Pri Googlu so prepričani, da bodo v prihodnosti avtomobile obvladovali avtopiloti. Foto: Google
Pri Googlu so prepričani, da bodo v prihodnosti avtomobile obvladovali avtopiloti. Foto: Google

Googlovi samovozeči avtomobili so bili od leta 2009, ko so se začela testiranja, udeleženi v 11 prometnih nesrečah. V vseh primerih je bil vzrok nesreče človeški dejavnik.
Skupina Googlovih voznikov je z 20 testnimi avtomobili prevozila že več kot 2,7 milijona kilometrov. "Niti enkrat do zdaj avtopilot ni povzročil nesreče," je pojasnil vodja programa samovozečih vozil pri Googlu Chris Urmson.
V vseh 11 nesrečah ni bilo poškodovanih. "Če si veliko časa na cesti, se bo nesreča zgodila, pa če sediš v avtomobilu z avtopilotom ali ne," pojasnjuje Urmson. Sedemkrat so se v samovozeče vozilo zaleteli od zadaj, večinoma na semaforjih. Velika večina nesreč se je zgodila v urbanem okolju.
"Še naprej bomo testirali. Prevozili bomo na tisoče kilometrov, da bomo bolje razumeli, zakaj se dogajajo nesreče," pravi Urmson. "Tudi ko programska oprema in senzorji zaznajo nevarno situacijo in se odzovejo prej in hitreje, kot to naredi človek, se včasih ne moreš izogniti nesreči."
Avtomobil ne more biti zaspan
Google se je odzval po tem, ko so v Kaliforniji imeli nekaj nesreč s samovozečimi vozili. V treh od štirih nesrečah je bil udeležen lexus RX450h, s katerim pri Googlu preizkušajo samodejno vožnjo. V eni je bil udeležen audi SQ5, ki je v lasti dobavitelja opreme avtomobilistom Delphi Automotive.
Obe podjetji sta za Automotive News potrdili, da njihova vozila uporabljajo senzorje, navigacijo in programsko opremo z algoritmi, ki omogočajo samodejno vožnjo. Pri Googlu skupina testnih voznikov z avtopilotom na teden prevozi tudi 16 tisoč kilometrov. Pri Googlu menijo, da so samovozeči avtomobili veliko varnejši, kot če avtomobil vozi človek, ki je lahko pod vplivom alkohola, je utrujen, zaspan ... Hkrati se pri spletnem velikanu zavedajo, da napak ne sme biti. Testiranja v realnem prometu so zato nujna. "Vse situacije, tudi nore, ki so se nam zgodile med testiranji, so bile dobrodošle, saj smo jih izkoristili za izboljšave programa in se iz njih nekaj naučili. Tudi če nismo mi naredili napake," pravi Urmson.
Pri Delphiju pojasnili, pri Googlu ne
Okoliščine nesreč, v katerih so bili udeleženi Googlovi avtomobili, vseeno ostajajo neznanka. Glede na poročilo oddelka za Motorna vozila v Kaliforniji naj bil bili v dveh od štirih nesreč vpleteni vozili z avtopilotom. Pri Delphiju so potrdili, da je bilo eno izmed njihovih testnih vozil udeleženo v nesreči lani jeseni. Predstavnica podjetja Kristen Kinley je dejala, da v nesreči ni bilo poškodovanih: "Ko so vozilo upravljali ročno in se je ustavilo, je vanj trčilo drugo vozilo." To so potrdili tudi policisti. Pri Delphiju hkrati poudarjajo, da se srečujejo s številnimi nestrpnimi vozniki. "Naše vozilo je programirano tako, da vozi glede na hitrostne omejitve. To je razjezilo veliko voznikov."