Policisti so avtobus ustavili pred uvozom na avtocesto na Barju. Foto: MMC RTV SLO/Sindikat policistov Slovenije/M. M.

Po navedbah PU-ja Ljubljana je v četrtek nekaj pred 21. uro 49-letni Kranjčan v središču Ljubljane vstopil na avtobus LPP-ja 6B in nato voznika z grožnjami in nevarnim predmetom prisilil, da je odpeljal proti ljubljanski obvoznici.

Kot so policisti pojasnili na današnji novinarski konferenci, so takoj po prijavi v smer vožnje avtobusa, ki ni vozil po začrtani trasi, poslali patrulje. Na enem od križišč so policisti opazili, da je voznik avtobusa mahal, prevozil je tudi rdečo luč in vozil z utripajočimi lučmi.

Direktor Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) Peter Horvat je povedal, da je ugrabitelj z izvijačem voznika prisilil, da je z avtobusom zavil proti obvoznici, in mu grozil. Voznik je ohranil prisebnost, namerno prevozil rdečo luč na semaforju in s tem pritegnil pozornost policistov, je povedal Horvat.

Ugrabitelj avtobusa umrl med policijskim postopkom

Vodja sektorja za organizirano kriminaliteto na ljubljanski policijski upravi Stojan Belšak je povedal, da je bil voznik prisiljen, da je vozil skozi rdeče luči. Ob tem je bil priseben in ni ogrožal ljudi. Potem ko je avtobus ustavila policija, je voznik odprl vrata in policista sta ugrabitelja pozvala, naj odvrže predmet, ki ga je imel v rokah.

Na avtobusu je bilo po podatkih policistov sedem potnikov, ki so se umaknili v zadnji del avtobusa. Potniki so med vožnjo obveščali OKC o dogodkih na avtobusu, tako da so se policisti lahko organizirali.

Ugrabitelj ni želel poslušati njunih ukazov in je izstopil ter začel bežati. Ko sta ga policista dohitela, je zamahnil proti policistoma, ki sta nato uporabila plinski razpršilec in tako jima ga je uspelo obvladati in vkleniti na tleh. Kmalu so na prizorišče prišle druge patrulje, ki jih je napotil OKC, ki so zaslišale potnike o dogodku. Medtem pa je ugrabitelj začel kazati neodzivanje. Odstranili so prisilna sredstva in ga postavili v varen položaj ter ga začeli oživljati. Ko so prišli reševalci, je bil še živ. Začeli so mu nuditi pomoč, vendar je pozneje umrl, je med drugim dogodek opisal Belšak. Sledi obdukcija, ki bo pokazala vzrok smrti.

Na novinarski konferenci so policisti tudi povedali, da je generalna direktorica policije Tatjana Bobnar odredila preiskavo policijskega postopka v tem primeru.

Nasilna dejanja, ki so se končala s hospitalizacijo

49-letni ugrabitelj je bil star znanec policije, ki ga je obravnavala zaradi nasilnih kaznivih dejanj in prekrškov. Po zadnjih dveh dogodkih pa ni bil priprt, temveč je bil hospitaliziran. Lani septembra se je zabarikadiral v WC-ju v kranjski izpostavi Ajpesa in Uprave za javna plačila (UJP). Zaradi grožnje so stavbo in nekaj bližnjih tudi evakuirali. Obvladali so ga šele specialci in ga odpeljali v zdravstveno ustanovo. Konec marca letos pa je po Belšakovih navedbah v stanovanjskem bloku razbijal stekla in vrata z gasilnim aparatom in bil ponovno hospitaliziran.

Grožnje že na avtobusu za Bled

OKC je po Belšakovih besedah že pred incidentom dobil prijavo voznika avtobusa, da je neki moški plačal vozovnico za Kranj, nato pa naglas govoril po telefonu o specialcih in iz nahrbtnika izvlekel izvijač ter začel mahati z njim, pozneje pa pri Tivoliju izstopil. Na avtobusu je ostal njegov nahrbtnik, policija pa zdaj preverja njegovo vsebino.

Kot je poročal 24.ur com, so iz podjetja Arriva Slovenija potrdili, da je moški brez vozovnice na avtobusni postaji Ljubljani vstopil na avtobus na relaciji Ljubljana‒Bled, na katerem je na poziv voznika potem plačal vozovnico. Ko je avtobus speljal, je začel potnik z izvijačem groziti vozniku in potnikom. Voznik je potem na naslednjem postajališču (Tivoli) ustavil in poklical policijo, potnik pa je vozilo zapustil.

Ugrabitev avtobusa LPP-ja

Sindikat: Takih situacij je iz leta v leto več
Kot je za MMC dejala Saška Kiara Kumer, generalna sekretarka Sindikata delavcev prometa in zvez (SDPZ), v sindikatu vseskozi opozarjajo, da je delo voznika avtobusa nevarno, da so vozniki poleg neugodnega delovnega časa in poleg prisilne drže in drugih stresnih dejavnikov, ki jih prinaša celodnevna vožnja, izpostavljeni tudi neposrednemu stiku s potniki. "Čeprav so vozniki ponekod zaščiteni s stekleno steno, se je v konkretnem primeru izkazalo, da je voznik v primeru, da v avtobus vstopi potnik z nasilnimi nameni, odvisen samo od samega sebe in od osebne preudarnosti." Po njenih besedah vozniki niso posebej usposobljeni za ravnanje v kriznih situacijah, prav tako po večini v podjetjih nimajo posebnega protokola, kako ravnati. "Resnična pohvala vsem voznikom, ki vsakodnevno rešujejo napete situacije tako v prometu kot interakciji s potniki. Upamo si trditi, da je takih situacij iz leta v leto več. Pri tem ima naš sindikat še toliko manj razumevanja do delodajalcev, ki oporekajo voznikom avtobusov zakonsko pravico do priznanja poklicne pokojnine, ki izhaja iz tega, da delajo na delovnem mestu, ki je posebej izpostavljeno tveganju za zdravje. Eden izmed njih je bil tudi LPP, kjer je Višje sodišče pritrdilo voznikom, ki so zahtevali plačilo poklicnega zavarovanja. Naš sindikat si prizadeva, da bi svoje obveznosti izpolnjevali vsi delodajalci v panogi cestnega potniškega prometa."