Lastniki Adrie Airways, med njimi je največji PDP s 87,38-odstotnim deležem, bodo na skupščini 1. junija med drugim odločali o prehodu na enotirni sistem upravljanja. Prehod na enotirni sistem je po besedah Goloba Matzeleja smiseln, ker ima družba enega pretežnega lastnika. Foto: Adria Airways
Lastniki Adrie Airways, med njimi je največji PDP s 87,38-odstotnim deležem, bodo na skupščini 1. junija med drugim odločali o prehodu na enotirni sistem upravljanja. Prehod na enotirni sistem je po besedah Goloba Matzeleja smiseln, ker ima družba enega pretežnega lastnika. Foto: Adria Airways

Adria je v letu 2009 ustvarila 12,2 milijona evrov izgube iz poslovanja, medtem ko je leto prej ustvarila 1,22 milijona evrov dobička iz poslovanja in okoli 13,5 milijona evrov čiste izgube, kažejo podatki iz bilanc, ki jih objavlja časnik Dnevnik. Čisti prihodki od prodaje so se znižali za 21,4 odstotka, na 161,4 milijona evrov.

Predsednik uprave Tadej Tufek je še marca menil, da bo izguba iz poslovanja za lani znašala med sedem in osem milijonov evrov, čista izguba pa med 11 in 12 milijonov evrov. A bilanca je pokazala še bolj črne številke.

Reviozorji se z upravo niso strinjali
Razkorak med napovedanim in doseženim rezultatom je po pisanju Dnevnika posledica zahtev revizorjev, in sicer naj bi med drugim uprava med prihodke štela tudi škodne zahtevke za nesreče, s čimer naj se revizorji ne bi strinjali.

Tufek je nato za Dnevnik dejal, da je "operativna izguba v letu 2009 znašala 8,9 milijona evrov, razlika, izkazana v bilanci, pa je vezana na revidiranje bilance zaradi potrebnega prevrednotenja flote letal in naložbenih nepremičnin".

Ustanavljajo novo hčerinsko družbo Adrie
V torek se bodo na skupščini sešli lastniki družbe, ki bodo odločali o prehodu na enotirni sistem, ta dan bo začela delovati tudi novoustanovljena družba Adria Tehnika. Vodil jo bo Tufek in za zdaj bo v 100-odstotni lasti Adrie Airways.

Matej Golob Matzele, direktor največjega lastnika Adrie Airways - Posebne družbe za podjetniško svetovanje - je pojasnil, da so novo družbo ustanovili, saj je tudi v večini drugih letalskih prevoznikov dejavnost vzdrževanja letal izločena iz prevozniškega dela družb.

Hčerinsko družbo naj bi PDP dokapitaliziral, vendar pogajanja še potekajo. Golob Matzele je o tem dejal le, da bi bila tudi po morebitni dokapitalizaciji v večinski lasti države. O vstopu v lastništvo se dogovarjajo tudi z Aerodromom Ljubljana, ki bi sodeloval s pretvorbo terjatev, vendar tudi ti pogovori še niso končani.