Črna kronika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 14 glasov Ocenite to novico!
false
Prezeble planince so rešili s helikopterjem. Foto: BoBo

Dodaj v

Nočno reševanje prezeblih Belgijcev in izgubljenega pohodnika

Nihče se ni poškodoval
26. julij 2015 ob 08:56,
zadnji poseg: 26. julij 2015 ob 09:07
Bohinj - MMC RTV SLO, STA

Bohinjski gorski reševalci so imeli ponoči veliko dela. Reševali so izgubljenega planinca in skupino premraženih Belgijcev.

Štirje belgijski planinci so okoli polnoči obtičali pod vrhom Kanjavca. Zaradi pomanjkljive opreme niso mogli sami sestopiti v dolino. Helikopter je poletel po njih takoj, ko so to dopuščale vremenske razmere.

Okoli 20. ure pa se je med Voglom in Črno prstjo izgubil pohodnik. Tudi njega so reševalci našli in odpeljali proti domu.

Ne pohodnik ne Belgijci na srečo niso poškodovani, pojasnjujejo v upravi za zaščito in reševanje.

A. S.
Prijavi napako
Komentarji
paratrooper
# 26.07.2015 ob 09:23
Rešujemo Grke, rešujemo Belgijce......Ni nam pomoči....
AlFe
# 26.07.2015 ob 09:08
Belgija - najvišja gora Signal de Botrange 694 m

Saj niso vedeli, kam se vzpenjajo: Kanjevec 2569 m. Na teh višinah se iz popolnoma jasnega neba, sredi vročega poletja v par desetih minutah pojavi zima.
Hladilnik
# 26.07.2015 ob 09:08
kaj mi vse plačujemo, bože mili... men še na misel na pride, da bi šel na tak dan na več kot 1500 m, eni pa kar lepo na 2560 m... to bo potrebno korigirat.. ok, nesreča v gorah, ampak lahkomiselnost pa bi blo treba plačat...
I v 3 k
# 26.07.2015 ob 09:03
Konec dober - vse dobro.
davide
# 26.07.2015 ob 09:52
Belgijci še niso slišali za vremensko napoved?
Zagor te Nej
# 26.07.2015 ob 09:13
A so šli spet v kratkih hlačah gor, kot tisti lani ali kdaj je blo?
21.12.2012
# 26.07.2015 ob 09:38
Zakaj se ne zgledujemo po severnih sosedih? Tam ti izstavijo račun vsi po vrsti?!?
Se bo folk pač moral zavarovati za te stvari.
Ampak ne, sej smo bogata država in ne vemo kam bi z denarjem.
cairns
# 26.07.2015 ob 16:31
Belgijski gojzarji za hribolazanje nad 2000 m.

Binder Dandet
# 26.07.2015 ob 10:14
Glede na to, da se stevilo tujcev v gorah povecuje, bi bila dobrodosla kaksna jumbo plakat kampanja, kjer bi tujce na najbolj izpostavljenih gorskih destinacijah pozvali, da naj imajo ustrezno opremo. Ker ljudje hodijo na Triglav v natikacih, to ne mores verjet.
kozorog1973
# 26.07.2015 ob 09:42
uf teli Belgijci pa bi mastno plačali če bi bili v Švici in prav je tako
Untamle
# 26.07.2015 ob 11:25
Par let nazaj je 38 (!) belgijskih turistih, večinoma otrok, šlo na Kanin v poletnih oblačilih in se - seveda - izgubilo, reševali so jih ponoči.
Mi imamo že relativno dobro vcepljeno v zavest, da gore niso kar tako in je potrebna dobra oprema. Tujci pa ne je5ejo sistema - vsak po svoje, od Čehov do zahodnjakov.
majano
# 26.07.2015 ob 19:49
Lep pozdrav.
Hvala bogu, so planinci zdravi v dolini, pri svojih družunah. Hvala reševalcem, ki se žrtvujejo, da pomagajo drugim, lahko bi jim namenili nekaj več prostora v medijih.
Glede vaše razprave o računih pa tole. Kolikor vem, denar za te akcije gre iz obveznega zdravstvenega zavarovanja (če se mogoče motim, in kdo pozna sistem bolje od mene, me naj popravi), ja res je, da je na primer v Franciji, za to potrebno dodatno zavarovanje in ni dovolj evropska kartica, ki zadostuje pri nas, kako je v Avstriji, Italiji in Švici ne vem. Nekdo je omenil, da za take primere ne obstaja zavarovanje, nevem, ampak, če potegnemo vzporednico z smučarjem, ki si zlomi nogo nekje v francoskih alpah, in je potreben helikoptrski prevoz do bolnišnice, potem tam velja, da je dovolj zdravstvena asistenca, ki ti v takem primeru krije stroške. Če bi mi nprimer sprejeli podoben sistem, kot ga imajo Francozi, bi verjetno lahko nekaj prihranimli, vendar pa je treba vedeti, da tak sistem ne more veljati samo za tujce, tako bi morali tudi mi plačati stroške prevoza do bolnišnice, če bi si naprimer na smučanju na Krvavcu zlomili nogo in bi bil potreben helikopterski prevoz.
mikic007
# 26.07.2015 ob 16:32
Umirite se malo. Kot je nekdo napisal, helikopter bo letel v vsakem primeru. Reševalci so tisti, ki morajo predlagati rešitve, ne krvi željna masa. Lažja reševanja so tudi dobra vaja, tako za helikoptersko posadko kot cel sistem. Veliko tujcev ne ve, da je reševanje "zastonj", zato prepozno pokličejo, kar zadeve zaplete in včasih pelje tudi v smrt.

Naši reševalci si sicer želijo manj problemov, ampak kolikor vem, niso naklonjeni plačevanju reševanja. Če gremo v to, bo treba tudi reševalce plačati in naenkrat helikopter ne bi več največji strošek. Zavarovalnice trenutno niti ne omogočajo zavarovanja v tej smeri, če pa bodo, pa boste videli, kako se nam bo vsem tožilo po tem sistemu.

Treba je mislit, preden zahtevaš spremembe in obsojas. Bomo res šli v smer, ko se vse plača in je vse firma? Ko je na voljo plačilo ali smrt? Jaz raje ne bi...
severnik
# 26.07.2015 ob 13:46
Sem za zaračunavanje, kljub temu, da se rešuje človeška življenja, ki načeloma sploh nimajo cene. Ampak bi še vedno pustil en del odprt kot zastonj reševanje. Recimo ko gre za poškodbe in dejanske nesreče. Ko greš pa na triglav v kratkih rokavih in šlapah sredi nevihtnega vikenda, je pa zgodba drugačna.

Itak so pa helikopterji v zraku ali rešejuje ali pa ne. Potebno je trenirat in naletavat ure. Saj reševalna vaja je še dražja kot resnično reševanje, ki je tudi odličen trening.
anny22
# 26.07.2015 ob 09:51
Upajmo, da je bila ena šola dovolj. Na Kredarici je bilo danes zjutraj 5 stopinj.
oziris.va
# 26.07.2015 ob 09:17
Belgijci iz hladilnika.
kozorog1973
# 26.07.2015 ob 14:19
vkolikor gre za neustrezno opremo poškodovancev, izgubljencev, in je potrebna gorska reševalna akcija, se mora le ta plačati, čas ni zastonj,denarja ki ga plačujemo davkoplačevalci za nadrealistične podvige tudi ne, ura leta z helikopterjem tudi ni zastonj, nekateri dobro veste kolikšen strošek pritiče k temu, in navsezadnje je k temu dodati še faktor rizika h kateremu so izpostavljeni reševalci.
alkum
# 26.07.2015 ob 12:59
takim treba reševanje zaračunat
Mefisto
# 26.07.2015 ob 11:06
Vsi ste postali zagrenjeni trdosrčni kapitalisti.

Pravilno, da je gorska (ali kakršnakoli druga) pomoč brezplačna. Slovenija je lahko za vzgled precej bogatejši Avstriji in Švici.
anze82
# 26.07.2015 ob 09:38
upam,da se jim je izstavilo racun.naj zadeva funkcionira kot zdravstvena oskrba..
mali_piscek
# 26.07.2015 ob 16:14
Predpisat obvezno opremo nad 2000 m. Kdor je nima, si sam krije stroške morebitnega reševanja.

Zakaj bi proračun kril stroške lahkomiselnih ljudi?
megan
# 26.07.2015 ob 15:15
Družba ne more pokrivati vseh neumnosti posameznikov, sploh pa ne neprimerno opremljenih tujih turistov v naših gorah!
Če si kdo v gorah zlomi nogo in zaradi tega ne more sestopit je to eno, nekaj čisto drugega pa je, če ne more sestopit, zato, ker ni primerno obut ali oblečen!
Prav je sicer, da se ljudem v vsakem primeru pomaga in se jih reši, vendar se naknadno oceni ali je šlo res za nesrečo ali pa izzivanje in lahkomiselnost. V prvem primeru reševanje krije družba, v drugem primeru pa pa lahkomiselnež sam krije stroške svoje neumnosti! V primeru, da gre celo za skupino mladoletnikov, kot pred nekaj leti, pa bi bilo treba odraslo osebo, ki je bila zanje odgovorna tudi kazensko ovadit, ker ni poskrbela za primerno opremo.
lo_pa__ta
# 26.07.2015 ob 10:37
lep dan so si izbrali za pohajkovanje po gorah...ni kaj
Histria
# 28.07.2015 ob 11:05
Brez solidarnosti planincev in alpinistov v hribih oziroma brez solidarnosti lastnikov ostalih plovil na morju bi reševanj bilo bistveno več.
Osebno sem večkrat reševal planince in pomorščake ... nikoli mi na misel ni prišlo, da bi komu zaračunal.

In upam, da bo nekdo tudi meni pomagal, če bom pomoč potreboval. Tudi, če bom na Okrešlju imel japonke na nogah ali ostal brez bencina miljo od obale.
kenda
# 27.07.2015 ob 06:45
Absolutno je treba Belgijcem to zaračunati. Jaz sem enkrat letel z Adrijo v Bruselj in mi je bilo na letalu slabo. Na letališču v Bruslju sem šel v zdravstveni dom. Tam vsi zelo prijazni, so mi lepo pomagali, ampak so zapisali moj naslov. Nihče ni nič omenil za kakšno plačilo. Čez 6 mesecev sem na dom dobil račun za 70 EUR -- in to v flamščini. In sem ga tudi pošteno plačal. Če imajo oni taka pravila do nas, ko gremo v njihovo državo, pa jih imejmo še mi do njih v naši.
zokizaver666
# 26.07.2015 ob 23:38
Binder Dandet
# 26.07.2015 ob 22:04
Kdo je placal resevanje slovenskega alpinista v Pakistanu? Slovenija.
Kdo placa resevanje v tujini, ce se poskodujes na smuciscu? Ponesrecenec.
Kdo placa resevanje v slovenskih gorah? Slovenija.
Žal nimaš pojma!
x1ijn
# 26.07.2015 ob 21:34
Tisto kar pa eni Avstrijo omenjate kot zgled, pa velja tudi za nujne primere. Npr. si nogo zlomiš na smučišču in te morajo peljati s helikopterjem v bolnico. To plačaš v Avstriji če nisi ustrezno zavarovan. Meni se to ne zdi prav. Ne razumem zakaj bi bil nujni zdravstveni prevoz samoplačniški.
Histria
# 28.07.2015 ob 10:57
Predvidevam, da tisti, ki se zavzemajo za plačljivo reševanje ne hodite v hribe. Lahko da hodite na morje.
Lani so na Hrvaškem (na morju) reševali 774 oseb in 215 plovil. Zastonj.
Rešili so 17 potapljačev in 8 deskarjev.
Zraven prištejmo še 34 lažnih klicev (reševalna akcija je vseeno stekla).

Torej .... tisti, ki se zavzemate za plačljivo reševanje ... ste še vedno za to, da se reševanje zaračunava?
Zoro27
# 27.07.2015 ob 20:27
@Binder Dandet
Za odprave se plačujejo oreng depoziti za reševanje.
Icos
# 27.07.2015 ob 17:40
e imajo oni taka pravila do nas, ko gremo v njihovo državo, pa jih imejmo še mi do njih v naši.

