Renault talisman bo na voljo kot limuzina in karavan. Uradno bo javnosti predstavljen na avtomobilskem salonu v Frankfurtu letos septembra. Foto: Renault
Renault talisman bo na voljo kot limuzina in karavan. Uradno bo javnosti predstavljen na avtomobilskem salonu v Frankfurtu letos septembra. Foto: Renault

Renault je v Parizu premierno pokazal novo veliko limuzino. Talisman, kot so jo poimenovali, zamenjuje tako laguno kot model latitude. Novi Renaultov predstavnik avtomobilskega segmenta D ima veliko skupnega z espaceom, s katerim si deli platformo.
Pri Renaultu nadaljujejo modelsko ofenzivo. Po križancih kadjarju in espaceu je tu nov družinski adut, talisman. Zamenjal bo nekdaj uspešno laguno, ki v zadnjih letih na trgu ni več sledila modelom, kot sta VW passat ali ford mondeo. Zamenjuje tudi v Evropi neuspešni latitude. Načrti Renaulta z novincem so veliki. Predvsem zato, ker ima veliko skupnega z espaceom, ki je prinesel številne inovativne tehnologije.
Močne oblikovne poteze
Z espaceom si deli tudi novo modularno platformo naveze Renault-Nissan, poimenovano CMF (common module family). Ključ je v uporabi velikih modulov, med katerimi vsak tvori poseben del avtomobila – podvozje spredaj in zadaj, voznikov prostor, motorni prostor, arhitekturo električne napeljave in elektronike. Talisman ima skupne velike module z novim espaceom, kar prispeva k višji kakovosti, večji zanesljivosti in obogatitvi izdelka, hkrati pa so stroški izdelave manjši.
Tehta približno 200 kilogramov manj od Renaultovega velikega križanca in ima tudi bolj aerodinamično karoserijo (Cx 0,27). Pri Renaultu so zapisali, da dizajn poudarja vitko in elegantno silhueto, podkrepljeno z najnovejšo tehnologijo polnih LED-žarometov. Zadaj grafično prepoznavnost ponoči zagotavljata žarometa, ki na zadku segata vse do emblema znamke na sredini pokrova prtljažnika.
Triprostorska limuzina, pozneje se ji bo pridružil še karavan, v dolžino meri 4,85 metra, v širino 1,87 metra in v višino 1,46 metra. Medosna razdalja je 2,81 metra. S prostorom za noge zadaj, ki meri 26,2 centimetra, je eden najbolj velikodušnih v tem razredu, enako velja za 608-litrski prtljažnik. Platišča merijo od 16 do 19 palcev.
Tehnološko napreden avtomobil
Potovalni prostor je moderen, v njem je veliko napredne tehnologije. Naprava R-Link 2 deluje enako kot domač tablični računalnik in ima enake funkcije na dotik: spreminjanje velikosti slike z dvema prstoma, premikanje po strani, primi in potegni … Navigacijska naprava z realističnim prikazom ima v različici z 8,7-palčnim zaslonom tudi trirazsežnostni prikaz stavb. Od naprednih tehnologij v talismanu pri Renaultu naštevajo aktivni tempomat z radarjem, sistem samodejnega zaviranja v sili, head up projekcijski zaslon, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu, sistem ohranitve varnostne razdalje, opozarjanje na prekoračitev hitrosti s prepoznavo prometnih znakov, opozarjanje na mrtvi kot, kamero za vzvratno vožnjo, sistem za prostoročno parkiranje, samodejno preklapljanje med zasenčenim in nezasenčenim snopom žarometov, prostoročno odpiranje prtljažnika ...
Voznik lahko izbira med štirimi že programiranimi načini vožnje (confort, sport, eco in neutral) ter še petim, ki ga je možno prilagoditi osebnim željam. Z izbiro želenega režima voznika prilagodi odzivnosti motorja, način delovanja samodejnega menjalnika z dvojno sklopko (EDC), lahkotnost oziroma trdoto volana, nastavlja krmiljenje blažilnikov in parametrov sistema 4Control - štirikolesnega krmiljenja, ki izboljšuje okretnost in stabilnost vozila.
Pogonsko paleto motorjev si deli z espaceom, z izjemo novega bencinskega motorja Tce 150. Vsi agregati izpolnjujejo emisijske norme euro6. Bencinska motorja energy TCe150 in energy TCe 200 bosta na voljo izključno v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom EDC z dvema sklopkama. Na izbiro bodo še trije dizelski motorji. Motor energy dCi 110 bo na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, energy dCi 130 s šeststopenjskim ročnim ali pa samodejnim menjalnikom. Motor energy dCi 160 bo imel dva turbo polnilnika in bo na voljo izključno v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom.