Foto: PU Ljubljana
Foto: PU Ljubljana

Ljubljanski policisti so z zbiranjem obvestil in ogledom kraja nesreče ugotovili, da je voznik tovornjaka, 56-letni državljan Slovaške, vozil od predora Golovec proti Barju. Dohitel je stoječo kolono vozil in se zaletel v zadek avtomobila, ki je bil zadnji v koloni. Avtomobil clio, ki ga je vozila 55-letna slovenska državljanka, je potisnil v naslednji avtomobil, v katerem sta bila 72-letna državljan in državljanka Italije.

"Vse skupaj je zaradi hitrosti potisnilo naprej v naslednje stoječe tovorno vozilo, ki je nato pred seboj zadelo še počitniško prikolico, ki je bila priklopljena na osebni avtomobil nemškega državljana. Po trčenju se je prvo osebno vozilo, ki ga je vozila državljanka Slovenije, zagozdilo pod tovornjak in ju odbilo v levo na prehitevalni pas, nato sta se po približno 20 metrih tako zagozdena ustavila, obe vozili sta se nato vneli," je opisal policijski inšpektor sektorja uniformirane policije PU-ja Ljubljana Primož Kadunc.

Sorodna novica V hudi nesreči na ljubljanski obvoznici trije mrtvi, dve vozili po trku zajel požar

Voznica v cliu je po pojasnilu Kadunca umrla takoj, prav tako državljana Italije v drugem avtomobilu. Povzročitelju nesreče pa je uspelo vozilo pravočasno zapustiti. Drugo tovorno vozilo, ki ga je vozil 51-letni državljan Slovenije, in vozilo s počitniško prikolico je v trčenju odbilo v desno, kjer sta se oba prevrnila. Voznik drugega tovornjaka je bil lažje telesno poškodovan. 61-letni nemški voznik v nesreči ni bil poškodovan. Povzročitelj nesreče je bil prav tako lažje poškodovan in po oskrbi izpuščen iz bolnišnice, nato so ga zaslišali in izpustili.

"Po posnetkih, ki smo jih pridobili, se vidi, da je zaviral sicer zelo pozno, lahko bi rekli tik pred zdajci. Preostale okoliščine še zbiramo in bomo v nadaljevanju postopka s pomočjo sodnih izvedencev dokazovali, kaj in kako se je zgodilo," je dejal Kadunc in dodal, da lahko zatrdijo, da je bil človeški dejavnik v največji meri kriv za nastanek prometne nesreče.

Kadunc je tudi povedal, da nihče od udeležencev ni bil pod vplivom alkohola. Glede tehnične ustreznosti tovornjaka pa je pojasnil, da bodo to težko ugotavljali, saj je vozilo zgorelo.

Kapun opozarja na nevarnost uporabe elektronskih naprav

Vodja sektorja prometne policije Igor Kapun je za Odmeve dejal, da vzrok, zakaj voznik tovornjaka ni zaviral, še ni znan, naj pa bi navajal tehnične težave. "Pri vsaki takšni kršitvi je najprej odgovoren voznik, potem pa tudi delodajalec, če se ugotovi njegova konkretna odgovornost. Poudaril bi problematiko, ne le pri voznikih tovornih vozil, ampak pri vseh udeležencih cestnega prometa: uporaba naprav, ki motijo voznikovo zaznavanje in vplivajo na uspešnost upravljanja vozila."

Na navedbe, da je letos 30 odstotkov več kršitev prometne zakonodaje kot v enakem obdobju lani, se je Kapun odzval s pomislekom, da je na avtocestnem križu tudi več nadzora policije. Na vprašanje, ali je bila ukinitev avtocestne policije napaka, pa je odgovoril, da naj bi takšna policija varnost izboljšala od deset do 15 odstotkov. "Če pa gledamo dejstva, je v tem obdobju manj prometnih nesreč na naših cestah, predvsem je bistveno manj hudo telesno poškodovanih, umrlih in lahko telesno poškodovanih. Ukinitev t. i. avtocestne policije se po našem mnenju ne pozna, kvečjemu je reorganizacija policije prinesla pozitivne učinke, na gostoto prometa pa ne moremo vplivati."

Dars voznike na zastoj opozarjal prek elektronskih portalov

Z Darsa so po nesreči sporočili, da so zastoj na južni ljubljanski obvoznici zaznali že pred mestom nesreče, o čemer so voznike obvestili na elektronskih portalih. Kot so sporočili, na obvoznici zdaj postavljajo dodatne elektronske portale. Dodali so, da ob nesrečah ugotavljajo, da so vozniki med vožnjo vse bolj nepazljivi in niso osredinjeni na vožnjo oziroma na promet.

Dars je ministrstvo za okolje, podnebje in energijo 24. avgusta zaprosil za okoljevarstveno soglasje za vzpostavitev tretjega pasu na primorski avtocesti med Ljubljano in Vrhniko, za štajersko vpadnico na ljubljanski obroč pa so zaprosili konec julija. Na obeh vpadnicah namreč načrtujejo tretji pas, ki ga bodo vzpostavili z rekonstrukcijo odstavnega pasu v vozni pas.

Da bi morali narediti tretji pas od Domžal do Vrhnike, je v odzivu na nesrečo dejal tudi ljubljanski župan Zoran Janković. "Absolutno je preveč avtomobilov za to širino cest," je povedal. Dodal je, da zastoji na obvoznici niso posledica številnih del na cestah v Ljubljani. Janković meni, da bo nujno spremeniti tudi potovalne navade, saj se številni v avtomobilu vozijo sami.

Vzrok za hudo nesrečo človeški dejavnik