Saj jih imamo. Če se tuj športnik pri nas na pripravah poškoduje, plača pregled, rentgen in operacijo, če je potrebna.
Če želi mati s tujim otrokom k dežurnemu zdravniku, ker ima 39 vročine, mora sama plačat prevoz z rešilcem oziroma ti dežurni zdravnik priporoči, da naj ga pripelje s taksijem do bolnce.
Ne gre pa teh primerov enačiti z nujnim reševanjem iz smrtno nevarne situacije. Če bi si eden teh Belgijcev zlomil nogo, potem bi bilo pa ok, da bi jih naši brezplačno rešili?
smartass2011
# 26.07.2015 ob 23:03
Recept za tiste, ki bi se radi enkrat brezplačno peljali s helikopterjem.

Sicer pa, če imamo policiste na cestah in na smučiščih, zakaj niso tudi v gorah? Naj pregledajo obvezno opremo in tiste, ki nimajo vsega, oglobijo in pošljejo v dolino.
Icos
# 26.07.2015 ob 17:53
Fantje so se zaplezali, naših gora seveda ne poznajo. Pozno so prišli v kočo in želeli it čez vrh na drugo stran do druge koče, kjer bi prespali. Tudi po posvetu v koči so se odpravili ampak jim ni uspel, ob desetih zvečer so bili šele na vrhu oziroma tik pod njim, nakar je udarila nevihta. Fantje so noč preživeli tako, da so se stiskal med sabo in bili popolnoma mokri in prezebli, par metrov od njih pa so udarjale strele. Pravijo, da so večkrat pomislili, da ne bodo preživeli. Reševalci so jih dosegli ob štirih zjutraj, ob sedmih so pristal s helikopterjem na Pokljuki.

Zagotovo niso bili najbolje pripravljeni, napravljeni in informirani, zagotovo niso bili najboljši pohodniki, ampak, da bi jih povprek obtoževali in se zgražali, pa tudi ne gre. Iz Belgije tudi niso prišli v naše hribe, da bodo v Bohinju iz šotora opazovali sivo nebo. Pač so šli na turo, ki bi jim v normalnih pogojih uspela, odločitev, da gredo čez vrh je bila napačna, za kar so plačali zelo visoko ceno in samo zato, da se obregamo ob tujce v naših gorah, jim še računati... se mi ne zdi primerno.

Prav bi bilo, da se računa za objestnost, recimo pri nas se zgodi, da pozimi mulci z avti nalašč zapeljejo na tekaške proge in potem obstanejo v pol metra snega... to naj nekdo računa, ne pa napake v gorah.
mb128
# 26.07.2015 ob 17:47
In račun bodo izstavili komu?
Pa ja ne davkoplačevalcem?!
Haloo
# 26.07.2015 ob 14:56
Vse adrenalinske športe bi morali dodatno zavarovati in iz tega fonda kriti reševanja, zdravljenje pa iz rednega zavarovanja.
Polno ceno pa zaračunati vsem, ki tvegajo brezglave vragolije, brez dodatnega(finančnega) zavarovanja.
Prvi računi bodo prinesli streznitev.
pok vejice
# 26.07.2015 ob 11:49
Vzpon na Kanjavec se mi sicer ni zdel prav hudo zahteven, razen če so hoteli dol po severni strani :D. Noč pa je kljub vsemu najbrž bila peklenska. Ajme.
megan
# 26.07.2015 ob 11:35
A bojo tem lahkomiselnim Belgijecem kaj zaračunali tole avanturo? Belgija je bogata, zaslužijo ogromno v primerjavi z nami in res ne vem, zakaj bi jim morali mi kriti stroške njihove avanture. Poleg tega v Belgiji ni nič zastonj, tam se vse plača, tudi najbolj banalne stvari in če bi kak Slovenec kar koli potreboval pri njih bi to hudo zaračunali. En prijatelj se je nekoč znašel v Bruslju. Mimoidočega domačina je prosil za navodila za pot do točno določene ulice. Ta mu jih je sicer dal, ampak nato zahteval plačilo za to - skrajni kapitalizem, skregan z zdravo pametjo.
PIKZIGMAR
# 28.07.2015 ob 19:50
Kapo dol dekletom in fantom, kot so reševalci!
CameraObscura
# 28.07.2015 ob 10:19
Belgijskim avanturistom izstavit račun.
zokizaver666
# 27.07.2015 ob 23:56
Binder Dandet
@zokizaver666:
"Žal nimaš pojma!"

