Octavia je že več kot 60 let nosilni steber Škodine modelske palete. Foto: Škoda
Octavia je že več kot 60 let nosilni steber Škodine modelske palete. Foto: Škoda

Vse se je začelo s številko osem: Octavia (latinsko za "osma") je bila ob svoji predstavitvi leta 1959 osmi model znamke Škoda po drugi svetovni vojni. Octavia je bila s posamičnimi kolesnimi obesami najmodernejši predstavnik znamke. Kmalu je postala številka 1 in nosilni steber modelskega portfelja Škode.

7 milijonov primerkov

Če se držimo številk, 46 pomeni število držav, v katerih je octavia naprodaj. Pet je število tovarn po svetu, v katerih jo proizvajajo, štirica pa označuje število generacij.

Od predstavitve leta 1959 je z montažne linije pripeljalo skupno več kot sedem milijonov primerkov. Če bi vsa ta vozila postavili v vrsto enega za drugim, bi bila kolona dolga 32.200 kilometrov, kar ustreza razdalji od Mlade Boleslav, kjer je sedež tovarne, do Sydneyja in nazaj. 30 je število let, ko je octavia na češkem trgu najbolje prodajano vozilo.

Na slanem jezeru je octavia drvela s hitrostjo 365 km/h. Foto: Škoda
Na slanem jezeru je octavia drvela s hitrostjo 365 km/h. Foto: Škoda

Uspešnica iz leta 1996

Proizvodnja prve sodobne modelske generacije iz leta 1996 je trajala kar 15 let, število primerkov pa je znašalo več kot 1,4 milijona. Kaj pa številka 78.200? Toliko primerkov octavie je bil prodanih leta 2019 na Kitajskem, največ na vsem svetu. Kar 21 odstotkov vseh proizvedenih modelov octavia to leto so pokupili Kitajci. 55.200 so jih kupili Nemci, sledijo pa Rusi, Čehi in Poljaki.

Rekord na slanem jezeru

Omeniti velja še številko 365. Ta je prav posebna in je povezana s številko 2011. Leta 2011 je namreč britanski uvoznik na slanem jezeru Bonneville v ameriški zvezni državi Utah z octavio z 2,0-litrskim turbomotorjem postavil hitrostni rekord. Octavia je po slanem jezeru drvela s hitrostjo 365 km/h.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost, izbor