Za uresničitev zastavljenega cilja za leto 2020 bi bilo treba smrtni davek vsako leto zmanjšati za osem odstotkov. Foto: EPA
Za uresničitev zastavljenega cilja za leto 2020 bi bilo treba smrtni davek vsako leto zmanjšati za osem odstotkov. Foto: EPA

"Žalostno je in težko je sprejeti to, da skoraj 70 Evropejcev vsak dan umre na naših cestah, še veliko več pa jih je hudo ranjenih. Danes objavljeni podatki nas morajo zdramiti. Za temi številkami in statistiko so žalujoči zakonski partnerji, starši, otroci, bratje, sestre, kolegi in prijatelji."

Evropska komisarka za promet Violeta Bulc

Pokazalo je namreč da se je število smrtnih žrtev v primerjavi z letom prej zmanjšalo le za odstotek - statistika kaže, da so v povprečju lani evropske ceste zahtevale 51 smrtnih žrtev na milijon prebivalcev.

Lani je na cestah v Evropski uniji tako umrlo 25.700 ljudi, kar je sicer 5700 ali 18,2 odstotka manj kot leta 2010, a še vedno daleč od zastavljenega cilja.

Želeni cilj bi bil sicer po besedah Bulčeve zmanjšati število smrtnih žrtev na nič, a tega verjetno ne bo mogoče nikoli doseči, si je pa treba čim bolj prizadevati za uresničitev zastavljenega cilja za leto 2020, za kar bi bilo treba smrtni davek vsako leto zmanjšati za osem odstotkov.

Številke nas morajo predramiti
"Žalostno je in težko je sprejeti dejstvo, da skoraj 70 Evropejcev vsak dan umre na naših cestah, še veliko več pa jih je hudo ranjenih. Danes objavljeni podatki nas morajo zdramiti. Za temi številkami in statistiko so žalujoči zakonski partnerji, starši, otroci, bratje, sestre, kolegi in prijatelji,
" je ob predstavitvi poročila poudarila evropska komisarka za promet Violeta Bulc.

Ti podatki nas morajo zdramiti, je prepričana.

Najvarnejše malteške ceste, najmanj bolgarske
Številke se sicer med posameznimi državami precej razlikujejo. Najmanj smrtnih žrtev so zahtevale ceste na Malti, Nizozemskem, Švedskem in v Veliki Britaniji, in sicer manj kot 30 na milijon prebivalcev. Največ pa v Bolgariji, Latviji, Litvi in Romuniji - več kot 90 na milijon prebivalcev.

V Sloveniji je bilo lani smrtnih žrtev na cestah 52 na milijon prebivalcev, kar je slabše od povprečja v EU-ju. Se je pa v Sloveniji število smrtnih žrtev lani v primerjavi z letom prej zmanjšalo za 14 odstotkov, kar jo uvršča med boljše članice. V nekaterih državah se je število namreč celo povečalo, na primer v Latviji in Bolgariji.

Komisija bo zdaj pripravila tudi celovito poročilo o varnosti na evropskih cestah s podrobnejšimi podatki o posameznih članicah in s smernicami za prihodnjih pet let, ki ga bo objavila maja.

"Žalostno je in težko je sprejeti to, da skoraj 70 Evropejcev vsak dan umre na naših cestah, še veliko več pa jih je hudo ranjenih. Danes objavljeni podatki nas morajo zdramiti. Za temi številkami in statistiko so žalujoči zakonski partnerji, starši, otroci, bratje, sestre, kolegi in prijatelji."

Evropska komisarka za promet Violeta Bulc