V Ikei 49 centov, pri Balenciagi skoraj dva tisočaka. Foto: Promocijsko gradivo
V Ikei 49 centov, pri Balenciagi skoraj dva tisočaka. Foto: Promocijsko gradivo

Za Ikeino plastično frakto, ki jo zaradi resnično velike prostornine (prek 70 L) nekateri uporabljajo tudi pri selitvah, je treba odšteti pičlih 49 centov, za Balenciagino areno iz zgubanega lakiranega usnja pa skoraj 2.000 evrov.

Pri Ikei so na malce hudomušne komentarje o kopiranju odgovorili, da so "izjemno počaščeni", da so pri Balenciagi našli navdih za torbo prav pri njih. Dezeen citira Stello Monteiro, vodjo prodaje pri Ikei za Veliko Britanijo in Irsko: "Naša vreča frakta je eden najbolj ikoničnih izdelkov, ki ga imajo in obožujejo milijoni - zdaj bo lahko veliko ljudi posnemalo videz z modne brvi za malo denarja."

Ikeino torbo frakta sta zasnovala dolgoletna sodelavca švedskega velikana dostopne opreme za dom: sestra in brat Marianne in Knut Hagberg. Izdelana je iz sintetičnega polipropilena, zaradi česar je primerna za širok spekter uporabe: od odmetavanja smeti do hrambe oblačil. Že lani so svojo različico te torbe zasnovali pri danski oblikovalski znamki Hay.

Vodenje znamke Balenciaga je od Alexandra Wanga prevzela Demna Gvasalia, vodja kultne znamke Vetements (njihove so, denimo, rumene majice z logotipom hitre pošte DHL), ki modno institucijo, nekoč znano po prefinjenih in zadržanih klasičnih kosih in bo kmalu praznovala stoti rojstni dan, pelje v precej drznejšo, pa tudi duhovitejšo smer od predhodnikov.