Avtomobilnost

Poudarki

  • Partnerstvo avtomobilskih podjetji in mest
  • Elektrika še ne kmalu za množice
  • Storitve postajajo vse pomembnejše
  • Drugačen pristop do oglaševanja
Avant2Go
Priča smo poplavi novih mobilnih platform namenjenih ponujanju storitev prevoza ali deljenja avtomobilov. Ta storitev je še v povojih, saj glavni dobiček še vedno prinaša prodaja avtomobilov. Foto: Žiga Intihar
false
Iz sistema souporabe vozil se bodo v končni različici razvili samovozeči taksiji. PSA, pa tudi drugi, na ta način že pripravljajo konkurenco Uberju. Foto: Reuters
Apple carplay
Nekateri opazovalci v industriji napovedujejo, da bi lahko bili avtomobilski proizvajalci v prihodnosti samo dobavitelji avtomobilov in strojne opreme, pri čemer bi prevladujoč tržni delež pripadel podjetjem kot sta Google in Apple. Foto: Apple
false
Elon Musk je s svojimi električnimi stroji motiviral celotno avtomobilsko industrijo, da je sprejela električno mobilnost. Foto: EPA
Električni avtomobili
Šef Seata je prepričan, da je kritična točka, na kateri bodo električni pogoni prehiteli motorje z notranjim izgorevanjem še vedno daleč. Foto: Matija Janežič
Leteči avtomobil
Šef Itadesigna Joerg Astalosch je prepričan, da morajo mesta prepoznati tudi prednosti futurističnih transportnih sredstev. Foto: Italdesign

Dodaj v

Avtomobilski proizvajalci z novo strategijo v lov za "milenijci"

Mobilnost prihodnosti
25. junij 2017 ob 06:26
Barcelona - MMC RTV SLO

Tradicionalna avtomobilska podjetja se bodo morali v bližnji prihodnosti za milenijce, ki jih bolj kot avtomobili zanimajo pametni telefoni, boriti z drugačnimi pristopi in strategijami. Prepričani so, da imajo prednost pred visokotehnološkimi podjetji, ki posegajo na njihovo področje dela. To je industrijsko znanje in razvojem, s katerima lahko rešitve ponudijo množicam.

Proizvajalci avtomobilov se dobro zavedajo, da le s prodajo avtomobilov dolgoročno ne bodo preživeli oziroma ustvarjali dobiček. V prihodnosti bodo ponujali različne oblike mobilnosti, bodisi najem avtomobilov, svoje različice podjetij, kot je Uber, ustanavljajo različna start-up podjetja, da bi z eksperimenti predvideli, kateri recept je najbolj pravi, da bi na koncu dosegli to kar si želijo, ustvarjati več denarja, kot ga vložijo.

Celo za Uber je naloga težka
"Vsi dobro vemo, kako težko je biti danes dobičkonosen. Celo za Uber to ni lahka naloga," meni šefinja mobilnega servisa pri koncernu PSA Peugeot Citroën Brigitte Courtehoux, ki je na okrogli mizi v okvirju kongresa Automotive News Europe v Barceloni skupaj s kolegi iz konkurenčnih avtomobilskih podjetij in koncernov razglabljala o prihodnosti avtomobilizma in mobilnosti nasploh.

PSA se z mobilno platformo Free2Move želi prilagoditi novi generaciji voznikov, ki ne želijo več lastništva avtomobila, še vedno pa želijo voziti avtomobil. Courtehoux je v Barceloni priznala, da je njihova platforma že po postavitvi flote in poslovnega lizinga postala dobičkonosna. Trenutno imajo v zakupu 400 tisoč vozil in še 50 tisoč v okviru upravljanja flot.

"Korporativni del je za nas zelo pomemben in enostaven način za donosnost," je dejala. PSA si želi z mobilno platformo Free2Move postati "najprimernejši svetovni ponudnik mobilnosti" do leta 2030.

Avtomobilisti bodo sodelovali z mesti
Za Seat, blagovno znamko skupine Volkswagen, je ključ do višjega deleža storitev mobilnosti in povečanega prihodka sodelovanje z drugimi partnerji. S tem nameravajo zagotoviti storitve čim bolj uporabne za potrošnike, je dejala Leyre Olavarria, vodja Seatovega servisa za povezane avtomobile in multimedijo.

Seat je zato podpisal sporazum z oblastmi v svojem domačem mestu Barceloni z namenom izmenjevanja podatkov, na primer za pomoč pri preusmerjanju avtomobilov za reševanje prometnih zamaškov.

