Zabava
(8)

Poudarki

  • Inspiracija za notranjo zasnovo Robbe je bil italijanski baročni kipar Francesco Robba
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 18 glasov Ocenite to novico!
'Zasankano podlogo' tvorijo geometrijski vzorci velikih trikotnikov v pastelno roza barvi, črno-beli kombinaciji in naravni barvi OSB-plošč. Foto: MMC RTV SLO/Katja Štok
 Leto nastanka: maj 2015
Avtor: AKSL arhitekti
Projektanti: Špela Leskovic, Ales Košak, Maja Pečar, Teja Kleč
Površina: 150 m2
false
Od zasnove do prenove Robbe so pretekli slabi trije meseci.
Kot nadgradnjo interierju je oblikovalka Teja Kleč (Teja Ideja) oblikovala grafično podobo logotipa, jedilnih listov, cenikov in papirnatih podlog. Foto: MMC RTV SLO/Katja Štok
       Pri snovanju znaka sem se oprla na obliko bazena Robbovega vodnjaka. Oblika trilistne školjke s kotnimi izrastki v vogalih, ki stoji na večkotnem stopničastem podstavku, je bila izhodišče za iskanje karakterja črk.       
 Teja Kleč
false
Vzorec z barvitimi trikotniki je stilizirana oblika Robbovega vodnjaka.
V zadnjem delu prostora je jedilna miza, nad katero visi svetilo, ki je sodobna interpretacija lestenca, okoli mize pa so stoli Nika Kralja. Foto: MMC RTV SLO/Katja Štok

Dodaj v

Foto: Robba daje Ljubljani trendovski pečat

Prostor in pol: MMC po poteh zanimivih interierjev
14. junij 2015 ob 15:16
Ljubljana - MMC RTV SLO

Geometrijski vzorci, pastelna rožnata, OSB-plošče, pridih Francesca Robbe in drznost Aksl arhitektov dajejo lounge restavraciji Robba pečat drznosti, Ljubljani pa mestno svežino.

Interier lokala, kjer je bil nekdaj priljubljeni bar Minimal, zaznamujejo detajli, ki jih obiskovalec odkriva postopoma in kot koščke mozaika sestavlja v celoto. Morda je tako tudi zato, ker je imela prenova prostora v Stari Ljubljani tik ob mestni hiši, kjer pot vodi proti Gornjemu trgu na Ljubljanski grad, posebno sentimentalno vrednost za arhitekta.

Špela Leskovic in Aleš Košak (AKSL arhitekti) spomina na Minimal nista hotela prostodušno odvreči na smetišče zgodovine. "Minimal je bil za naju z Alešem kot dnevna soba. Tu sva srečevala kolege, veliko je bilo arhitektov. Sem smo hodili na kavo in se pogovarjali. Belina prostora, ki se je nekaterim zdela preveč sterilna, je nas pomirjala," se smeje spominja Špela in nadaljuje, da sta hotela z novo zasnovo prostora poudariti, da je tukaj nekoč že bilo nekaj dobrega. "V prostoru sva kot hommage Minimalu pustila bel strop. V ta beli ovoj pa sva kot v škatlico za vžigalice zasankala podlogo, na katero sva 'nasula' pohištvo."


Stilizirana oblika Robbovega vodnjaka
'Zasankano podlogo' tvorijo geometrijski vzorci velikih trikotnikov v pastelno rožnati barvi, črno-beli kombinaciji in naravni barvi OSB-plošč. Kot nadgradnjo notranjemu interjerju je oblikovalka Teja Kleč (Teja Ideja) oblikovala grafično podobo logotipa, jedilnih listov, cenikov in papirnatih podlog. Pri tem se je naslonila na delo baročnega mojstra Francesca Robbe, ki sta ga arhitekta izbrala za protagonista lokala Robba.

"Zvezdasta oblika velike dimenzije in drzen, vpadljiv izbor barv se vsekakor navezujeta na čezmernost, ki je značilna za barok. Pri snovanju znaka pa sem se oprla na obliko bazena Robbovega vodnjaka. Oblika trilistne školjke s kotnimi izrastki v vogalih, ki stoji na večkotnem stopničastem podstavku, je bila izhodišče za iskanje karakterja črk. Črkovna vrsta, ki sta jo zasnovala tipografska mojstra Zoran and Nikola Kostić, oče in sin iz Beograda, se mi je zdela kot nalašč za Robbo saj je sodobna, a se hkrati lepo poveže z baročno monumentalnostjo ljubljanske znamenitosti," pravi Teja.