Žal znaš le gobcati, argumentirati pa ne. Kje je tvoj odgovor? Napisal sem dejstva. Če niso pravilna, navedi pravilna.

------------------------
Ti nisi napisal nobenih dejstev. To o "gobcanju" ti bom spregledal ... ker v resnici to počneš sam.

V odgovoru (1. točka) me je prehitel Zoro27. S svojim "argumentom" si pač dokazal, da pojma nimaš, kako delujejo alpinistične odprave. Zgrešil si najpomembnejše: Ne veš, da mora vsaka odprava pred samim začetkom položiti precej visok depozit za reševanje. Poznavanje teh dejstev je moj argument. OK?
rudes
# 27.07.2015 ob 00:05
Haloo@, prav tako tudi ostalim v informacijo.

Glede zavarovanja adrenalinskih športov naj povem, da nas je ogromno jadralnih padalcev posebej zavarovana za primere nesreč. Sam imam sklenjeno posebno zavarovanje, kjer mi nemška zavarovalnica, v primeru nezgode, krije stroške reševanja do višine 15 jurjev. Ker hodimo letet tudi v tujino in po večini ne poznajo take solidarnosti, kot pri nas. Sploh v Avstriji. Tam tipi ne hebejo. Kličejo helikopter za vsako malenkost (imajo zelo dobro razvejan in utečen sistem helikopterskega reševanja), i če imaš smolo, da se zgodi nesreče, si ga najodlal, če nisi extre zavarovan. Imajo pa v Avstriji še eno "čudno" posebnost. Sem bil lani v Avstriji lažje poškodovan in me je rešilec prepeljal na nezgodno kliniko. Stroške posega na kliniki je "krila" E-kartica, prevoz z rešilcem sem moral plačati sam. Sicer sem dobil znesek refundiran pri nas, a samo približno 3/4. Pa nezgoda ni imela veze s padalstvom.

Zato ja, fajn, da se je zadeva srečno razpletla, če pa se je nesreča pripetila po bedariji, bi bilo smiselno, da se jim kasira en del reševanja. Ker, tudi sam sem ogromno v gorah, srečujem ljudi v natikačih, japonkah, salonarjih in, celo "gospo" z gležnarji sem že srečal pozimi v snegu (OK, gaz je bila dobro shojena in utrjena). Problem? Gležnarji so bili une sorte, za do prve trgovine.
mb128
# 26.07.2015 ob 21:37
xTijin. Mislim, da imaš prav v vsaki zavarovalni polici navedeno kdaj zavarovanje velja in kdaj ne.
Droben tisk oz. hudič se skriva v podrobnostih press.
x1ijn
# 26.07.2015 ob 21:30
@mb128
Na napakah se učimo. Ne poznam človeka, ki ne bi kdaj napake naredil. Finančna plat pa je kot je.

Tujec, ki pride v Slovenijo na turizem je sigurno zavarovan, tako da tega ne bo nikoli iz lastnega žepa plačal. Tako zavarovanje je nesramno poceni.
3athlonetz
# 26.07.2015 ob 20:43
ma ja, naj plačajo stroške reševanja, porkamadona! položnico jim pošljite domov!
Slovenec1969
# 27.07.2015 ob 23:38
Računati helikoptersko reševanje ali ne, to zame ni dilema. Strinjam se, da je osnovno helikoptersko reševanje za uporabnika brezplačno (brezplačno ni nikoli, je le odvisno ali se ga zaračuna eni osebi ali vsem davkoplačevalcem), tudi v gorah. Ampak če je do nesreče prišlo zaradi malomarnosti, se pa strinjam da je uporabniku oziroma povzročitelju potrebno izstaviti račun.