Sodelovanje z mesti je ključno tudi za Italdesign, ki je v lasti koncerna VW, katerega zamisel je, da pospešijo mobilnost v, z avtomobili zasičenih mestih. Zato so predstavili koncept letečega avtomobila, ki so ga razvili skupaj z Airbusom. Gre za zmes letalnika (drona) in avtomobila, ki bi potnike čez mesto na hiter način pripeljal kar po zraku.

Šef Itadesigna Joerg Astalosch je dejal, da morajo mesta prepoznati prednosti za tako futuristične načrte: "Če ne ustvarjate sistemov, ki bodo pomagali ljudem, boste prodajali le še en avto, ki ga mesta ne bodo promovirala."

V prihodnje mora obstajati platforma, ki povezuje različne vrste prevoza za eno potovanje, brez težav. "Zdaj to ni primer," pravi Astalosch.

Kupec bo kupil storitev, ne avto
Kristin Schondorf,
vodja podjetja EY specializiranega za rešitve globalne avtomobilske in transportne mobilnosti pravi, da avtomobilska podjetja trenutno svoje izdelke na svojih blagovnih znamkah gradijo z različnimi izdelki, ne pa s storitvami. To bi jih lahko omejilo, ko bo blagovna znamka postala manj pomembna. Svoje besede je podkrepila s primerom podjetja Uber in najema avtomobila, kjer kupec kupuje kakovostno storitev, ne pa tudi blagovne znamke avtomobila. To pomeni, da bi morala avtomobilska podjetja bolj sodelovati s stranko tako, da bi postala ponudnik storitev.

Drugačen pristop do mladih
Pri BMW so prepričani, da morajo prevzeti več tveganja pri pozicioniranju svojih blagovnih znamk. Postati morajo pomembni za "digitalne domorodce", s katerim nekateri označujejo generacijo milenijcev, ki jih bolj zanimajo pametni telefoni kot avtomobili.

Hildegard Wortmann iz BMW je v pogovoru z udeleženci na kongresu Automotive News Europe dejala, da je treba prilagoditi kanale oglaševanja. Svoje oglaševanje so začeli kreirati neposredno za stranke. Njena ekipa je posebno različico BMW i8 predstavila na Coachella Valley glasbenem in umetniškem festivalu v Kaliforniji. "Pred nekaj leti bi me verjetno odpustili, če bi avtomobil oglaševala na glasbenih festivalih, ki jih pogosto povezujemo s seksom, drogami in rokenrolom," je dejala. Tveganje je prineslo nagrado, saj je bil vpliv socialnih medijev, ljudje so na družbenih omrežjih objavljali svoje fotografije, ko so stali ob BMW i8, takojšen in ogromen.

Novi način interakcije je Wortmannovo prisilil spremeniti sestavo svoje ekipe. "Trenutno ne zaposlujem trženjskih strokovnjakov. Najemamo analitike podatkov, ki so sposobni ne samo prenašati podatkov, temveč resnično razlagajo prave stvari, ki jih potrebujemo, da bi lahko produkt oglaševali v pravo smer," dodaja Wortmannova.

Dinozavri prepričani o svojem prav
Že pred leti pa so priložnost v svetu avtomobilov zaznala tudi "hi-teh" podjetja, kot so Google, Apple in drugi. Avtomobilisti, zbrani v Barceloni, so prepričani, da tradicionalna podjetja, t. Ič dinozavri, ne bodo izgubila štafetne palice.

Strinjajo se, da imajo tehnološka podjetja kot inovatorji lahko prednost v boju za vodenje trga mobilnosti, vendar pa imajo proizvajalci avtomobilov prednost v industrijskem znanju in zmožnostih razvoja, zato lahko rešitve zagotovijo množicam, je prepričan šef Seata Luca de Meo.

Nekateri opazovalci v industriji napovedujejo, da bi lahko bili avtomobilski proizvajalci v prihodnosti samo dobavitelji avtomobilov in strojne opreme, pri čemer bi prevladujoč tržni delež pripadel podjetjem kot sta Google in Apple. De Meo je dejal, da se tovrstne napovedi le redko uresničijo. Analitiki so dolgo napovedovali propad Seata kot tudi to, da bodo na evropskem trgu prevladali nizkocenovni avtomobili. Danes je Seat po desetletju izgub dobičkonosno podjetje, ki ne prodaja nizkocenovnih vozil, ampak športne terence, ki so v Evropi postali najbolj priljubljena vozila.

