Avtomobilnost

Poudarki

  • Rast prodaje električnih vozil v Evropi in svetu
  • V Sloveniji število prodanih baterijskih vozil raste na račun Toyotinih hibridov
  • Za zdaj v ponudbi še vedno malo modelov
  • Leta 2018 številne znamke v Slovenijo s plug-in hibridi in e-vozili
Nissan je z leafom leta 2010 osvojil naziv Evropski avto leta, z drugo generacijo modela pa pričakuje preboj tudi na področju prodaje električnih avtomobilov, čeprav že prva generacija velja za prodajno najuspešnejše električno vozilo. Foto: Nissan
Toyota v Sloveniji najbolj stavi na hibridno tehnologijo. Vsako leto jim uspe prepričati več slovenskih kupcev. Foto: Toyota
VW za zdaj stavi na e-golfa, ki je tudi del javnega mestnega prevoza v Ljubljani. Za prihodnje pa napoveduje kopico novih modelov, ki jih bodo izdelovali na platformi, razviti za električna vozila. Foto: MMC RTVSLO
BMW je pri nas prvič registriral skoraj 100 električnih i3 v zadnjem letu. Foto: BMW
Slovenski poštarji že zaupajo električnim renault kangoojem Z.E. Foto: MMC/Renault

Dodaj v

Leta 2018 prodor baterijskih vozil na slovenski trg

Statistika prodaje
1. januar 2018 ob 15:38
Ljubljana - MMC RTV SLO

Trg baterijskih vozil, to pomeni hibridov, priključnih hibridov in električnih vozil, bo leta 2018 v Sloveniji bogatejši za več kot ducat novih vozil. V zadnjih 12 mesecih je bilo sicer v Sloveniji registriranih skoraj 1.500 baterijskih vozil.

"Avtomobilska prihodnost je električna," so skoraj v en glas jeseni zatrjevali vodilni možje avtomobilskih podjetij na avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Moramo priznati, da se kljub še vedno majhnim prodajnim številkam stvari premikajo naprej. Tudi v Sloveniji. Prečesali smo statistiko prvih registracij (v njej so zajete tudi kratkoročne registracije) pri sekciji za osebna motorna vozila, ki je organizirana znotraj Trgovinske zbornice Slovenije. Ta razkriva, da je tudi v Sloveniji prodaja baterijskih vozil v vzponu. Še vedno pa je število registracij zelo majhno v primerjavi s skupnim številom prvič registriranih vozil v Sloveniji.

Hibridi vse bolj priljubljeni
V obdobju med novembrom 2016 in novembrom 2017 je bilo tako v Sloveniji registriranih nekaj manj kot 1.500 baterijskih vozil, od tega več kot polovica klasičnih hibridov, kjer je glavni pogonski motor še vedno bencinski, v nekaterih primerih tudi dizelski, električni motor pa je zmožen na kratkih razdaljah tudi brezemisijske vožnje, pomaga pa tudi pri speljevanju. Vse to ima vpliv na manjšo porabo goriva in emisije CO2. Veliko večino hibridov prodajo pri Toyoti, kjer so v zadnjih mesecih glede na statistične podatke registrirali skoraj 800 hibridnih modelov yaris, C-HR, RAV4 in auris. Letos so prodajo ioniqa začeli tudi pri Hyundaiju, skupaj pa je bilo registriranih 46 električnih in hibridnih modelov. Zanimivo je, da kljub 4.500 evrov ekosubvencije priključni hibridi še niso bistveno bolj priljubljeni kot povsem električni avtomobili. Tudi tu je visoko Toyota s priusom plug-in, s kablom za polnjenje na električni vtičnici spojenimi modeli pa prevladuje BMW z X5, serijo 3 in 5 in s serijo 2 active tourer. BMW je skupaj prvič registriral nekaj več kot 100 priključnih hibridov. Glede na statistiko je BMW registriral tudi največ 100-odstotno električnih modelov, in sicer 90 modelov i3. Renault je v zadnjem letu registriral 81 električnih modelov zoe, pri Renaultu so registrirali tudi 33 električnih kangoojev (uporabljajo jih tudi slovenski poštarji), 39 je bilo električnih VW e-golfov in 24 nissanov leafov, na seznamu se je znašlo tudi deset registriranih modelov proizvajalca Tesla, po pet tesel model S in prav toliko tesel model X. S prodajo baterijskih modelov so bolj resno začeli tudi pri Kii in Hyundaiu. Kia je z nirom zabeležila 11 registracij (registriranih je bilo tudi devet električnih soulov), Hyundai pa z ioniqom, gre za hibrid in popolnoma električno vozilo, 46 registracij.