V glavnem pa, najprej reševanje, nato ugotavljanje krivde. V kolikor je prišlo do nesreče v gorah zaradi neprimerne opreme, očitnega neupoštevanja vremenskih razmer ali podobnega, je to hitro vidno in se račun hitro pošlje. Pri tem je seveda normalno, da morajo imeti planinci zdravo kmečko pamet, kajti res se mi ne zdi primerno, da bomo na vsako stezico, ki vodi na hrib višji od 400m pisali seznam navodil za planince. V smislu: prepovedana hoja v sandalih, natikačih, čevljih z visoko peto ali drugih neprimernih čevljih
Ali pa: prepovedano spotikanje ob korenine in padanje v prepade

Naj se turisti prilagodijo našim razmeram, možnosti za to imajo v sedanjem času ogromno. Konec koncev če gre Slovenec v tujino na hribolazenje, ga ne bo nihče vprašal ali pozna razmere. Ko se bo zalomilo, bo le priletel helikopter, čez eno uro pa še masten račun.

Glede dejstev, da bi bili helikopterji vseeno v zraku tudi brez reševanja v gorah, pa sem prepričan da to ni res. Helikopterji SV imajo svoje naloge na področju prevoza vojakov in opreme ter bojnega delovanja. Te vaje se opravljajo po predpisanem programu ne glede na to ali je 5 ali 500 posredovanj v gorah. Tudi težko si predstavljam, kako naj vojska dobi izkušnje pri streljanju iz helikopterja med reševanjem v gorah.
Isto je s Policijo, nadzor meje se opravlja s helikopterji in ni enakovreden reševanju v gorah.

Za primerjavo pa: letos je vojska imela 103 reševalne akcije (64 v gorah, preostalo helikopterska nujna prva pomoč in druge "usluge" civilistom), pri čemer so naleteli 127 ur (vir: SV). Če vzamemo v okvir, da ura letenja vojaškega helikopterja stane 2630 evrov (vir: Gorska reševalna služba, za leto 2013. Sedaj verjetno še več), potem dobimo znesek 334.000 evrov v dobrega pol leta za reševanje. Zraven dodajmo še stroške reševanja, ki ga opravlja Policija za katero nisem dobil podatkov o številu ur. Ampak predvidevam, da je število ur primerljivo s številom ur SV ali malenkost manjše. Torej na grobo ocenim, da je strošek helikopterskega reševanja doslej dosegel cca 600.000 evrov. Ter še nismo na koncu leta, predpostavljam da bomo do konca leta dosegli 1 mio evrov za helikoptersko reševanje. Veliko? Za državo niti ne, cca 50 centov na prebivalca. Ampak 50 centov tu, 50 tam, ... na koncu pa se dobi nepotrebne visoke zneske.
mb128
# 26.07.2015 ob 19:10
Icos, oni so pač sprejeli napačno odločitev. Ok, dobro. Ampak, veš kaj?!
Helikopter in reševalci tudi nekaj stanejo!
Mislim, kam pa bomo prišli če bomo že sedaj prav vsi plačevali za napačne odločitve posameznika oz. neke skupine?!
Binder Dandet
# 27.07.2015 ob 09:00
Pa da ne bo kot ničkolikorat doslej izpadlo, da ljudje navajanje golih podatkov jemljejo kot opredeljevanje. Saj ločiš razliko zokizaver666?
Binder Dandet
# 27.07.2015 ob 08:58
@zokizaver666:
"Žal nimaš pojma!"

Žal znaš le gobcati, argumentirati pa ne. Kje je tvoj odgovor? Napisal sem dejstva. Če niso pravilna, navedi pravilna.
Binder Dandet
# 26.07.2015 ob 22:04
Kdo je placal resevanje slovenskega alpinista v Pakistanu? Slovenija.
Kdo placa resevanje v tujini, ce se poskodujes na smuciscu? Ponesrecenec.
Kdo placa resevanje v slovenskih gorah? Slovenija.
mb128
# 26.07.2015 ob 20:17
No no majano, ne mi zdaj zganjat patetike tu gor!
samburin
# 26.07.2015 ob 14:39
Čez našo državo je treba narediti rdeč križ. Rešujemo poleg grkov in belgijcev tudi nemške in francoske banke pa seveda tudi naše, pa balkance med poplavami skratka zelo humanitarna država!
Kazalo