Za zunanji dizajn modela GLC je poskrbela ekipa Mercedesovih oblikovalcev pod vodstvom Slovenca Roberta Lešnika. Foto: Mercedes-Benz
Za zunanji dizajn modela GLC je poskrbela ekipa Mercedesovih oblikovalcev pod vodstvom Slovenca Roberta Lešnika. Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je drugo generacijo svojega kompaktnega terenca povečal in mu spremenil ime. Zdaj ni več GLK, pač pa GLC. Za moderen dizajn, ki se zgleduje po razredu C, je poskrbela oblikovalska ekipa pod vodstvom Slovenca Roberta Lešnika.
Mercedes je predstavil konkurenta BMW X3 in audiju Q5, najavil pa tudi že kupejevsko različico GLC coupe. GLC, ki po sedmih letih na trgu nadomešča model GLK, prinaša veliko novih asistenčnih sistemov iz višjih segmentov vozil, varčnejše pogonske motorje, nov menjalnik in nove tehnologije, tudi prvič videne v tem premium segmentu športnih terencev, kot je zračno vzmetenje.
V Stuttgartu pravijo, da so mu s tem zagotovili zmes športnih občutkov za volanom in udobja na prednjih sedežih in na zadnji klopi.
Večji, prostornejši, modernejši
GLC, za razliko od GLK leta 2008, ni več vstopni mercedesov športni terenec, saj so Nemci lani predstavili model GLA. Prav zato so ga v dolžino povečali za 12 centimetrov in zdaj meri 4,65 metra. Vozilo je tudi za pet centimetrov širše in za centimeter višje. Zahvaljujoč raztegnjeni medosni razdalji, ki zdaj meri 2,87 metra, je konkretno več prostora v potniški kabini. Večji je tudi prtljažnik, ki meri 580 litrov, v primeru, da podremo zadnje sedeže, meri 1600 litrov. Kljub večjim zunanjim in notranjim meram je skupna masa manjša za 80 kilogramov. Predvsem na račun gradnje s pomočjo aluminija in trdnega jekla.
Ekipa Roberta Lešnika je z "mišičastimi" zunanjimi linijami poskrbela za samozavestno držo, ki so jo nadgradili z visokokakovostnimi LED žarometi. Koeificient zračnega upora je 0,31, kar je bistven napredek v primerjavi z modelom GLK (Cd je 0,34). Za primerjavo, Cd pri BMW X3 je 0,33. Potovalna kabina nima veliko skupnih točk z manjšim modelom GLA, ampak je povzeta po razredu C. Skoraj vsi aktivni asistenčni sistemi za pomoč vozniku, ki so na voljo standardno ali za doplačilo, so enaki kot pri večjih modelih C, E in razred S. Med drugim ima tudi head-up zaslon, zagon motorja z brezstičnim ključem, sistem touchpad, kamero za vzvratno vožnjo, 7-palčni zaslon ...
GLC bo v Evropi naprodaj s štirivaljnimi bencinskimi in dizelskimi turbo motorji z močjo od 125 do 155 kilovatov, vsi bodo imeli štirikolesni pogon 4matic. V povprečju so porabo goriva v primerjavi s predhodnikom znižali za 19 odstotkov, trdijo pri Mercedesu. Na izbiro bo tudi priključni hibrid, ki kombinira bencinski motor z 155 kilovatov moči in elektromotor z 85 kilovatov moči. V električnem načinu lahko s polno baterijo prevozi do 34 kilometrov poti, pri čemer je najvišja hitrost omejena na 134 km/h. Mercedes navaja, da v kombiniranem ciklu vožnje porabi 2,6 litra bencina na 100 kilometrov poti.
GLC je dobil tudi nov devetstopenjski samodejni menjalnik. Vozilo bo javnosti uradno razkrito na septembrskem avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Takrat naj bi bile znane tudi cene.