Veliko se pričakuje od novega leafa
V prihodnjem letu si lahko obetamo predvsem rast priključnih hibridov in povsem električnih modelov. Na slovenski trg bo Audi tako poslal dva priključna hibrida (A8 e-tron in Q5 e-tron) in prvi 100-odstotni električni SUV. BMW prihaja z i8, Hyundai bo predstavil priključni hibrid ioniqa in povsem električnega križanca kono, Kia bo prišla na trg z električnim nirom, Jaguar z modelom i-pace, VW bo predstavil velikega dostavnika e-crafterja, največja novost na področju elektrike pa bo nova generacija leafa, ki velja za najbolje prodajan električni avtomobil na svetu.

Vodja BMW-ja Harald Kruger je pred kratkim razkril, da je leta 2017 prodal več kot 100 tisoč električnih vozil, še leta 2016 nekaj več kot 60 tisoč, za leto 2018 pa napoveduje vsaj dvomestno rast v odstotkih električnih vozil.

Električni predstavljajo majhen delež v prodaji
Statistiko za prve tri kvartale leta so objavili tudi pri analitskem podjetju JATO Dynamics, kjer so iz svojih statistik in raziskav ugotovili, da je leto 2017 leto rasti za EV-vozila. Vodilna na tem področju je Kitajska, kjer želijo v naslednjih desetletjih postati vodilna proizvajalka električnih avtomobilov na svetu, že danes pa so njihova avtomobilska podjetja, predvsem zaradi prodaje na domačem trgu, med najuspešnejšimi svetovnimi prodajalci e-vozil. Analitiki razkrivajo, da je Tesla najbolj priljubljena znamka električnih vozil, medtem ko ima podjetje BAIC najbolj popularen električni model.

Pri JATO Dynamics so navedli, da je leto 2017 točka preloma za prodajo električnih avtomobilov. Prelom tudi s stališča novih modelov, ki so zavili na svetovne trge oziroma so avtomobilski proizvajalci napovedali njihov skorajšnji prihod.

Kljub temu številke JATA Dynamicsa razkrivajo, da so še vedno gonilo prodaje vozila s klasičnimi motorji na notranje zgorevanje. Kar zadeva prodajo 100-odstotno električnih vozil v Evropi odstopa Tesla, kjer zato, ker proizvajajo zgolj električna vozila, ustvarijo 100-odstotno prodajo prav z e-vozili. Na drugem mestu je Nissan, pri katerem je na račun leafa delež prodanih električnih vozil 3,6 odstotka, pri Smartu je ta odstotek 3,2. Sledijo Renault (2,5 odstotka), BMW (1,5 odstotka), Kia in Hyundai (1,1 odstotka), VW (0,7 odstotka), Citroën in Mercedes-Benz (po 0,3 odstotka).

Naval novih modelov
Številke so majhne tudi zato, ker je število električnih modelov še vedno majhno. Renault ima na primer zgolj dve električni vozili, le eno je osebno vozilo, VW sploh še nima električnega modela izdelanega na platformi, namenjeni izključno električnim vozilom. Pri JATO Dynamics predvidevajo, da bodo zaradi napovedi o ukinitvi prodaje modelov z motorji na notranje zgorevanje med letoma 2030 in 2040, ki ga napovedujejo številne evropske države in negativne politike do njih, padlo tudi zanimanje za klasične pogonske motorje. Tudi zato se praktično vsem avtomobilskim znamkam mudi, da bodo do leta 2020 pripravljene na električno prihodnost.

Pogosto se tudi v Avtomobilnosti posvečamo električni mobilnosti. Spraševali smo se tudi o tem, ali bodo lahko električni avtomobili v Sloveniji vozili po rumenih pasovih in kako je z brezplačnim parkiranjem?