De Meo je sicer pohvalil Teslo in dejal, da je Elon Musk s svojimi električnimi stroji motiviral celotno avtomobilsko industrijo, da je sprejela električno mobilnost. Hkrati pa dejal, da bodo nove tehnologije postale uspešne, ko bodo kupci v njih videli korist. Zato imajo tradicionalni proizvajalci avtomobilov pred seboj še veliko let, da se pripravijo na tekmovanje v električni mobilnosti proti novincem, kot je Tesla.

Šef Seata je prepričan, da je kritična točka, na kateri bodo električni pogoni prehiteli motorje z notranjim izgorevanjem še vedno daleč, saj množičnost omejuje doseg in visoka nakupna cena. "V Evropi je več ljudi, ki je pripravljenih plačati sezonsko vstopnico za tekme nogometašev Barcelone, kot kupiti električni avtomobil," je ponazoril de Meo.

O električnih avtomobilih in pospešku elektromobilnosti smo podrobno poročali tudi v pretekli sezoni Avtomobilnosti.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
bunta
# 25.06.2017 ob 07:22
Ce bi si mladi lahko privoscili novi avto potem bi jih tudi smart phoni malo manj zanimali. Po tej logiki tudi mene kao ne zanima Mclaren ker je pac toliko oddaljen od moje realnosti, da ne hodim v salon iskati povprasevanja za tak avto, kar pa se ne pomeni da me ne zanima. Integriranje sodobne tehnologije v avtomobile (pa ceprav mi to ni vsec) je pa nekaj drugega. Da se bomo pa z najemniskimi avti okoli vozili pa malo morgen. Ce ne drugega bojo bankirji precej proti ker izguba avto leasinga za njih predstavlja precej velik dobicek.
artoum
# 25.06.2017 ob 07:43
spet reklama za elektro avto. koliko energije se porabi , da s tem avtom narediš 100 km? mislem energije pri proizvodnji štroma. kakšna je industrija kjer delajo akumulatorje za te avtomobile? kako izgleda razgradnja takega avta?
samo to govorijo, da ni izpuhov , ni co2, pa so vsi happy.........
ThePianoGuy
# 25.06.2017 ob 09:19
spet reklama za elektro avto. koliko energije se porabi , da s tem avtom narediš 100 km? mislem energije pri proizvodnji štroma. kakšna je industrija kjer delajo akumulatorje za te avtomobile? kako izgleda razgradnja takega avta?

Normalno - baterije proizvajajo itak v Bangladešu, odpadne pa izvozimo v Nigerijo. Globalizem v vsej svoji lepoti.
Luka Novak
# 25.06.2017 ob 10:06
Avtomobilski proizvajalci z novo strategijo v lov za "milenijci"

V Sloveniji ali izven nje ?

Avtor pri vsem nakladanju pozablja, da piše za slovenski portal in slovenske bralce oz "milenijce".

Milenijci v Sloveniji kupujejo avtomobile že skoraj dve desetletji, večinoma kupujejo klasične dizel in bencin avtomobile, ostalo je in bo še lep čas zanemarljivo. In tako opevane sodobne tehnike v avtomobilih niti približno ne kupujejo kot hoče prikazat članek. Večina naštetih stvari je in bo v Sloveniji še lep čas redkost.

Slovenski trg je enostavno povedano premajhen oz. nezanimiv za trženje v primerjavi z (naj) večjimi v EU.
bunta
# 25.06.2017 ob 07:23
Popravek za zadnji stavek: izpad dobicka.
bojanvasiljevic
# 25.06.2017 ob 13:38
Mačeha Merkel je balkanskim kolonijam preprečila plinovod zemeljskega plina , svojim pa gradi dodatnega, da se z njo nemški industrialci hvalijo v prihodnosti in ob tem pobirajo še CO2 bonuse. Ni to tako blefersko kot Cerarjeva prihodnost 2050. Pri nas vse prej kaj drugega in bolj lopovskega in ob tem še čim prej z infrastrukturno krajo in dolgovi. Mimogrede slovenski gozdovi EU niso več CO2 olajšava.
https://volan.si/novosti/novice/6568582-cng-mobility-day-2017/

