Žrtvi železniške nesreče – Novo Ilić in njegov zet Borislav Bogdanić. Foto: Televizija Slovenija/osebni arhiv
Žrtvi železniške nesreče – Novo Ilić in njegov zet Borislav Bogdanić. Foto: Televizija Slovenija/osebni arhiv

V desetih letih se je na slovenskih železnicah zgodilo pet delovnih nezgod, pri katerih so se delavci poškodovali ali umrli. Tri od teh so se zgodile v preteklem letu. Notranja preiskava decembrske tragedije, v kateri sta umrla člana iste družine, se bo po navedbah Slovenskih železnic končala prihodnji teden.

Novo Ilić in Borislav Bogdanić, ki sta umrla v decembrski nesreči na železnici, sta rada opravljala svoje delo. Ilić je pri Slovenskih železnicah delal vse življenje, a so bila zadnja leta v službi zanj težka. Njegova opozorila nadrejenim, da varnost pri delu šepa, da je z njimi na terenu pogosto le en čuvaj in da je tragedija za vogalom, naj bi venomer naletela na gluha ušesa. "Pogosto je prihajal v spore, večkrat je raje šel na bolniški dopust, ker ni želel delati pod takšnimi pogoji," pove Dado Ilić, sin in svak umrlih v nesreči.

Sorodna novica Potniški vlak zbil skupino delavcev, dva sta umrla. Mes: Zelo verjetno človeški faktor.

Borislav Bogdanić je pri Slovenskih železnicah delal šele leto in pol. Kmalu po prihodu v podjetje je moral opraviti izpit za čuvaja, čeprav je menil, da za to nalogo še ni pripravljen, se spomni Arijana Bogdanić, ki je v nesreči izgubila moža in očeta. "Delavci so bili novi, neizkušeni," dodaja. A za očeta dveh otrok je bila to edina možnost, če je želel službo obdržati.

1. aprila leta 2021 se je za družino zgodila prva nesreča na železniških tirih, a takrat so bili k sreči poškodovani le stroji. Dado Ilić se spominja, da je oče že takrat dejal, da jih prometnik ni poklical, temveč je le "spustil ton". "Zakričal je, da prihaja vlak, in delavci so odskočili. Očitno se je to pometlo pod preprogo."

Od takrat so se na slovenskih železnicah zgodile tri nesreče, v katerih so lani umrli štirje delavci. Tudi preiskavi julijske in oktobrske nesreče na policiji še nista končani, medtem je vodstvo podjetja ugotovilo krivdo na strani delavcev. Po prvih dveh nesrečah dodatnih varnostnih ukrepov niso uvedli, češ da imajo v podjetju že tako ves čas dodatna izobraževanja. "Na ta dva dogodka žal nismo imeli nobenega vpliva. Žal človeškega dejavnika v prometu ne moremo v celoti izključiti," pojasni Matjaž Kranjc, direktor družbe SŽ Infrastruktura.

A delavci vzdrževalnih naj del naj bi nadrejene že na začetku decembra na sestanku opozorili, da prometnik, ki je zdaj neuradno glavni krivec nesreče, ni primeren za to delo. "Za točno tega prometnika je bilo že opozorjeno, da ne javlja, da imajo z njim težave. A so ga ščitili. Odgovor z njihove strani je bil, da so ga denarno že kaznovali in da mu ne morejo nič." Ali drži, da so dotičnega prometnika v preteklosti zaradi napake v podjetju že oglobili in da je delo nadaljeval kljub številnim svarilom delavcev, s Slovenskih železnic še niso odgovorili.

"Preiskava nesreče, ki jo vodi preiskovalec železniških nesreč na ministrstvu za infrastrukturo, še traja. Varnostna preiskava poteka vzporedno s preiskavo organov kazenskega pregona in delom pristojnih organov v okviru Slovenskih železnic," so sporočili z ministrstva za infrastrukturo. Tudi Kranjc računa, da bodo na SŽ-ju v prihodnjem tednu imeli tudi zaključno poročilo.

Žrtev železniške nesreče opozarjala na neurejene razmere