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
MuDeL
# 01.01.2018 ob 16:07
In enega normalnega karavana za normalno ceno še zmeraj ni med njimi... Hvala lepa, zaenkrat ostajam na notranjem izgorevanju....
lojze001
# 01.01.2018 ob 17:12
Ne da bi bil apriori proti, ampak vrstni red subvencij:
najprej izolirati vecino fasad, in ogrevati vodo s soncem (kolektorji), ogrevati s toplotnimi crpalkami, mogoce fotovoltaika, sele nato okolju nickaj prijazne baterije, ki jih filamo s stromom iz premoga.
HOR
# 01.01.2018 ob 17:29
To je bolj posiljevanje, kot pa prodor...
severnik
# 01.01.2018 ob 18:43
Ok, vzemimo npr Ljubljano in njena blokovska naselja. Kako polniti avto?

Če v tem trenutku nimaš hiše, je električni avto nesmisel.
gremyus
# 01.01.2018 ob 17:06
Cene teh avtomobilov ? Življenjska doba baterij ? Cene novih baterij ? Kako bo pozimi z baterijami ? Polnilnice baterij ? Veliko je še odprtih zgodb, ampak za enkrat mislim da si jih lahko privoščijo le kešerji in tisti ki spijo na povštrih nafilanih s papirnatimi evri. Poleg tega pa, najprej očistite z avtocest romunske in ostale kamione, ki z eno vožnjo dobesedno zasvinjajo okolje toliko, kot 100 normalnih avtomobilov skozi celo leto. Tako da, prosim če prišparate floskule, kot so "baterijska vozila" za kak drug termin.
tedomedo
# 01.01.2018 ob 17:01
Električni avtomobili so dobri samo, če voziš v največ 3. prestavi, torej če živiš v mestu in se nikoli ne voziš po avtocesti.
Jožeine
# 01.01.2018 ob 17:58
Vse lepo in prav, ko bodo vozila v realnih pogojih dosegla 500km in se napolnila v 1h in seveda, da ne pozabimo:

OD KOD BOMO VZELI VSO TO ELEKTRIČNO ENERGIJO V PRIHODNJIH LETIH?!?

To je pa vprašanje, na katerega še nisem dobil odgovora...
frozen pingvin 2
# 01.01.2018 ob 16:26
ta elektrika je larifari.

teš6 vs motor z notranjim izgorevanjem
Kobilica-poet
# 01.01.2018 ob 17:25
električni avtomobil- draga igrača!
gozdar1
# 01.01.2018 ob 17:06
Priložnost za mehanotehniko.
Bivši uporabnik
# 01.01.2018 ob 19:15
Mi znajo razložiti zelo enostavno vprašanje - kako kanijo zadostno elektrificirati večje stanovanjsko naselje, recimo Bratovževo ploščad, Fužine? Kako bo tam naenkrat pat tisoč avtov se polnilo? Hvala, strokovnjaki za avtomobilnost.
malikaliber
# 01.01.2018 ob 16:11
Z baterijami ali brez. Ljudje si še bicikl težko privoščijo.
Luka Novak
# 01.01.2018 ob 19:00
Leta 2018 prodor baterijskih vozil na slovenski trg

V zadnjih 12 mesecih je bilo sicer v Sloveniji registriranih skoraj 1.500 baterijskih vozil.

LOL

.. od skupno cca 80.000 registriranih. Od teh skoraj 1500 je električnih vozil kvečjemu 300, prej okrog 200.

Ste pozabili dodat ali se komaj začeto leto 2018 nadaljuje s pranjem možganov tipa "Avtomobilska prihodnost je električna," itd ?