Hudič je v detajlih
Čeprav OSB-plošče, ki so trenutno eden izmed bolj priljubljenih materialov v notranji opremi (glej Surov in teatralen frizerski salon s 'tvistom'), veljajo za preprosto in cenovno ugodno rešitev, se je v primeru Robbe izkazalo, kako zelo zahtevno je lahko delo z njimi. Kot pripoveduje Špela, je mizar Luka Pozvek (Ambius pohištvo) izdelal 1200 trikotnikov iz OSB-plošč, ki jih je v vzorec zlagal klasično, kot se polaga parket. "Da so te špičke popolne, je bilo treba veliko potrpljenja in natančnosti, saj so OSB-plošče zelo drobljive. Za zaščito jih je tudi premazal."

OSB-plošče so poleg svežine v prostor vnesle tudi čisto praktično rešitev. Za Špelo in Aleša, ki sta še kako dobro poznala hibe tega ozkega in podolgovatega prostora, je bila ena težjih nalog, "kako privabiti obiskovalca v čisto zadnji del prostora, saj se je večina ljudi ustavila pri točilnem pultu. Zdaj že na vhodu vidiš vzorec na zadnjem delu prostora, saj imaš do tja fokus, in si rečeš: 'U, še tja moram iti pogledat. Kaj pa je tam?'".

Moderna interpretacija lestenca
Posebno pozornost v Robbi sta arhitekta namenila svetilom. Zdi se, kot da so črna stenska svetila DCW (Lampe Gras), ki se razprostirajo po celotnem lokalu in se lahko poljubno premikajo in prižigajo, ločnica med preteklostjo in sedanjostjo - med belino Minimala in barvitostjo Robbe. Črni akcent v prostoru, ki se pojavi tudi na črni steni v zadnjem delu prostora, pa črnih stopnicah in črnih trikotnikih v vzorcu, imajo poseben dovtip v svetilu nad mizo v zadnjem intimnejšem delu prostora, ki ga zaokrožujejo lahkotni stoli Nika Kralja Mosquito in 1960. Svetilo Vibia enostavnih geometrijskih oblik, ki ponuja ambientalno osvetlitev, je moderna interpretacija lestenca, pojasni Špela.

Različni ambienti
Interier Robbe, ki se dviguje v treh nivojih, sta arhitekta stopnjevala z različnimi ambienti, ki se razlikujejo po različnih tipih sedenja. Nizke mizice s stoli Basel Chair Jasperja Morrisona (Vitra, 2008) v naravni barvi lesa z belim naslonjalom in oblazinjenimi klopmi ter nekoliko višjimi črnimi stoli nizozemskega proizvajalca HAY (About a Stool AAS32) zaokrožujejo prostor tik ob vstopu v lokal. "V srednjem delu je relax scena z nižjim sedenjem, kjer lahko spiješ koktajl in poješ kakšen sendvič. Z zgornjim delom, kjer je jedilna miza s stoli, za tiste, ki želijo biti malo odmaknjeni, pa ga loči kamin, ki bo dal v zimskem času posebno vzdušje."

Fotografije: Katja Štok

*Izbor prostorov v rubriki Prostor in pol je uredniški in ne gre za plačane oglase. Namen objave tovrstnih člankov je zavedanje, da imajo prostori, v katerih bivamo, premišljeno vsebino, ki lahko sloni na inovativni ideji, strasti do oblikovanja in arhitekture ali spoštovanju kulturne dediščine.

Katja Štok
false
Prijavi napako
Komentarji
izo
# 14.06.2015 ob 20:24
kot zadnji del twin peaksa..
Flegica
# 14.06.2015 ob 18:12
Minimal je bil brezčasen in vedno kul a nažalost je v lj premalo ljudi ki jim je všeč nepretenciozna preprostost... Trenutna reinterpretacija je pa nič drugega kot trendy posnemanje in nekaj kar kriči a nič ne pove. Vsaj tako misli bivša stranka Minimala
miss_theory
# 14.06.2015 ob 17:57
Mah, to je mali pajzl v katerem nimaš nobene intime, enostavno so mize preblizu. Vzorci so pa zelo agresivni - arhitekti so očitno poskušali nemogoče.
por
# 14.06.2015 ob 17:53
Agresiven ambient... skoraj optična prevara :) Kot izgleda niso več moderni lokali ''maternice'', kjer se lepo namestiš v nek mehek naslanjač, s pomirjujočim, toplim, žametnih barv - ambientom, počasi srebaš/grizljaš...
nepopustljiv
# 14.06.2015 ob 16:43
Zelo lep lokal... lepe fotografije še več takih člankov in lokalov, ki imajo "dušo"!!
alcatraz
# 27.08.2015 ob 11:33
boleče za oči.
janezdolzan
# 14.06.2015 ob 17:09
dobra roba se sama hvali
borut*
# 14.06.2015 ob 16:41
Upam, da imajo zdaj v lokalu tudi tekočo vodo.
Kazalo