Lepe praznike na dan (pod)državnosti ga. Merkel. Vaš slovenski milenialc.
21.12.2012
# 25.06.2017 ob 08:01
kdo pa rad zapravi težko prigaran denar za pleh?
ampak nelastništvo avta ne verjamem, da bo kaj ceneje pod črto.
Don Vito
# 27.06.2017 ob 08:49
Vsi ti članki so napisani kot,da vsi živimo v Kaliforniji, vsi imamo high tech službe v tehnoloških velikanih, vsi razvijamo aplikacije in s slušalkami na glavi zagledani v svoj telefon potujemo po svetu in kopičimo svoje premoženje v bitkojnih...realnost je drugačna kot v San Franciscu.Večina Evropskih milenijcev je brez službe ali delajo prekarno za par evrov na uro in jim mama plačuje kredit za jurja vreden Apple ter še vedno živijo doma in vozijo očkov Golf dizel,To je realnost,ko bodo službe in dostojne plače bodo tudi Milenijci iz naših koncev začeli kupovali avtomobile.
dharma
# 27.06.2017 ob 00:33
Rad bi srečal tipa, ki si je izumil milenijce...
HOR
# 25.06.2017 ob 21:31
Najem in avto sharing bo le nekaj % tržna niša, nekaj več, kot sedaj rentacar ali še dolgo elektro avtomobili....
galoper
# 25.06.2017 ob 09:36
Pristop k rešitvi se lahko razume kot taktika, ampak strategija v istem košu?
jankoP
# 25.06.2017 ob 08:03
Na kratko, vsi vejo da se nekaj dogaja, vsi vejo, da je treba nekaj naredit in spremenit, nihce pa ne ve kaj tocno. Moja napoved je, da se bo pojavil nek "apple" med avti, ki ne bo naredu nic novega, bo pa v pravem casu tocno tisto dal ven, kar ljudje hocejo. Od takrat naprej mu bojo vsi samo se sledili. Morda bo to model 3, morda kater drug avto. Karkoli bo, cena ocitno ni nek faktor,ker ljudje kupujejo suve, ceprav se ne splacajo, vsi hocejo bit premium znamka, ceprav se tudi to seveda kupcem ne splaca, ampak hocejo. Tako da tudi 5, 10 jurjev visja cena za res top shit elektricni avto ni nobena ovira.
miki331
# 25.06.2017 ob 08:39
bunta

Ce bi si mladi lahko privoscili novi avto potem bi jih tudi smart phoni malo manj zanimali. Po tej logiki tudi mene kao ne zanima Mclaren ker je pac toliko oddaljen od moje realnosti, da ne hodim v salon iskati povprasevanja za tak avto, kar pa se ne pomeni da me ne zanima. Integriranje sodobne tehnologije v avtomobile (pa ceprav mi to ni vsec) je pa nekaj drugega. Da se bomo pa z najemniskimi avti okoli vozili pa malo morgen. Ce ne drugega bojo bankirji precej proti ker izguba avto leasinga za njih predstavlja precej velik dobicek.


Kakšna izguba leasinga? Bodo pa naredili pogodbo o leasingu z eno firmo, eno stranko in s tem odpade kup ljudi ki skrbijo za tisoče pogodb in tveganj pa še kaj bi se našlo! In do šeringa bo prišlo kdor tega ne vidi zamuja priložnosti, ki se ponujajo v novi avtomobilski revoluciji, ki je oddaljena 5-10 let.
por
# 25.06.2017 ob 08:44
Haha, dejte no. A mislte, da se bojo milenijci z ajpodi al avti fural? Milenijci so škrti za take stvari in najem/sharing avtomobila bo kmalu realnost.
karambo
# 25.06.2017 ob 07:50
bunta
Da se bomo pa z najemniskimi avti okoli vozili pa malo morgen.


Kaj smo si mislili pred 40 leti o računalnikih?
Kaj smo si mislili pred 30 leti o internetu?
Kaj smo si mislili pred 20 leti o mobilnih telefonih?
Kaj smo si mislili pred 10 letih o socialnih omrežjih?
Kaj smo si mislili pred 5 leti o Netflix?

Mislili smo si malo morgen.

Če nisi res vizionar, ki je pravilno napovedal vse zgornje in druge disrupcije trga, potem je sicer lepo, da imaš svoje mnenje, vendar z veliko verjetnostjo nimaš prav. Treba je na takšne stvari gledati zelo odprto. Deljenje lastništva avtomobilov je tukaj in smo na čistem začetku.
Asfaltne dileme
link
25. september: Rodil se je Boris Ziherl
25. september 2018 ob 00:02 Na današnji dan se je leta 1910 v Trstu rodil filozof, politik, marksistični teoretik in publicist Boris Ziherl. Zaradi komunističnega prepričanja je bil že pred drugo svetovno vojno večkrat zaprt.
Več novic ...
Kazalo