Vse najboljše v novem letu 2018, upam z čim manj balasta in čim več resnimi, koristnimi temami oz. temami z dodano vrednostjo.
ticla
# 01.01.2018 ob 18:57
Avtomobili sploh niso največji onesnaževalci. Po nekaterih raziskavah bi naj ena tovorna ladja za kontejnerje onesnažila enako ko 50 miljonov avtomobilov.
https://newatlas.com/shipping-pollution/11526/
SamoRes
# 01.01.2018 ob 18:56
Nakup e-avtomobila je trenutno še v domeni e-hipsterjev in statusni simbol new age bogatašev, še nekaj časa bo trajalo da si ga bo lahko privoščil povprečni državljan in še dolgo bo trajalo da se starejša populacija odloči iti na elektriko, tako kot je bilo to z mobilnimi telefoni.
patria
# 01.01.2018 ob 18:45
Da na vse načine se trudijo preko medijev vsiljevati mnenje in nas siliti v nakup el. vozil, ko pa je realnost povsem drugačna, tudi v tujini celo upada nakup el. vozil fizičnih oseb, edino podjetna jih kupujejo za vožnjo v mestih od vrat do vrat. In zakaj naj bi kupovali vozila velikosti clio z, ker kaj večjega je že tako drago , da večina pa ja ni tako neumna, da se bo vozila v neki mini škatlicah in si za vsako malo daljšo vožnjo izračunavala kako priti na cilj pa še to z dolgim vmesnim postankom za polnjenje, mislim da še dolgo ne bodo prevladali el. avtomobili, mogoče celo nikoli ne in prav je tako saj el. ni in ne bo nič kaj bolj poceni pa še okoljsko je enako sporna kot fosilna goriva. Sploh pa nihče ne pove kako je lahko el. vozilo nevarna v Avstriji so ga ob vžigu pet dni gasili , da jim je sploh uspelo, tesla sami navajajo, da v primeru poškodbe ne smeš imeti vozilo v zaprtem prostoru, ker obstaja verjetnost samovžiga in še in še slabosti je v elektriki, sploh pa je avto predrag in povsem nekonkurenčen v primeru udobja z ostalimi , kar naj si jih kupujejo tisti , ki ne vedo kam z denarjem žal je takšnih premalo , da bi prevladali.
izo
# 01.01.2018 ob 17:08
Pogosto se tudi v Avtomobilnosti posvečamo električni mobilnosti. Spraševali smo se tudi o tem, ali bodo lahko električni avtomobili v Sloveniji vozili po rumenih pasovih in kako je z brezplačnim parkiranjem?

kaj pa elekrični skuterji, recimo? a to pa ne, ni tesle zraven.. aja, mogoče bo, pod pogojem, da nucamo njihove baterije (ki jih najdete v vsakem laptopu drugače, ampak sej veste, mora biti njihov logo gor)
hizli tren
# 01.01.2018 ob 21:01
zanimivo, da najdražje stvari, ki jih lahko kupijo le bogati , dodatno sponzorira še država.
HOR
# 01.01.2018 ob 19:57
@ticla
# 01.01.2018 ob 18:57

Ca 15 najvčjih ladij ustvari letno toliko emisij škodljivih žveplovih oksidov (kisli dež...), kot vsi avtomobili sveta, in proizvajajo tudi velike količine dušikovih oksidov in prašnih delcev ter saj ( črni karbon - ki vpliba na klimo, saj tudi direktno pospešuje taljenje ledenikov..., nitratni in žvepleni aerosoli, -SOx, NOx, PM10 in manjši delci..), s čimer tudi direktno obremenjuje predvsem obalna pristanišča in obalna področja...
Ocena je , da je tako ladijski promet odgovoren za 50000 hitrejših smrti samo v EU...
Tu pa je še direktno onesnaževanje morja, tudi prenašanje neavtohtonih vrst med morji z ladijskim balastom, ter zvačna obremenitev morja z zvoki ladijskih motorjev in propelerjev...

Eko napredek pa pri ladijskem prometu poteka zelo počasi in že alarmantno zaostaja, saj gre za močne kapitalske in državne lobije, ki jih zanima predvsem nizka cena prevoza...
majster11
# 02.01.2018 ob 09:35
clio disel nov caa 13000 eur
leaf elektrika nov caa 23000 eur
Prihranek pri 15000 km je caa 600 eur za gorivo na račun elektrike + recimo še 400 eur za ne vem kaj. V 10 letih sem na nuli ampak , kaj pa baterija? Koliko stane , kdaj je fuč. Matematika zaenkrat še ni na strani elektrike.
beninorc
# 02.01.2018 ob 06:03
električni avtomobili čisto okolje.larifari.izdelava baterji - tovarne povzročajo 20% večje onesnaževanje. razgradna baterji - kako čimbolj čisto za okolje ? ni možno. itd itd.življenska doba beterji . cena nakupa teh baterji al jih dobiš v kinder jajčku.ni vse tako čisto in lepo kot se govori.spet so začeli nekateri z monopolom in bisnisom s temi igračkami in bogateti na račun ovc.ovce bodo zmeraj beketale kot jim reče pastir in nikdar razmišljale o posledicah.amen in pika.lepo in srečno v letu ki je prišlo in končno je treba začet razmišljat s svojo glavo in ne kot večina ki naseda.lp
mortir
# 01.01.2018 ob 21:28
jaz sem šel iz kurilnega olja na toplotno črpalko=elektrika. poraba prej 2500 EUR/leto, sedaj 700EUR/leto. moj naslednji avto bo električen
HOR
# 01.01.2018 ob 18:50
@Nikec3
# 01.01.2018 ob 18:05
Slovenija večinoma ni primerna za pridobivanje elektrike iz vetra, pa tudi sonca je premalo za ekonomično izkoriščanje, do nadaljnjega vsaj dokler ne bodo cene kolektorjev še nižje...
LINK ali copy-past v iskalnik:
www.green-x.at/RS-potdb/4-2.jpg
LINK ( -ustrezna primernost s začne z rumeno barvo)
www.green-x.at/RS-potdb/4-6.jpg

