Foto: Inženirski biro Ponting
Foto: Inženirski biro Ponting

Najdaljša, šest in skoraj sedem kilometrov dolga predora, naj bi bila prebita sredi prihodnjega leta. Projekt drugi tir se torej preveša v drugo polovico.

Generalni direktor projektnega podjetja 2TDK Matej Oset med letos dosežene podvige ne uvršča le treh v roku končanih objektov, ampak tudi prestavitev železniške proge v Divači in izkop 31 od skupno 37 kilometrov predorov. "Vrednostno morda še nismo čisto na polovici, ampak glede na to, da so betonerska dela v predorih bistveno dražja, pa še dokončuje se tretja faza same železniške opreme, ocenjujemo, da se polovici približujemo," je dejal.

Projektni svet za civilni nadzor projekta je s pospeškom del in zadnjim dogovorom glede najema posojila zadovoljen. Preboja pri dokumentaciji za polno dvotirnost pa ni, pravi predsednik Jadran Bajec. "Opozarjamo, da je sprejetje državnega lokacijskega načrta za dvotirno progo bistven del tega projekta in da je prenos investitorstva z DRSI-ja na 2TDK bistvenega pomena. Ni vseeno, kdaj se to zgodi. Ne vemo, kdaj bo," je dejal.

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je glede tega dejala: "Čeprav bo ta dodatni tir umeščen tako rekoč ob drugem tiru, je treba izpeljati vse prostorske, okoljske in drugačne preveritve. Naš cilj je, da se začne graditi v letu 2026."

Tudi projektant Marjan Pipenbaher obžaluje, da se ni dalo graditi obeh tirov hkrati. Na vprašanje, ali že vidi senco tretjega viadukta, je odgovoril: "Da, renderji so pripravljeni. Nemogoče bo postalo mogoče. Nastal bo en viadukt in nato še eden in eden. Na koncu bo to pravo križišče."

Začetek polaganja tirov je predviden sredi prihodnjega leta.

Foto: Inženirski biro Ponting