - na 13,9 milijarde evrov, dobiček iz poslovanja pa se je zvišal za 19 odstotkov, na 2,44 milijarde evrov.

Ob abrahamu svojega najbolj znanega športnega avtomobila bi bilo sicer pričakovati, da bo nagrada znašala 9.111 (ali pa 911) evrov, a so se v družbi odločili za najboljši približek znameniti številki, ki pa je za podjetje še vedno sprejemljiva - in pristali pri 8.111 evrih. To bo sicer precej več, kot so zaposleni dobili lani, ko jim je bilo na račun nakazanih 7.600 evrov bonusa, kolikor predvideva kolektivna pogodba.

Drugi nemški avtomobilski proizvajalci, ki jih je kriza prizadela precej bolj kot proizvajalca luksuznih avtomobilov, pa so se odločili ravno obratno in bonuse znižali - Volkswagen na primer za 300 evrov, na 7.200 evrov.

V 50 letih avtomobil doživel sedem prenov
Za očeta znamenitega jeklenega konjička velja Ferdinand Alexander Porsche, vnuk ustanovitelja nemškega avtomobilskega proizvajalca, ki je septembra 1963 predstavil dvosedežni avtomobil. Ta je imela najprej oznako 901, pozneje pa so jo spremenili v 911. Od takrat je športnik doživel sedem prenov - zadnji model tega avtomobila so predstavili septembra 2011 na avtomobilskem sejmu v Frankfurtu.

Ob obletnici bodo sicer v Porschejevem muzeju v Stuttgartu od 4. junija pa do 29. septembra pripravili tudi posebno razstavo z naslovom 50 let Porscheja 911.