Nemčija naj bi vinjete vpeljala v začetku leta 2016. Foto: EPA
Nemčija naj bi vinjete vpeljala v začetku leta 2016. Foto: EPA
Violeta Bulc
Violeta Bulc je pomisleke Bruslja nemškemu ministru opisala v pismu. Foto: BoBo

Slovenska komisarka za promet Violeta Bulc je nemškemu ministru za promet Alexandru Dobrindtu napisala pismo, v katerem mu je skušala pojasniti, da naj bi trenutni predlog pomenil kršitev osnovnega načela Evropske unije, nediskriminacije. Nemški predlog namreč predvideva, da naj bi vinjeto plačali vsi, a bi bili nemški državljani deležni olajšav pri plačilu davka na osebna vozila.

Bulčeva je zapisala še, da je po oceni Bruslja cena kratkotrajne vinjete previsoka. Desetdnevna vinjeta naj bi namreč po trenutnem predlogu stala 10 evrov, dvomesečna pa 20 evrov. V primerjavi s ceno letne vinjete, ki naj bi se odvisno od velikosti motorja vozila, njegove starosti in stopnje emisij gibala okoli 100 evrov, naj bi bila to sorazmerno previsoka vsota.

Komisarka je želela v pismu, ki so ga pridobili pri nemškem časniku Bild, ministra opozoriti, da bi predlog, kot ga je na mizo dala vlada, pomenil konfrontacijo z Brusljem. Kot so poročali pri Bildu, naj bi minister Dobrindt Bulčevi že odpisal in jo skušal prepričati, da Nemčija s predlogom ne krši osnovnih načel povezave.

Nemčija bi vinjete vpeljala leta 2016
Slovenska komisarka naj bi s pismom, v katerem je le ponovila glavne točke nestrinjanja z nemškimi predlogi, najverjetneje ogrozila načrtovano časovnico nemške vlade, saj je ta želela vinjetni sistem potrditi že v sredo in ga nato poslati v parlamentarno obravnavo. Nemčija sicer načrtuje, da bi sistem vinjet začel veljati leta 2016.

Podobno načelo Bruselj očital tudi Sloveniji
Načelo nediskriminacije je bil tudi argument Bruslja za postopek zaradi vinjet proti Sloveniji. Komisija je oktobra 2008 uvedla postopek proti Sloveniji, ker je ocenila, da tedanje slovenske letne in polletne vinjete po 55 oz. 35 evrov niso bile v skladu s pravnim redom EU-ja, ker so diskriminirale državljane Unije, ki slovenskih cest ne uporabljajo tako pogosto kot Slovenci.

Potem ko je slovenska vlada po pripombah Komisije predlagala uvedbo tedenske vinjete za 15 evrov, ukinitev polletne vinjete in podražitev letne vinjete s 55 na 95 evrov, nazadnje pa še uvedbo mesečnih vinjet za 30 evrov, je Bruselj januarja 2010 postopek proti Sloveniji ustavil.