Foto: Reuters
Foto: Reuters

"Vedenje potrošnikov in medijska potrošnja sta se spremenila in vse manj ljudi je potrebovalo katalog v fizični obliki. Zato smo sprejeli čustveno, a racionalno odločitev," so sporočili iz švedskega pohištvenega velikana.

"Obračamo stran našega ljubega kataloga. A je to v resnici naravni proces, saj so se medijska potrošnja in navade strank spremenile," je v izjavi za javnost zapisal eden od izvršnih direktorjev Ikee Konrad Grüss. "Da bi dosegli potrošnike in komunicirali z njimi, pa bomo še naprej navdihovali z našimi rešitvami za opremo domov ‒ na alternativne načine."

Oktobra izdan katalog za leto 2021 bo tako zadnja tiskana izdaja.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Na vrhuncu natisnili 200 milijonov izvodov

Bo pa naslednje leto Ikea izdala brošuro kot nekakšen poklon zgodovini tiskanih katalogov, v kateri bodo zbrali "navdihujoče pregledno gradivo pohištva in znanja".

Katalog je največjo naklado doživel leta 2016, ko je Ikea natisnila več kot 200 milijonov izvodov v 32 jezikih, za več kot 50 trgov. Prva izdaja leta 1951 je medtem izšla le v 285.000 izvodih, distribuirana pa je bila med potrošnike na jugu Švedske.

Ikea se sicer zaradi pandemije vse bolj osredotoča na spletno prodajo, ki je v zadnjih 12 mesecih poskočila za 45 odstotkov.