Na splošno je cena OVE iz sonca/vetra še precej predraga in dobava pa problematično nihajoča !
SLO je zaenkrat še cenovno ugodna (in zato energetsko cenovno konkurenčna) na čisto spodnjem delu lestvice saj nima veliko OVE sonca/vetra, kot na vrhu Nemčija in Danska...
LINK
https://pbs.twimg.com/media/DSR6TtoXkAAc
7jp.jpg

Tako, da ob obstojči hidroenergiji ostanejo v glavnem še atomi, plin in premog ali odvisnost od predragega uvoza.
Precej bo napredoval tudi razvoj nukleark, ki bi lako bile v desetletju ali dveh najcenejši vir elelktrike ( za hidro.) z še bolj izpopolnjeno varnostjo...
Manos de Piedra
# 01.01.2018 ob 18:41
To so igračke ne pa avtomobili.
knesigail
# 02.01.2018 ob 02:24
Ko so se pojavili prvi avtomobili z notranjim zgorevanjem je bila nafta brez trošarin. Tako nekako kot je danes z elektriko. Počakajte, da država pristavi piskrček pri trošarinah za avto elektriko.
MuDeL
# 01.01.2018 ob 23:54
Mislim, da bi večina ljudi požrla probleme z dosegom in polnenjem, če bi imeli neko pametno izbiro. Tako imaš pa male škatle za čevlje s cenami 2x višje od primerljivega avtomobila, pa razne tesle za 100k€+. Kva nej s tem?
Igor Đukanović
# 01.01.2018 ob 21:33
Lepo po vrsti. Elektrika je neprimerno konkurenčnejša od motorja z notranjim izgorevanjem pri majhnih hitrostih. Zato je očitno, da bi morali predvsem subvencionirati spremembe navad. Z drugimi besedami električna kolesa in e-skuterje ter vso potrebno infrastrukturo (da bi ta kolesa bila varna tako na parkirišču pred trgovino kot pred službo in še kje).
Jožeine
# 01.01.2018 ob 21:19
Prijetne debate, nekatere komentarji so resnično odlični z argumenti, večina pa žal pavšalnih, spisanih zelo po domače in iz gostinskih pogovorov. A kaj, ko je potrebno priznat, da so DIZLI z regeneracijo zavorne energije še vedno najbolj učinkoviti in tudi najbolj vrani v prometu. Izpuhe se da lepo obdelat - stvar je samo politike koliko bo pritisnila na verodostojne meritve ter koliko želi malho polnit z davki od požrešnejših bencinarjev...

Plini - si omejen, v garažo ne smeš in na youtube si oglejte kaj se zgodi, ko CNG razpara serijsko vozilo kot konzervo. Metan ima sicer najboljše razmerje C:H a LPG je še vedno za izkoristkom dizla in ob tem nastane bistveno več CO2 kot pri dizlu.

