Čehi v Slovenskih železnicah

S tem bodo Čehi prevzeli 49-odstotni lastniški delež v novoustanovljeni družbi, na katerega bodo Slovenske železnice prenesle premoženje SŽ ‒ Tovorni promet.

Strateško partnerstvo je, kot so sporočili iz Slovenskih železnic (SŽ), plod zahtevnega in transparentnega postopka, ki so ga aktivno vodili od leta 2017. Pogajanja so bila zahtevna, a so pripeljala do koncepta partnerstva, ki v celoti ustreza strategijam obeh poslovnih sistemov. Večinski delež v novonastali družbi je obdržala slovenska družba.
Višina dokapitalizacije novoustanovljene skupne družbe ostaja skrivnost, neuradno pa so mediji poročali, da se številke gibljejo med 60 in 100 milijoni evrov.

Glavni finančni cilji nove družbe so podvojitev dobička in 50-odstotna rast prihodkov v obdobju petih let. Ključni poslovni cilji je večja konkurenčnost in boljše storitve za uporabnike. "To bomo dosegli s podaljšanjem prevoznih poti, s prevzemi v tujini, širitvijo mreže in prenovo voznih sredstev. Nova družba in prek nje SŽ tako ne bo več zgolj vodilni prevoznik v Sloveniji, ampak pomemben igralec na dveh ključnih evropskih transportnih koridorjih," so izpostavili.

Nastaja vodilna logistična družba JV Evrope?

Prek strateškega partnerstva nameravajo skupaj ustvariti vodilno družbo na področju logistike v jugovzhodni Evropi, kamor štejejo Slovenijo, severno Italijo, Avstrijo, Hrvaško, Madžarsko, Bolgarijo, Romunijo, Srbijo in preostali del Balkana.

S podpisom pogodb je posel prešel v fazo zaključevanja, končan pa bo, ko bodo pridobljena vsa regulatorna soglasja in izpolnjeni ostali odložni pogoji, predvidoma do junija prihodnje leto. Pri podpisu pogodbe je bil prisoten tudi minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec.

EP Holding je imel lani 2,1 milijarde evrov dobička. Foto: EPA
EP Holding je imel lani 2,1 milijarde evrov dobička. Foto: EPA

EP Holding lani z 2,1 milijarde dobička

EP Holding je energetsko podjetje, ki razpolaga s 16,7 milijarde evrov sredstev in dosega 8,6 milijarde evrov prihodkov od prodaje, so zapisali na SŽ-ju. Lani so ustvarili 2,1 milijarde evrov dobička pred amortizacijo in obrestmi. V njihovem portfelju vse večji pomen pridobiva logistika, ki jo razvijajo prek posebne divizije.

V zadnjih petih letih je družba SŽ ‒ Tovorni promet najvišje prihodke ustvarila leta 2016, ko so se ustavili pri 197,3 milijona evrov. Takrat je bil z 10,9 milijona evrov najvišji tudi dobiček iz poslovanja (EBIT). Lani so se prihodki ustavili pri 191,6 milijona evrov, EBIT pa pri 7,3 milijona evrov. V osmih mesecih tega leta je podjetje ustvarilo 109 milijonov evrov prihodkov od prodaje in 4,2 milijona evrov normaliziranega dobička iz poslovanja.

Kot so na začetku meseca ob soglasju k sklenitvi partnerstva zapisali v Slovenskem državnem holdingu, družba SŽ ‒ Tovorni promet danes posluje razmeroma uspešno, vendar pa se je treba zavedati omejitev rasti na majhnem slovenskem trgu ter povečevanja konkurence tujih prevoznikov za prevoz tovora, kar bi ob odsotnosti ustreznih in pravočasnih strateških odločitev vodilo v slabšanje položaja na trgu in s tem dobičkonosnosti poslovanja.

Mes pa je julija v pogovoru za STA ocenil, da je "strateški partner dober, optimalen glede na razmere". Po njegovih besedah večji nacionalni prevozniki nimajo interesa za širjenje, ker imajo sami dovolj težav, v težavah pa so tudi zasebni operaterji. "Težko dobiš partnerja, ki je sposoben prispevati k pozitivnemu potencialu, ki ga SŽ ‒ Tovorni promet ima," je poudaril takrat.