Zaradi pandemije so morale letalske družbe množično prizemljiti letala. Foto: Reuters
Zaradi pandemije so morale letalske družbe množično prizemljiti letala. Foto: Reuters

Letalske družbe po vsej Evropi, vključno z Lufthanso in Air France-KLM, so zaprosile za državno pomoč, potem ko jih je pandemija prisilila k prizemljitvi njihovih flot, kdaj bodo lahko znova v zraku, pa se še kar ne ve.

Ministri za promet Belgije, Bolgarije, Cipra, Češke, Francije, Grčije, Irske, Latvije, Malte, Nizozemske, Poljske in Portugalske so Evropsko komisijo zaprosili za začasno dopolnilo pravil. V skupni izjavi, objavljeni pred srečanjem ministrov, so zapisali, da bi morali prisiliti potrošnike, da sprejmejo vavčerje namesto povračil.

A na srečanju so nekatere vlade EU-ja nasprotovale spremembam aktualnih pravil, da ne bi razburili upravičeno frustriranih potnikov. Odločitve niso sprejeli.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Evropska komisarka za promet Adina Vălean je pred dnevi dejala, da morajo letalske družbe ponuditi povračila za odpovedane polete, vavčerje pa lahko ponudijo zgolj, če jih potniki sprejmejo.

V svoji izjavi so ministri dejali, da bi morali biti vavčerji veljavni za določeno obdobje, vključevati pa bi morali tudi pravico do povrnitve kupnine, če se ne porabijo do konca tega vnaprej določenega obdobja. S tem naj bi nekako ugodili tako pravicam potrošnikov kot letalskim družbam.

Sedem milijard evrov pomoči Air Franceu

Evropska komisija pa je prižgala zeleno luč za sedem milijard evrov državne pomoči Francije letalski družbi Air France, ki se je znašla v finančnih težavah zaradi posledic ukrepov za zajezitev novega koronavirusa. S pomočjo v obliki garancij in posojil bo družba zagotovila nujno likvidnost, je prepričana evropska komisarka za konkurenco Margrethe Vestager.

Bruselj je sredi marca nekoliko zrahljal pravila za državne pomoči zaradi krize, ki je posledica pandemije. Države imajo zdaj nekoliko več možnosti, da hitro pomagajo podjetjem, ki so se znašla v težavah.

V primeru pomoči Air Franceu gre za štiri milijarde bančnih posojil, za katera bo 90-odstotno jamčila država, in tri milijarde neposredne državne pomoči, v zameno za katero je letalska družba zagotovila, da bo izboljšala dobičkonosnost in zmanjšala izpuste. "Francija je dokazala, da so bili vsi drugi vzvodi za ohranjanje likvidnosti na trgu že izčrpani," so prepričani v Bruslju. Zaradi nenadnega padca števila potnikov pa družbi grozi stečaj, ki bi zelo prizadel francosko gospodarstvo.

V letalski skupini Air France-KLM imata Francija in Nizozemska vsaka po 14-odstotni lastniški delež. Nizozemska vlada namerava družbi KLM pomagati s posojilom in garancijami v vrednosti med dvema in štirimi milijardami evrov.