Elektrika - ja, lepo je napisat, da imamo veliko ne ogljičnih virov - a je že kedo slišal kaj resnega o kaki novi nuklearki, ki bo imela 2 reaktorja in 10x moč obstoječe elektrarne, prenosna omrežja, so se kaj pojačala oz. so kaki načrti, razepljevanje novih vodov po mestu kateri bodo nekaj krat bolj debeli oz. bo potrebno naredit transformacijske postaje skoraj da za vsako ulico? Vsi OVE so lahko samo kot doplnitev, nikakor pa niti v sanjah niso dovolj da bi napolnili današnji avtomobilski vozni park. Javni prevozi bi lahko prvi šli na elektriko - prostora med konstrukcijo v dvodnu in pod sedeži je dovolj ter na strehi. Med počitkom šoferja na obračališču bi se lahko vozilo polnilo, prav tako indukcijsko na vsaki postaji - a nekje tiči zajec da zadeva ni zanimiva in če začne goret v kratkem stiku ob trku... Skratka, ste občani pripravljeni doma imet 3x100A priključek, da bo hiša delovala na opevano elektriko s toplotnimi črpalkami, električnim kuhališčem in 3 vozili ter pralnim, sušilnim strojem pa še kaj zraven kot so grelne žice v žlebovih ipd.?

Bencin - čisto prijeten a da nekaj več CO2 in ob trku je lahko vnetljiv.

Skratka razmišljat je potrebno široko saj je tu: varnost, uporabnost, dobaljivost in predvsem neodvisnost... Skratka zanimiva je delna razpršitev a za 1x naš sistem ni dozorel še za elektromobilnost v vsakdanji rabi - kot dopolnilni program vsekakor in 1x bo prevzel primat a do tedaj bo še preteklo veliko časa in to bo verjetno sovpadlo z implementacijo fuzijskih jedrskih elektrarn, torej čez 50 let.

PS: za tiste, kateri nimate občutka koliko energije porabi vozilo. Torej 20kWh/100km pa to pomnožite z dnevno migracijo in boste dobili cifro. Potem pa še preverite koliko energije proizvedemo v Sloveniji in od tega odštejte TEŠ6 ter ostale plinske in premogovniške elektrarne pa boste hitro udarili ob temo, saj bi prišlo do kolapsa el. energetskega sistema.
tiamat
# 01.01.2018 ob 20:22
@minm

Nisi upošteval izkoristka črpanja nafte in rafinerij.
Pigglet
# 02.01.2018 ob 19:59
@pozitivc
Ja, in grem delat kaj in kam? Pač imam tak profil, da me delodajalec hoče na določenih mestih. Saj načeloma sem še uporaben tudi v gospodarstvu, sam začet na novo od spod z mladinci polnimi "samozavesti in samohvale" nad sabo. Sem pa malce prestar za to. Tako da tvoja genialna ideja o menjavanju službe... običajno jih pripišem ljubljanskim srajcam, ki v življenju ponavadi niso dvignili niti lopate v Bauhausu.
TinkiPinki
# 02.01.2018 ob 10:16
Tudi za plinsko ogrevanje so nas navdusevali ces, da ostaja zrak cist.Naenkrat pa bi ga zaradi onesnazevanja zraka, kot menijo, najraje ukinili.Dobra stara drva pa leze po gozdovih.Ta civilizicija mora nujno propasti.
zapravico
# 02.01.2018 ob 08:08
No,če so tako dobri električni avtomobili,kdaj bo vlada zamrnjala svoje 5000 kubične 6 valjne 500 konjske BMW je za električne golfe.Ko to storijo,se jim pridružimo
Follow Me
# 02.01.2018 ob 07:54
Jaz sem si ga kupil zadniič, moj ima daljinsko upravljane in še porabi malo 4xAA .
pozitivc
# 01.01.2018 ob 23:16
@ps11

kdor dela po 200 km dnevno, spada kar v špico tistih, ki delajo največ km dnevno . povprečen avto v sloveniji naredi 38km na dan
Zjesenic
# 01.01.2018 ob 21:59
Kaj pa cena elektrike ? In kdo bo vse te akumulatorje predeloval ?
Adi H.
# 01.01.2018 ob 21:18
Jaz ostajam na dizlu, ker se veliko vozim na dolge razdalje. Elektrika je zaenkrat primerna samo za mesta oziroma krajše razdalje. Res ne vem, zakaj bi kupil predrag električni avtomobil, ki ima zelo omejen domet, poleg tega za polnjenje porabiš veliko več časa. Toliko je govora o zeleni energiji, naredili pa smo TEŠ 6. Pa razumi, če moreš?!
ElTorro
# 03.01.2018 ob 21:33
Strošek elektrarne, še posebej pa tuje opreme, je samo en (majhen) del v ceni elektrike. Predvsem je pa to enkratni strošek. Hidroelekrarne delajo po 100 let in več.

