Merc je svojo kariero začel kot doktor na področju polprevodniških struktur na univerzi, svoje znanje pa je nato uporabil v svojem lastnem podjetju. Foto: Osebni arhiv Uroša Merca
Merc je svojo kariero začel kot doktor na področju polprevodniških struktur na univerzi, svoje znanje pa je nato uporabil v svojem lastnem podjetju. Foto: Osebni arhiv Uroša Merca
Uroš Merc
Merc ima svoja hčerinska podjetja v Italiji in Belgiji, Belgija je hkrati tudi njihov največji trg. Foto: MMC RTV SLO

Človek, ki je začel izdelovati module za sončne elektrarne, ko trga v Sloveniji zanje sploh ni bilo, je z mislimi ves čas pri delu. "Tudi v mojem primeru služba je hobi. Če ne bi bila, bi hobi že zdavnaj menjal," trdi Merc.

Prihodnji teden bomo v rubriki Hobiji in znani Slovenci predstavili, kaj prosti čas pomeni podjetniku Japcu Jakopinu.

Merc je pred leti prišel v poslovne vode in s svojo filozofijo danes gradi mednarodno korporacijo. "Verjetno pa je tako, ker mi prav služba omogoča razgibanost, ustvarjalnost in možnost osebnega razvoja. Sodelavcem zmeraj pravim, da naj v službi vztrajajo samo, dokler bodo čutili, da osebnostno rastejo. Potem je čas, da se lotijo česa drugega. Drži pa tudi, da se nam v podjetju dogaja toliko različnih stvari, da bi se res bilo težko dolgočasiti," še pojasni podjetnik.

"Še zmeraj držim nadpovprečno kondicijo"
Pomanjkanje prostega časa označuje za njegovo največjo težavo. "Zelo si želim večje telesne aktivnosti, ki mi jo uspe izvajati bolj neredno. Uživam na kolesu in teku, v zimskih mesecih pa v plavanju. Čeprav neredno, pa še zmeraj držim nadpovprečno kondicijo," se pohvali in obenem potarna, da bi več prostega časa rad namenil tudi družini. "Ki se z mojim delom verjetno ne bo nikoli sprijaznila in prav je tako," še doda v pogovoru za MMC Merc.

Več odgovornosti, manj prostega časa
In kdo pravzaprav je podjetnik leta 2009? "Še vedno tisti isti človek, kot sem bil nekoč. Razlika je le v odgovornosti, ki jo nosim, in v prostem času, ki mi ga posledično zmanjkuje. Kdo pa sem v resnici, se največkrat tudi sam sprašujem. To je poslanstvo vseh nas. Je pa zanimivo, da je o sebi v vsakem primeru nehvaležno govoriti," razloži Merc.

34-letni direktor, ki si je v kriznih časih upal tvegati in uspel na trgu, to pripisuje zaupanju samemu sebi: "Pri poslih sem se vedno poskušal držati načela, da če verjamem v delo, ki ga opravljam, ne potrebujem hitrih zaslužkov in sem vedno stavil na kvaliteto ter na rezultate na dolgi rok. Zato sem bil zmeraj iskren in korekten. Čeprav včasih boli, je bolje, če se zamere ne kuhajo. To je najtežje, odraža človekovo veličino."