Zato pa sem HE omenil kot "domačo" elektriko. In omembe vrednih novih HE ne bo.

Pri jedrskih pa je strošek gradnje največji del cene elektrike - gorivo in operativni stroški so v primerjavi s tem v manjšini. In pri jedrski je skoraj ves strošek elektrarne tuja oprema.
Pri solarnih je strošek skoraj izključno nabava panelov....ki so izključno tujega izvora.

Tako da - ne zavajaj. Pri dodatnih virih električne energije smo le nekoliko manj odvisni od uvoza kot pri nafti.
HOR
# 03.01.2018 ob 16:58
@jankoP
# 03.01.2018 ob 09:38

Revoz tudi zaposluje in plačuje tudi davke in prispevke na plače pa kupuj od SLO podizvajalcev - za razliko od EV vozil, ki samo cuzajo subvencije in ugodnosti...
ElTorro
# 03.01.2018 ob 09:08
Oba zadnja avta recimo med opremo nimata avtomatskega menjalnika
In kaj za vraga mi koristi avtomatski menjalnik, če ga ne potrebujem? Ali pa 350nM navora ali 100kW moči?

Kot da bi rekel, da Korveta ni draga, ker če jo primerjaš z drugimi avtomobili s 650 konji, so ti še veliko dražji.

Kako za vraga prihraniš 1000 EUR pri gorivu na 10.000km, če je skupna poraba dizla na 10.000km 600-700 EUR?

EV so trenutno finančno ugodnejši za ozek krog ljudi, pa še to le zato, ker jih radodarno subvencioniramo, hkrati pa uporabo fosilnih goriv močno obdavčujemo.
Se pa ta krog s padanjem cene EV seveda postopoma širi.
Pigglet
# 02.01.2018 ob 15:34
@pozitivc
Ja, v normalnem svetu (na Zahodu), je to normalno. Pri nas in pri takem prometu, takih plačah pa ti ne bom rekel nič drugega kot: zahteva delodajalec-pa mi ne gre v delovni čas. Z električarjem bi pa še več zabil za mobilnost. Ali pa je morebiti ravno preprečevanje mobilnosti cilj-da imaš poslušne loleke na uzdi.
HOR
# 02.01.2018 ob 15:24
Najcenejši Renault ZOE 41kWh z baterijo pride skupaj s subvencijo ca €25.000,- . Najem baterije je cenovno ugiodnejši pod 8 let, drugače pa še dražji vendar potem ne bo problemov s spadanjem kapacitete baterije.
Velikost in vožnja je lahko primerljiva z Renault Clio dizel, proti kateremu zadeva enostavno, pri recimo prevoženih 100000 km še ni stroškovno konkurenčna ( enako velja za vožnjo na LPG plin, tovoarniško ali predelano, da kakšne Dacie Sandero na LPG plinski pogon za tist, ki ji zanima samo varčen prevoz, niti ne omenim...), da dometa pri katerem je pri -5 ali 0 st; C problem že domet Lj-Mb (130 km) pri avtocestni hitrosti 130 km/h, pri višji hitrosti z več potniki in prtljago, ter bolj dinamični vožnji pa tudi pri spomladansko toplih temperaturah, niti ne omenimo...
Tudi Nissan Leaf z 40 kWh baterijo ne bo imel nič boljši domet, z 60 kWh baterijo pa bo še dražji...
In manj, ko se naredi km na leto manj se splača nakupb bolj dragega električnega vozilo v primerjavi z notranjim izgorevanjem....

Edino kar pa res šteje za konkurenčnost je cena brez subvencije, ki je sedaj še predraga za 1/3 cene.
Počasi pa bo država tudi ukinila ugodnosti za elektro vozila saj mora pobrat davke ( v tujini se ponekod že dogaja)...
LINK ali
www.renault.si/vozila/elektricna-vozila/zoe.html#doseg vo%C5%BEnje
Pigglet
# 02.01.2018 ob 14:02
@jankoP
Zakaj potem na avtonetu ne najdem povprečnih vozil? Starih pet let in 75000km, kolikor naj bi jih imel povprečen avto? Glede na centralizacijo poslov, ki jih je država opravila in zaradi zahtev različnih služb, se te cifre ravno ne ujemajo z dejanskimi. Klima v avtu pokuri do 7 kW v vročem in vlažnem okolju. Podatek za porabo energije v hladnih dneh (okoli 250W) ni uporabna, saj se za gretje uporablja odvečna toplota motorja. Te pa se pri "električarju" itak izogibajo. Torej, ne le da imaš v hladnem nižjo (30-50%) zmogljivost baterije, zraven moraš še greti kabino. V gneči ti doseg ravno tako pade za 30-40% (speljevanja in povezani kotalni upori, pospeševanje/zaviranje-ker še nismo na perpetuum mobilu). Tako kot so "švindlali" z izračuni porabe goriva in CO2, tako se sedaj manipulira z "velikimi prednostmi". Za moje znanje in vedenje je pač hibrid (LPG/priključna baterija z rekuperacijo) na dolgi rok sprejemljiva alternativa. Res pa tudi delam 35-40.000 km letno.
Pigglet
# 02.01.2018 ob 12:39
@jankoP
Ja, primerjava sicer drži... le da smo pri elektrotehnologiji za vozila v tistem času, ki ga ti omenjaš, nekako 25 let nazaj. Ali po domače: Še vsaj 20-30 let je potrebno, da bi se uporabnost "električarjev" lahko primerjala z motorji na notranje izgorevanje. Res pa da razen primerjave, nisi dal odgovora na konkretno opisano situacijo. Sam veš zakaj. Ostali pa tudi.
jankoP
# 02.01.2018 ob 11:23
To je taka neumnost kot ce bi jaz govoril o dizlu prek izkusenj mojega soseda 25 let nazaj ko je vsako jutro 20 minut kurblal golfa dvojko, pa niti strasen minus ni rabil bit.
Pigglet
# 02.01.2018 ob 11:14
@jankoP
Ja, bo držalo. Sploh pozimi pri -10 st.C, ko boš že naredil kakih 60km, potem pa še padel v mestno gnečo. Pa na klimo/gretje ne pozabi... Včasih smo se režali vicu, zakaj ima Jugo gretje zadnje šipe (da te ne zebe, ko ga boš porival), tega si pri "igračkah" ne boš privoščil. Pod črto, žal, ni boljši. Vsaj ne argumentirano.
TinkiPinki
# 02.01.2018 ob 10:12
Bo kupil, kdor bo.Ljudje nimajo denarja.Kaksen prodor neki?Ne napihujte.
Pigglet
# 02.01.2018 ob 09:52
Vsakemu, ki je bil vsaj malo na naravoslovnem ali tehničnem faksu in ga tehnika zanima, ve, da je kampanija električnih vozil komercialni "nateg". Bistvo je, da se ljudem pobere denar. S tem ne bodo mogli vstopati na kapitalske trge in spreminjati lastništev. Skratka, sedanji kapitalisti si varujejo prihodnost. Ekologija?!? No, no..vas lepo prosim. Ne bodite naivni, prosim.
zapravico
# 02.01.2018 ob 08:11
Slovenski poštarji že zaupajo električnim renault kangoojem Z.E. .Kdo vam je pa to rekel?Še enega šihta ne zdrži baterija,informacija direkt od poštarja
tocco
# 01.01.2018 ob 20:31
Ko bojo kitajci služil, v i3 je 12kg kobalta mater jim valhala :)
minm
# 01.01.2018 ob 20:10
Če gledamo celoten izkoristek sklopa od tega, da je gorivo na mestu (termo elektrarna ima premog pred vrati, motor na notranje zgorevanje ima gorivo v rezervoarju.)

Izkoristki:
termo elektrarna: 48%
prenos EE : 99%
cikel polnjenje praznjenje li.-on baterij: 80-90%
močnostni pretovrnik v avtomobilu: 95%
izkoristek EM: 95%

skupaj: 34-38%
izkoristki se lahko za nekaj procenotv razlikujejo pri vsaki točki. (podatke z googlom hitro najdemo)

MNZ:
dizel: 48% za kamijonske dizle, 54% max izkoristek
benicn: 35%

Tko da... vsak naj si svoje misli...
Kazalo